solgte en cpu, køberen kan ikke få den til at virke

  • hej
    jeg solgte en 3700+ her på forumet for et stykke tid siden
    men køberen kan ikke få den til at virke


    hvad er normal proseduren ?

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Jamen få dog snakket om tingene eller skriv herinde hvad der gør at det ikke virker... Det er ihvertfald det første skridt... og virker det ikke så eller det viser sig at den er i stykker, jamen fik du den pakket forsvarligt? osv osv osv

  • vi snakket en del sammen over pm
    han har prøvet med 2 bundkort
    cpuen blev sendt i en orginal amd kasse som var viklet godt ind i brunt pakke tape


    ps: har sendt en pm til ham om denne tråd

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


    Rettet en gang, sidst af Viking ().

  • Det ender da bare med noget påstand mod påstand.


    I bor langt fra hinanden... eller. For ellers kan du vel teste den i dit mobo?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Det er selvfølgelig en uheldig situation for begge parter, men imo er der jo ikke meget du kan gøre ved det. Købers påstand kan være at du har solgt ham en defekt vare - sælgers påstand kan være at postdk har messed up.


    To bad for køberen....


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • Quote

    Originally posted by nano
    Det ender da bare med noget påstand mod påstand.


    I bor langt fra hinanden... eller. For ellers kan du vel teste den i dit mobo?


    det er jo netop derfor jeg lavede tråden
    desuden vil jeg ikke brændemærkes som der sælger defekt hardware.
    og så ville jeg gerner høre fra andre der har stået med samme problem.
    vi er jo voksne mensker og burde kunne finde en løsning på en stile og rolig måde

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Meget ubehagelig situation at stå i, har selv prøvet det et par gange, heldigvis med nogle virkelig flinke gutter. Kan f.eks. huske at jeg engang købt en mach, som af mystiske årsager ikke virkede ordentligt, den kunne danne kondensis på kobberet når den ikke blev belastet men så snart den blev monteret manglede der kraft, sælgeren tog den stille og roligt tilbage uden nogle problemer overhovedet. For mig som køber var det jo godt, men for sælger må det være lidt surt...



    Men tilbage til problemstillingen....


    Du kan jo prøve at få den sendt retur og så montere den i din egen computer igen, sådan at den sidder i samme miljø som den med 100% sikkerhed har virket i før. Og virker den ikke så kan den være død på 3 måder:


    1: Du har lavet en fejl under afmontering af processoren der har ødelagt den.
    2: Postdk har håndteret den for voldsomt.
    3: Køber har fejlmonteret den (glemt at resette bios, knækket et ben, kortsluttet med statisk elektricitet, osv).


    Hvis den er død, og i hver især mener det er den andens skyld, så er der kun en fair løsning, og det er at dele omkostningerne mellem jer.

  • Jeg er ked af at sige det, men der er virkelig ikke andet at gøre end at han sender den tilbage til dig, og hvis du heller ikke kan få den til at virke - må du køre sagen hos post-dk.


    (medmindre du altså får en tydelig mishandlet cpu tilbage, hvor du kan se han har været igang).

  • Well jeg har stået i samme situation (mig som sælger)


    Var også over forummet her...


    Køberen kunne heller ikke få den til at virke, dog havde jeg været så smart at jeg tog billeder af det hele inden jeg fik den fyret afsted...


    Det viste sig efter noget tid, hvor jeg fik ham til at sende mig nogen billeder af CPUen at nogne ben skulle være bøjet.. Billederne jeg fik var under så dårlig belysning og med en mobil tlf, men alligevel kunne man se at det var så mange at det kun kunne være sket ved vold imens en har forsøgt at sætte den forkert i, eller det var sket under transport.. Sidste nævnte troede jeg ikke på da den var pakket ind som du har fortalt du pakkede din ind...


    Da jeg forslog han kunne sende den tilbage på hans regning også ville jeg sende penge tilbage når jeg modtog den, ja så hørte jeg aldrig fra ham igen og så heller aldrig min CPU... :$

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Jeg er køber af cpuen.


    Den ser helt fin ud og var pakket forsvarligt ind. Den er nem at sætte i moboet, så benene er som de skal være.


    Når pcen tændes starter blæserne op, men mere sker der ikke. Skærmen modtager ikke ikke noget signal og mere sker der ikke.


    Pcen virker fint med min anden cpu. Det er en 3200+.

  • Understøtter Moboet cpuer over 3200+? kunne måske tænkes der skulle en bios update til?

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Efter min mening tager sælger den tilbage, køber betaler dog fragt omkostninger.


    Altid noget lort når noget sådan opstår.

    AMD 4000+ / Notura NH-U12
    Abit KN8 SLI
    XFX 7900GT / Zalman VF900
    Kingston value 2 x 1G
    Tagan TG480-U15[
    Barracuda 7200.10 250G


  • Lyder umiddelbart som om det er motherboardet, der er problemet.....Sikker på at det understøtter CPU'en?

  • Som tidligere nævnt, så er den situation lidt træls. Kan se det fra begge parters synspunkt, dog tror jeg ikke det bliver det helt store drama det her, da begge indvoldverede lyder som "reasonable" mennesker.


    Eneste løsning jeg kan se på det er at returnere til sælger, lade sælger besigtige cpu og se efter fysisk skade, for derefter at teste den. Er den så defekt så slår man ½ skade for det kan have været sket inden, under og efter transport.
    Hvis den ikke bliver testet defekt, jamen så er det køber der står med skægget i postkassen.
    Omvendt hvis den er pakket forsvarligt ind, og emballage ikke har taget skade, så må man konkludere at det ikke er under transport, og så er der kun 2 led tilbage.


    Men det er dælme nedtur for jer, men så omvendt heldigt at det ikke er flere tusinde kroner det drejer sig om :D

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Jakob30 er det i orden med dig at du sender cpuen tilbage så jeg kan teste den ?

    Asus Rampage IV BE - EK-FB KIT ASUS R4BE
    E5 1660 v2 - XSPC Raystorm

    2x XFX R9 290 - EK-FC R9-290X (Rev.2.0)
    4x4gb Dominator 2133mhz
    Corsair AX1200
    2xDell 2410 WFP + 1x Dell 2407 WTF 5760x1200
    3x DD5. Dual loop
    3x Ocool 360 45mm 1 EK 360 Coolstream 45mm
    XSPC Cube


  • Quote

    Originally posted by Jakob30
    Det er et asrock 939dual, så moboet understøtter cpuen. Bios er 1.7, men alle bioser understøtter cpuen.


    Men ikke alle BIOS er lige gode, på ocworkbench skriver gutterne at 2.20 er bedst at bruge, du kunne også prøve med deres beta bios. Det kunne måske hjælpe lidt på problemet inden i skal sende den frem og tilbage.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit