Mening om Føniks computer + hjælp.

  • Hej :)


    Jeg vil gerne høre jeres mening om Føniks Computer.
    De har 36 % under "forhandlere", hvilket jo ikke er særlig godt.
    Men er det ikke også for det meste kun dem med dårlige hændelser der skriver om dem?


    Jeg har selv snakket i telefon med en sælger. han virkede super flink og han hjalp med at få viden om diverse ting, hvilket jeg synes er super!


    Så det endelige spørgsmål er:


    Er deres service som folk skriver, virkelig så dårlig?



    Hjælp:


    Jeg bor i Slagelse og jeg har kigget meget på en computer derinde.


    Hvis en ting så går i stykker, så den jo sendes derind og sådan noget.


    Kan det så betale sig at købe i Føniks eller skal jeg hellere købe i en butik der er lidt nærmere og så er dyrere?

  • Jeg har handlet en del i Føniks da jeg boede i København.


    Pånær zitech, der jo er lidt dyre, var det klart den mest seriøse computerbutik på falkoner alle.
    (der hvor alle computerbutikkerne ligger)


    De er rigtige "nørder" og ikke popsmarte sælgere.

  • De vidste hvad de snakkede om.
    Jeg har kun haft en enkelt "sag" med returnering af hardware:


    En harddisk der ikke virkede ordentligt. De testede den og kunne ikke finde nogen fejl. Alligevel gav de mig en ny for som de sagde "at lade tvivlen komme mig til gode".
    Samtidig sagde de at jeg skulle prøve med et andet kabel, hvis jeg heller ikke kunne få den nye til at virke.


    Det var kablet den var gal med :O Så det var jo en okay service.

  • Jeg har ingen erfaringer med Føniks - Men jeg tror du har ret i din tanke om at det nok mest er folk med dårlige erfaringer der sørger for at gå ind og bedømme dem, og fortælle om sine dårlige oplevelser, så man skal nok altid tage de vurderinger med et gran salt.


    På den anden side har Føniks alligevel fået langt flere utilfredsstillende bedømmelser end mange af de andre, så det er nu alligevel værd at tage med i overvejelserne. :)

  • Ja , det er det skam nok :)


    Hvis det var mig der havde sådan en butik, havde jeg lagt en lille seddel ved hver "større ting" jeg solgte hvor der stod noget om at man kunne bedømme forretningen. Så fik man jo flere og mere præcise bedømmelser :)

    Nogen der kan svare på Hjælp??


    Bare sådan general mening om det.

  • Værste omgang lortefirma jeg overhoved kender udover chippen.dk



    Jeg købte en fladskærm og der var over 5 pixelfejl, de ville ikke returnere eller gøre noget ved det. De lagde røret på efter en diskussion, og så var jeg nødsaget til at møde op på deres forretning. Pludselig kendte de ikke til sagen. Gad ikke bruge mere tid på dem. De rådgiver som en æsel der skider ud røven.


    Jeg kender en del som KUN har haft problemer med dem. Alt fra køler til skruer.


    Det er speciel deres service der stinker. Det skal dog siges at der er gået 1½år nu... men læste lige her forleden på en fora at det ikke er blevet bedre.


    hvad computer har du set på? Vi kan evt hjælpe dig med tilsvarende, måske bedre til samme pris.

  • Jeg har kigget på 2 :)


    Processor : AMD Athlon64 3200+ AM2 S-940
    Bundkort: Winfast K8M890M2MA S-940
    Ram: 1GB DDR2 PC6400 800MHz Corsair
    Grafikkort: 512MB ASUS X1600Pro PCI-E / Sapphire RADEON X1950 PRO ULTIMATE (købes ved siden af og sætter selv i)
    Harddisk: 200GB Hitachi 7200rpm SATA2
    Kabinet: Colors-IT L8027-C43 400W Sort/Sølv
    Kabinet Køler: 19dB 80mm Arctic Cooling
    Cpu køler: Standard
    Dvd brænder: 18x Samsung DVD/RW DL Sort
    Beløb ialt inkl. moms: DKK 4.989



    nr 2 :)


    Processor: AMD Athlon64 3800+ AM2 S-940
    Bundkort: Winfast K8M890M2MA S-940
    Ram: 2GB DDR2 PC4200 533MHz 1. Part (2x1GB)
    Grafikkort: 512MB Inno3D GeF 7950GT DDR3 PCI-E /Sapphire RADEON X1950 PRO ULTIMATE (købes ved siden af og sætter selv i)
    Harddisk: 160GB Maxtor 7200rpm SATA2
    Kabinet:Colors-IT L8027-C43 400W Sort/Sølv
    Cpu køler: Standard
    DVd brænder: 18x Samsung DVD/RW DL Sort


    Beløb ialt inkl. moms: DKK 6.656




    Jeg vil gerne have det lidt billigere og hvis så der kommer bøvl med det, tage det som det kommer :)

  • Jeg har købt 2 computere derinde. Dejligt billigt alternativ når man ikke orker at samle en kundes computer. Har aldrig haft problemer med dem og jeg modtager altid varen 1-2 dage efter bestillingen er gennemført.

  • Har ligeledes handlet med dem to gange mens jeg boede på Sjælland. Servicen var hele tiden i top - og da nr2 stod af, smuttede vi til KBH med den og den blev lavet mens vi ventede/gik en tur - så kan kun sige :9xo herfra, at jeg så også kender til folk som siger det stik modsatte er jo en anden sag, det har dog mest været omkring Århus butikken..

  • Lav en ny tråd i hardware og giv et maks beløb, hvad den skal bruges til, om du har noget i forvejen såsom tastatur, skærm (i såfald hvilken opløsning), osv


    edit: kan du selve samle?