Vil spare op til en rejse.

  • Hej Alle.


    Jeg overvejer at begynde en opsparing til en rejse til når jeg bliver ældre.


    Jeg kunne godt tænke mig en rigtig vildmarks-/naturoplevelse som f.eks. en tur til Canada eller Alaska.


    Har i nogen erfaringer med sådanne ferier og kender i nogen gode firmaer at rejse med? Evt. nogle gode lande.


    Skal egne sig til naturfotografering da det primært er en af grundende til at jeg vil på sådan en tur.


    Grunden til at jeg allerede spørger nu er så jeg har en idé om hvor meget jeg skal spare sammen.


    Mvh. Anders.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • tror sagtens du skal regne med 20-30.000,- som et min. for en rejse som dette :)


    Tror nu nok jeg ville ha valgt en tur til afrika. kunne være fedt at komme der ned, dedyr er der jo heller ikke for altid :)

  • Sydafrika kan klart anbefales, de har nogle hamrende store vildt reservater der egner sig godt til safariture, endvidere er det et rimeligt sikkert sted at opholde sig. (Kenya ville også have været et godt bud, men der har den seneste tid været en del uroligheder dernede så det ville jeg ikke anbefale).


    Grønland ville også være et sted hvor du kunne få nogle rigtig lækre skud i kassen, det er forholdsvist dyrt at tage en tur derop, men det lyder som om du er i god tid så det kunne helt klart være en mulighed.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Fruitloop
    Sydafrika kan klart anbefales, de har nogle hamrende store vildt reservater der egner sig godt til safariture, endvidere er det et rimeligt sikkert sted at opholde sig. (Kenya ville også have været et godt bud, men der har den seneste tid været en del uroligheder dernede så det ville jeg ikke anbefale).


    Grønland ville også være et sted hvor du kunne få nogle rigtig lækre skud i kassen, det er forholdsvist dyrt at tage en tur derop, men det lyder som om du er i god tid så det kunne helt klart være en mulighed.


    Ja, jeg er i meget god tid.


    Har altid haft lyst til at se den Nordamerikanske natur så det jeg sllermest hælder til er Canada eller Alaska.


    Ja, jeg ser også Bubber og BS :))
    Ej, jeg var også interesseret i en sådan tur inden jeg så det, ellers udemærkede, program.

    Whenever I’m about to do something,
    I think “would an idiot do that?” and if they would,
    I do not do that thing.


    - Dwight Schrute (The Office)


  • Hehe Bubber og BS skal simpelthen bare ses ;), jeg har desværre ingen erfaringe med hverken Alaska eller Canada, men mon ikke du kan finde lidt hjælp på http://www.awo.dk

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu