Hvad skal jeg købe??

  • Har fået lidt penge i overskud og går og overvejer om jeg skal købe mig en ny skærm http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=240524 eller et nyt grafikkort http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=253200 , men kan ikke rigtig bestemme mig for hvad jeg skal vælge...


    Min computer består af følgende dele:
    Asrock 775Dual VSTA
    E6400
    Crucial Ballistix Pc4000
    Inno3d 7800GS AGP
    plus det løse
    og en LG Flatron L1710B


    Hvad synes i jeg skulle vælge og købe, den ting det ikke blir vil jeg måske kunne få råd til og købe om nogen måneder....

  • Quote

    Originally posted by noxon
    Jeg ville tage skærmen, og så vente til ati kommer med r600, og et evt. prisfald på nvidias nye serie.


    *edit*


    Og mener slet ikke 8800 serien er understøttet på dual-vsta pga det kun køre 4x pci-e hastighed, og 8800 kræver vistnok min 8x.


    Skal ikke ha ATI er kun til Nvidia og Intel :D


    Men hvad det med hastigheden angår, kan det vel være ligemeget, da grafikkortet jo så bare kun kører 4x pci-e hastighed, vil jeg da mene.

  • Quote

    Originally posted by X-Man


    Skal ikke ha ATI er kun til Nvidia og Intel :D


    Men hvad det med hastigheden angår, kan det vel være ligemeget, da grafikkortet jo så bare kun kører 4x pci-e hastighed, vil jeg da mene.


    Nu nævner han jo også de medfølgende prisfald hos Nvidea - og med 8800GTS 380MB på trapperne, kan man også spare lidt penge der.


    8800GTS er måske nok bagudkompatibel med PCI-E 4x (ved det faktisk ikke), men du får et ydelsesfald da der ikke er båndbredde nok til at at tilfredstille kortet. Dermed er det jo så spild af penge at købe et så kraftigt grafikkort, medmindre du har tænkt dig at opgradere mobo også ;)

  • Jeg ville vælge skærmen.


    Skærme er jo ikk det der kommer nyt af li så hurtigt som med gfx kort, så chancen for at du ka få et bedre gfx om et par mdr. er større end hvis du valgte at købe skærm om et par mdr.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Quote

    Originally posted by CheezEDippaH


    Nu nævner han jo også de medfølgende prisfald hos Nvidea - og med 8800GTS 380MB på trapperne, kan man også spare lidt penge der.


    8800GTS er måske nok bagudkompatibel med PCI-E 4x (ved det faktisk ikke), men du får et ydelsesfald da der ikke er båndbredde nok til at at tilfredstille kortet. Dermed er det jo så spild af penge at købe et så kraftigt grafikkort, medmindre du har tænkt dig at opgradere mobo også ;)


    er da os meningen det skal udskiftes, plus mine ram skal skiftes ud med 2x1gb DDR2

  • Quote

    Originally posted by X-Man


    Skal ikke ha ATI er kun til Nvidia og Intel :D


    Men hvad det med hastigheden angår, kan det vel være ligemeget, da grafikkortet jo så bare kun kører 4x pci-e hastighed, vil jeg da mene.



    Du burde droppe ATI vs Nvidia holdningen og bare ta' det der er bedst når du har brug for noget nyt :)


    stemte skærm

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W


  • Har ikke rigitg noget med det og gøre, har os haft ATI og AMD før, men har nu bare valgt og holde mig til Nvidia og Intel, for var den ene der ikke kostede den anden meget mere :D

  • Jeg ville også vælge en bedre skærm - Det er altid en kanon god følelse at sidde foran en lækker ny skærm. :D


    Og som der bliver sagt: Om et par måneder er der måske kommet nogle nye grafikkort på markedet.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg ville også vælge en bedre skærm - Det er altid en kanon god følelse at sidde foran en lækker ny skærm. :D


    Og som der bliver sagt: Om et par måneder er der måske kommet nogle nye grafikkort på markedet.


    Enig med Mikkel :ph34r: