Hvad skal du så her efter folkeskolen/gymnasiet m.m.?

  • Ja hvad skal de af jer som har den rette alder?
    Jeg er blevet indstillet til optagelse på HTX i Sønderborg (EUC Syd), så der begynder jeg i august. Glæder mig helt vildt, det er lige mig det HTX!:D Har så også valgt naturvidenskabelig linje, da jeg regner med at fortsætte i den retning når jeg er student om 3½ år:)


    Men hvad med jer?

  • Quote

    Originally posted by Zjapper
    Håber på det almene gymnasium efter folkeskolen, er dog ikke helt sikker på jeg er god nok.


    Njaa.. Du skal jo bare indstilles til prøve, hvis vejlederen ikke indstiller dig til optagelse.. Så er det jo dem der vurderer om du kommer ind eller ej:)

  • Quote

    Originally posted by DeH


    Njaa.. Du skal jo bare indstilles til prøve, hvis vejlederen ikke indstiller dig til optagelse.. Så er det jo dem der vurderer om du kommer ind eller ej:)


    Ja det ved jeg, men hvad for nogle karrakterer i de væsentlige fag vil du mene man skal have, for at kunne begå sig?

  • Quote

    Originally posted by Zjapper


    Ja det ved jeg, men hvad for nogle karrakterer i de væsentlige fag vil du mene man skal have, for at kunne begå sig?


    Karaktererne er ret underordnede.. Det er den vurdering af om læreren/vejlederen tror på at du kan klare det (indstiller dig til optagelse), eller ikke tror det (indstiller dig til prøve)..
    Hvis du har et snit på 8,5, så må de ikke andet end at indstille dig til optagelse:)
    Men det kommer jo an på hvilken linje du tager.. Personligt så tog jeg ikke STX fordi at jeg ikke kan finde ud af tysk og gerne vil have mange af de boglige fag:)

  • Quote

    Originally posted by Zjapper
    Jeg er helt klart stærkest i dansk, engelsk, historie - altså boglige fag. Tror du derfor ikke at det almene gymnasium er det bedste valg?


    Jo helt klart, hvis du ikke er stærk i fysik, matematik osv.. Hvis du er det, så ville jeg tage HTX.. Her er heller ikke så mange "unødvendige fag" (tysk, religion, oldtidskundskab, idræt) :)
    Men du skal snart have valgt, for det skal være inden d. 15 Marts det skal være sendt ind!

  • Jeg skal ud på Tornbjerg Gymnasium som er et alment. Ligger blot ca. 200 meter fra hvor jeg bor.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)

  • Nu er det heldigvis snart 5 år siden jeg sad på skolebænken..


    Og tro mig!!!
    Intet skal få mig tilbage dertil igen!! :T


    Så tror bare jeg bliver på mit arbejde og tjener mig en masse penge i stedet.. ;)

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Nu er det heldigvis snart 5 år siden jeg sad på skolebænken..


    Og tro mig!!!
    Intet skal få mig tilbage dertil igen!! :T


    Så tror bare jeg bliver på mit arbejde og tjener mig en masse penge i stedet.. ;)


    Det er også den vej de fleste arbejder imod vil jeg tro :D
    Men okay, hvis jeg vil være det jeg være, så skal jeg gå i skole 8-11 år endnu.. :ph34r:

  • ja jeg har været på EUC Vest 2 gange men uden held kan ik sidde stiller og pjækker for meget så ved ik rigtig, men starter på Produktionsskolen i esbjerg her efter ferien så håber det kan gå :)

  • Jeg skal på teknisk skole i Århus i uddannelsen "Mediegrafiker"

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Nu er det heldigvis snart 5 år siden jeg sad på skolebænken..


    Og tro mig!!!
    Intet skal få mig tilbage dertil igen!! :T


    Så tror bare jeg bliver på mit arbejde og tjener mig en masse penge i stedet.. ;)



    hvad beskæftiger du dig med? :ph34r:

  • Her efter folkeskolen skal jeg på nrsb. gymnasium.. bliver intet problem at komme ind, her i ottende klasse har jeg et snit på 9.6.
    Det skal nok blive godt at komme ud af folkeren

    AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja