F*CK PostDK!

  • Her er en lille DEJLIG historie om den ENESTE lette mulighed at sende rundt i DK!


    Min lillebror glemmer sin mp3 (Zen Micro) hos en veninde i Odense, hun sender den til ham, men sender den i en bobbelplast konvult, da hver 5kr. de har er jo en bajser!!
    Da den så kommer frem må man sige vi syntes den var ret tyndt, og ganske rigtigt den var skåret op i toppen og mp3 var taget...


    Og JA ved godt at den sku være sendt som pakken, men det var ikke mig der stod for det, så det behøver I ikke fremhæve..


    Men syntes bare det er SÅ meget for dårligt at man ikke kan vide sig sikker på denne virksomhed, har self. hørt om at ens ting og sager kan blive taget når man sender som brev, men kan dette være rigtigt, og skal man ikke kunne sende sine ting med sikkerhed...


    Så nedern at der ikke er en ordentelig konkurrent til dem!


    Her var min gylle så lige på en ellers lækker tirsdag morgen. (fri for skole og det hele :)) )


    Mvh Mads :T

  • Butcher det var da en træls holdning at have til tingene. Det kan sgu da på ingen måde accepteres at de åbner post. I flere breve er der da små fortrolige ting som absolut ikke kommer post folket ved.


    Det her er rent og skær tyveri og jeg ville da helt sikkert undersøge mulighederne for at melde det lige meget hvad.


    Helt sikkert ville jeg dog kontakte postvæsnet om hvor pakken er sendt fra og til hvornår og hvornår den er stemplet osv. så de muligvis internt kan forsøge at gøre noget for det kan da på ingen måde være i deres interesse.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Selvf. er det uacceptabelt, at kuverten er blevet åbnet.


    Desværre er det højest sandsynligvis en ansat, som har valgt at åbne kuverten, hvilket logisk nok ikke er tilladt.


    Synes som sådan ikke, at hele PostDK skal klandres, fordi en medarbejder eller et andet led i kæden har valgt at stjæle.


    Dog skal du selvf. klage, men eftersom den kun er sendt som MaxiBrev, så er der desværre ikke meget at gøre.

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Butcher det var da en træls holdning at have til tingene. Det kan sgu da på ingen måde accepteres at de åbner post. I flere breve er der da små fortrolige ting som absolut ikke kommer post folket ved.


    Det her er rent og skær tyveri og jeg ville da helt sikkert undersøge mulighederne for at melde det lige meget hvad.


    Helt sikkert ville jeg dog kontakte postvæsnet om hvor pakken er sendt fra og til hvornår og hvornår den er stemplet osv. så de muligvis internt kan forsøge at gøre noget for det kan da på ingen måde være i deres interesse.


    Det gør jeg da heller ikke på nogen måde. Det har jeg heller ikke skrevet. Men det er jo ikke PostDKs skyld ihvertfald. Man skal have ren strafeattest. De kan ikke gøre mere.


    Sender man ting der er så dyre uden det er en pakke, så beder man sgu selv om det.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Det gør jeg da heller ikke på nogen måde. Det har jeg heller ikke skrevet. Men det er jo ikke PostDKs skyld ihvertfald. Man skal have ren strafeattest. De kan ikke gøre mere.


    Sender man ting der er så dyre uden det er en pakke, så beder man sgu selv om det.


    I princippet er det ikke ens egen skyld.


    Det man som person skal sørge for, er, at ens ting bliver pakket fornuftigt ind. Især, når noget sendes som normal post (især maxibreve).


    Altså, man burde sagtens kunne sende en mp3afspiller som maxibrev (ordentlig indpakket) uden at der sker noget.


    personligt, ville jeg have valgt mere end en boblekuvert, da sådan en tingest ikke nytter alverden. Tingene bliver ikke båret rundt i et støvfrit rum af folk i hvide kitler.

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Det gør jeg da heller ikke på nogen måde. Det har jeg heller ikke skrevet. Men det er jo ikke PostDKs skyld ihvertfald. Man skal have ren strafeattest. De kan ikke gøre mere.


    Sender man ting der er så dyre uden det er en pakke, så beder man sgu selv om det.


    Kan da godt være der ikke er nogen garanti men det gør det ikke til min skyld. Det er stadig dem der ikke har orden i sagerne. Det er aldrig rimeligt at noget bliver stjålet lige meget hvordan det er sikret.


    Et firma som postdk bør på ingen måde kunne lade sådan noget ske. Det går kraftigt udover deres rygte når sådan noget sker.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy


  • Joh man burde da, men man ved det sker, så er man ved sine fulde fem gør man det ikke.


    Quote

    Kan da godt være der ikke er nogen garanti men det gør det ikke til min skyld. Det er stadig dem der ikke har orden i sagerne. Det er aldrig rimeligt at noget bliver stjålet lige meget hvordan det er sikret.


    Det er da ikke postDK der ikke har styr på tingene. De skal have ren straffeattest før man bliver ansat, de kan ikke gøre mere. Igen, man må lige tænke sig lidt om selv.

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Kan da godt være der ikke er nogen garanti men det gør det ikke til min skyld. Det er stadig dem der ikke har orden i sagerne. Det er aldrig rimeligt at noget bliver stjålet lige meget hvordan det er sikret.


    Et firma som postdk bør på ingen måde kunne lade sådan noget ske. Det går kraftigt udover deres rygte når sådan noget sker.


    Kan sige, at de gør rigtig meget i dette, men desværre er det umådeligt svært at holde styr på al den post.


    Nu er det godt nok ved at være længe siden, at jeg arbejdede for firmaet, men de gik nu meget op i tingene. Som ansat skulle alle bære id-kort synligt. Man skulle spørge til ukendte folk på adressen osv. Kunne ikke forestille mig, at tingene er blevet ændret siden da.


    Dog har man lukket nogle postcentre og samlet dem i større centre. Dette kan selvf. medføre at tingene bliver mere uoverskuelig. Og sådanne ting som dette bliver måske nemmere. Desværre.


    Det skal siges, at jeg ikke prøver at dække over nogen.


    Quote

    Originally posted by Butcher
    Joh man burde da, men man ved det sker, så er man ved sine fulde fem gør man det ikke.


    Yes, man bør selvf. sende som pakke i et sådan tilfælde.


    Men i princippet skulle det ikke være nødvendigt.

  • PostDK gør rigtig meget ud af sikkerhed, men der vil jo altid være brådne kar i en virksomhed som har 25-30.000 ansatte (eller deromkring).


    Hvis de skulle have så høj sikkerhed at der ikke kunne have foregået tyveri så skulle sikkerheden være så urimelig høj at det sandsynligvis ville koste 30-40 kr at sende et almindeligt brev, og så ville folk squ blive utilfredse.


    Det er netop derfor de siger at ting af værdi ikke må sendes som almindelige, men som værdibrev eller pakke.


    Man kan ikke gøre meget mere end at anmelde det til PostDK. Politiet vil nok ikke rigtig have noget med det at gøre.


    Sender man værdi som almindelig post tager man jo en chance og så må man jo selv bøde for det hvis det går galt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tror ikke der er uenighed om at man selvfølgelig bør sende sådan noget som værdi og at det klart er det smarteste.


    Eneste jeg holder på er at det simpelthen ikke burde være nødvendigt og at et firma der arbejder med så mange vigtige papirer og værdier burde have meget stor fokus på sikkerheden. Måske mere end de har når nu sådan noget som dette sker jævnligt.


    Er da lidt skræmmende at det sker så ofte at folk syntes man er små idiot hvis man ikke sender tingene som værdi....

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • har selv været ud for det samme... min søster i kbh havde sendt NFS:carbon til mig i fødselsdagsgave, hverken brev eller spil kom frem... så postDK har kludret i det.


    fordi at de har monopol betyder ikke at de skal sløse med sikkerheden

    CPU: Pentium III 500 MHz
    RAM: 256 MB PC133 SD RAM
    Bundkort: HP bundkort
    GPU: Matrox MGA G200

  • Quote

    Originally posted by Foxx
    har selv været ud for det samme... min søster i kbh havde sendt NFS:carbon til mig i fødselsdagsgave, hverken brev eller spil kom frem... så postDK har kludret i det.


    fordi at de har monopol betyder ikke at de skal sløse med sikkerheden


    Det gør de jo så heller ikke. Har selv arbejdet der i et stykke tid, og der er ikke mere at gøre. Der er over 20.000 mennesker ansat i postdk. Hvordan vil du forhindre at der er tyve ansat?


    Det er umuligt.

  • Butcher snakker om rationalitet og What om moralen bag - så I kan aldrig mødes.


    Man får altid morderiske tanker, når sådan noget sker for en. Grrr. Men når din post havner i så manges hænder inde i postvæsnet, og det er pakket som et boblekuvert, så er det som at vifte med en sutteflaske foran en lille baby. Nogle sjæle bliver fristet til at tage, når man giver dem en let chance.. 8/


    Men det kan på ingen måde accepteres, og personerne der begår disse synd burde få røvfuld. -og det sørgelige er, at PostDK vil aldrig være i stand til at udrydde tyverierne og tyvene vil altid være der. Så i sidste ende handler det om at sende i 'forsvarligt' emballage.

  • Jeg vil lige sige at jeg ikke har noget med dette at gøre, vidste faktisk ikke at han havde glemt den, men syntes bare lige jeg ville fortælle det.
    Jeg syntes det er super ærgeligt for ham og syntes det er endnu mere ærgeligt at man SKAL sende som pakke før man kan være sikker på at det kommer frem til modtageren, faktisk utroligt at store virksomhedder tør bruge dem :finger:


    Men hva er der at gøre, de er jo de eneste man kan bruge til den slags, og et brev slår bare SÅ meget bedre end sms eller mail..


    Men jeg er glad for at vi har fået en god diskusion igang her inde om det.
    Men vi er vist alle enige om at den skulle være sendt som pakke, (alt over 200-300kr. skal sendes som pakke)
    Men bare kedeligt at man ikke kan være sikker på brev da den ikke blir scannet ligesom pakker.


    Min lillebror har ringet til PostDK og de kan intet gøre.


    Mvh Mads :T


  • Man kan jo lave en kalkuleret risiko. Hvis man siger at det koster 40 kr mere at sende noget som pakke fremfor brev og at 1 % af alle breve med værdi forsvinder. Dette er - forhåbentligt - meget højt sat.
    Så vil det sige at værdien skal være over 4000 kr for at det kan betale sig at sende som pakke.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Sensation
    Sånn vil jeg nu ikke regne det ud ;)


    Og der er også mere end penge værdi, man kan evt. være glad for sine ting.


    Mvh Mads :T


    Det er rigtigt. Hvis det er noget uerstatteligt som f.eks. fotoalbum, en speciel gave e.lign. så skal man selvfølgelig ikke regne det ud på den måde. Men en mp3 afspiller og mange andre ting kan jo som regel erstattes rimelig nemt, og musikken der ligger på den har man jo som regel også liggende på sin computer alligevel.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------