Hvad skal du så her efter folkeskolen/gymnasiet m.m.?

  • Ja hvad skal de af jer som har den rette alder?
    Jeg er blevet indstillet til optagelse på HTX i Sønderborg (EUC Syd), så der begynder jeg i august. Glæder mig helt vildt, det er lige mig det HTX!:D Har så også valgt naturvidenskabelig linje, da jeg regner med at fortsætte i den retning når jeg er student om 3½ år:)


    Men hvad med jer?

  • Quote

    Originally posted by Zjapper
    Håber på det almene gymnasium efter folkeskolen, er dog ikke helt sikker på jeg er god nok.


    Njaa.. Du skal jo bare indstilles til prøve, hvis vejlederen ikke indstiller dig til optagelse.. Så er det jo dem der vurderer om du kommer ind eller ej:)

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Njaa.. Du skal jo bare indstilles til prøve, hvis vejlederen ikke indstiller dig til optagelse.. Så er det jo dem der vurderer om du kommer ind eller ej:)


    Ja det ved jeg, men hvad for nogle karrakterer i de væsentlige fag vil du mene man skal have, for at kunne begå sig?

  • Quote

    Originally posted by Zjapper


    Ja det ved jeg, men hvad for nogle karrakterer i de væsentlige fag vil du mene man skal have, for at kunne begå sig?


    Karaktererne er ret underordnede.. Det er den vurdering af om læreren/vejlederen tror på at du kan klare det (indstiller dig til optagelse), eller ikke tror det (indstiller dig til prøve)..
    Hvis du har et snit på 8,5, så må de ikke andet end at indstille dig til optagelse:)
    Men det kommer jo an på hvilken linje du tager.. Personligt så tog jeg ikke STX fordi at jeg ikke kan finde ud af tysk og gerne vil have mange af de boglige fag:)

  • Quote

    Originally posted by Zjapper
    Jeg er helt klart stærkest i dansk, engelsk, historie - altså boglige fag. Tror du derfor ikke at det almene gymnasium er det bedste valg?