Mennesket har to hjerner?

  • Hah, så er det nok derfor jeg er så glad for mad :P

      i5 2500k @ 4.4GHz w/ Antec Kühler 620

      GIGABYTE GA-Z68AP-D3

      Corsair Vengeance 2x4GB 1600MHz

      XFX Radeon HD 5850 BE

      Corsair TX650 V2

      Creative SB Audigy SE

    Rettet en gang, sidst af Nice2u ().

  • Hmmm.... Den tror jeg ikke på.


    Artiklen bruger ordene "scentists", "researchers" og "university" mange gange, men det er en psykolog der skriver om neurologi i et populærvidenskabeligt magasin.


    Det er så blevet viderefortolket (overfortolket?) af en journalist.


    Bob bob bob....

  • Jeg har ellers altid troet den anden hjerne sad i skridtet :$


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Kenny
    Forskere fra Tyskland og USA påstår at have fundet en anden hjerne i menneskets maven...


    LINK til artikel


    Det lyder da godt nok noget specielt :/ men så har mænd måske for kvindernes vedkomne 3 hjerner? :$



    Hehe, det har jeg også læst i et illustreret videnskab for en del år siden nu.


    Ret sjovt med en hjerne i maven hehe :))

  • Vi har da 2 hjerner?


    Det er da bare det danske sprog der er fucked up.


    Det er jo derfor det hedder "brains" på engelsk når man taler om hjernen i hovedet. Henholdsvis højre og venstre hjerne :).


  • Nåh, troede ikk det var en så gammel "nyhed", men det er da lidt mærkeligt :)

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    Vi har da 2 hjerner?


    Det er da bare det danske sprog der er fucked up.


    Det er jo derfor det hedder "brains" på engelsk når man taler om hjernen i hovedet. Henholdsvis højre og venstre hjerne :).


    Hjernen består af lillehjernen, mellemhjernen og storehjernen ... Vi har røven fuld af hjerner :crazyeyes: .... Ups, hovedet ... :crazyeyes:


    Men de fleste deler det vel bare op i lille- og storehjernen ? ... og så måske de to hjernehalvdele ? ... Så vi har altså ... hm, 4 hjerner ? ... 5 ? ... nogen højere ? :))


    Eller skal vi ikke bare sige at vi har én hjerne for hvis lillehjernen går kaput, så kan det jo være ligemeget med resten ... :))


    Det hedder brain når man snakker om det i hovedet ...


  • Lov mig at du aldrig bliver hjernekirurg :P

  • Quote

    Originally posted by Kenny
    Lov mig at du aldrig bliver hjernekirurg :P


    Hvorfor ? - Jeg kan vel lave det hvide snit så godt som alle andre ? :T - Har det to ender, så skal den ene skæres af :))


    "Hjernen kan også opdeles i den grå substans (hjernebark og basalganglier) og den hvide substans" .... aha ... Så alt det hvide skal bare væk hvis man skal have det hvide snit ? ... heh ... :crazyeyes: ... Lyder meget teknisk :razz:

  • Quote

    Originally posted by FlexQ
    "I'll shoot your brains out" :).


    Hvis der er nogen der ødelægger et sprog, så er det sgu nok amerikanerne hvis man spørger englænderne ... Fordi du ser det i en film, så lad være med at tro at det er rigtigt.


    Det er meget muligt man kan dele hjernen op i områder osv, men som helhed er der nu stadig kun én hjerne i hovedet ... og man snakker ikke om én ting i flertal vel ? :boxed:


    http://en.wikipedia.org/wiki/Brain


  • Jeg læste det selv, og er ked at at måtte æde mine ord i mig igen.


    Mener bare jeg har hørt det fra en gammel engelsklærer fra htx, skriver lige til ham, så kan han af/bekræfte det. :P


  • Glem det der sagelige vås med lille og storehjerne, der er blot tale om en stor pladder-klat på indvendige side af hovedet :))

  • woohoo multitaskin ^^ forklare det hvorfor vi har kriller i maven fx ved forelskelse .. nervøsitet etc? eller er teorien stadig at det er fordi mavesækken består af nerver...

    -E6600
    -Abit AW9D
    -Corsair pc5400c4
    -1X WD raptor 36GB..
    -2X Seagate 7200.10 250gb
    -ASUS 7900GT TOP 570:800
    -Thermaltake Armor + Bigwater

  • Quote

    Originally posted by Bonnie
    Vi har Core2duo processors, mens kvinderne må nøjes med en P4


    Den kommentar og dit avatar, siger siger meget om dig.. :D


    *Joke* ( <- Til dem der ikke har humor)

  • Quote

    Originally posted by Porre_kaj
    woohoo multitaskin ^^ forklare det hvorfor vi har kriller i maven fx ved forelskelse .. nervøsitet etc? eller er teorien stadig at det er fordi mavesækken består af nerver...


    Det forklarer al den kilden i maven jeg får, når jeg står ved buffeten.. :D