Denon vs. Kiss

  • Jeg ejer en lækker Denon DVD-3300 .. Den fungere skam glimragende, ikke noget at klage over der ...


    Dog er det ikke en af slagsen der kan afspille mp3 og alle mulige sære formartere, men vil godt vide om man mister noget kvalitet på lyd og billede ved at tage Kiss ...


    Får tit at vide Kiss er kanont og deres mål faktisk er at lave bedre dvdafspillere billigere ..


    Ved jeg kan sælge min dvdafspiller for ca. det samme som jeg gav. I hvertfald uden at tabe noget nævneligt på det .. Men er det noget jeg burde overveje ??


    Hvis lyd og billede er lige godt eller ca. det samme, vil designet på Kiss næsten være det eneste der holder mig tilbage, for det passer ikke sammen med min Denon Reciever i look. Kunne da bare godt tænke mig en dvd der kan afspille flere formater ...


  • jeg kender ikke meget til Denon.
    Men der er jo 2 nye modeller fra Kiss.
    Se deres site.
    det gamle design og et nyt.
    i en Kiss er det toshiba drev.


    Og det nye fede er at der er en 80 gb hdd til at optage , kun Dp-558 , og til at overføre film fra pc til at afspille fra hdd.
    Og efter sigende kan opgraderes med en større hdd.




    The_Unforgiven

  • Jooh, det fandt jeg også frem til, men de ting har jeg ikke så vildt meget at bruge til ...


    håber bare nogle ved noget om billede og lydkvaliteten .. For Denon er jo kvali

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Jooh, det fandt jeg også frem til, men de ting har jeg ikke så vildt meget at bruge til ...


    håber bare nogle ved noget om billede og lydkvaliteten .. For Denon er jo kvali


    Denon er og bliver kongen inden for DVD-afspillere under 30k, ingen tvivl om det, jeg ville klart beholde Denon DVDén og kigge efter en billig brugt til MP3 osv.


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    For Denon er jo kvali


    Ikke for at være på tværs, men siden hvornår er det blevet det ?


    Min brors Denon DVD afspiller har han ikke haft andet
    end bøvl med.


    Edit: Min fars dyre Denon cd afspiller brændte laseren
    af hele tiden og det gjorde min også.
    Er et par år siden, så jeg håber da det er blevet bedre ?


  • Hej Hans


    Er ked af at høre at din bror´s Denon DVD afspiller er dårlig.


    Men alle producenter kan jo lave "mandags" modeller det gælder jo også inden for PC Hardware....


    Jeg vil lige sige at Kiss er et rigtigt godt mærke inden for DVD-afspillere, de laver nogle knald gode maskiner til en "latterlig" pris, de kan jo æde mere eller mindre alle former for formater, men har man i forvejen en velfungerende DVD-afspiller vil jeg ikke mene at det kan betale sig at købe en ny, så heller brugt, der er masser af DVD-afspillere ude på dba.dk kan jo være der er en Kiss der imellem eller en anden der kan afspille MP3....


    Prøv også et af disse sites her:


    http://www.hifi4all.dk


    http://www.hifilink.dk


    Her er også køb og salg....


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT

  • Quote

    Originally posted by Bjørn B
    Hej Hans


    Er ked af at høre at din bror´s Denon DVD afspiller er dårlig.


    Men alle producenter kan jo lave "mandags" modeller det gælder jo også inden for PC Hardware....
    :)


    Hej Bjørn.


    Tak for sympatien :D


    Jeg er helt enig med dig ;)


    Bare træls at vi lige skulle få fat i 3 stk. 8000 kr
    mandags maskiner ;)


  • Hej Hans.


    Ja ok den holder sgu ikke, hvilken Denon DVD er det i har, har selv en DVD3800, og har ingen problemer med denne, har haft Denon de sidste par år, bla. pga. div tests og anbefalinger fra venner og bekendte...


    :)

    Intel Haswell 4770
    MSI Z87 G45
    Kingston 16GB DDR1600
    Gigabyte GTX770
    OZC 256GB SSD
    OZC 850W
    Intel Stock køler
    Zalman GS1000 Black
    Asus 24" TFT


  • Okay nice, den nyeste model, altså storebror til min ... Har haller aldrig haft probs med min, dog heller ikke brugt så meget igen .. måske afspillet 30 dvd'er ..


    Men må jeg lige stille et spørgsmål, hvordan kan du hae råd til 3800'eren, men kun have AMD ? .. Ja okay, det udtrykker bare min holdning om AMD, men ikke helt pointen, for den er jo fandens dyr ? 11,5k i tyskland 8o

  • Bjørn*


    Ahh Denon laver ikke helt de bedste DVD´er til under 30k..
    Den bedste i den pris leje er nu Onkyo RDV 1. Men jo, de laver sq nogle virkelige gode DVD´er..



    Men som nævnt, så ville jeg også anbefale at dig at beholde din Denon, og lede efter en brugt afspiller. For rent billede/Lyd mæssigt, bliver KISS efterladt i støvet...


  • Oki, fair nok !

  • Synes jeg har hørt noget om at kiss udsætter deres dvdafspillere for nogle rimli ekstreme test, noget med at de sætter dem i en ovn...


    Ja jeg ved sq ikk, men det er da en test der vil noget :D

  • Quote

    Originally posted by cla
    Synes jeg har hørt noget om at kiss udsætter deres dvdafspillere for nogle rimli ekstreme test, noget med at de sætter dem i en ovn...


    Ja jeg ved sq ikk, men det er da en test der vil noget :D


    Hmm, det lyder voldigt ... Vil dog ikke lige sætte min ind i en ovn !

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hmm, det lyder voldigt ... Vil dog ikke lige sætte min ind i en ovn !


    Det var vist noget med at de ville finde ud af hvor høj en temp de kunne tåle ...

  • Quote

    Originally posted by cla


    Det var vist noget med at de ville finde ud af hvor høj en temp de kunne tåle ...


    Fair nok !! .. Bare i med nogle blæsere .. hehe, ja hvorfor ikke modde lortet 8)