Brændselscelle - hvordan virker og bygges de?

  • Jah vi er nogle gutter fra HTX der godt kunne tænke os lave vores egen brændselscelle og så ville jeg høre hvordan sådan en virker og bygges?


    Det vigtigste spørgsmål er så om 4 personer selv kan bygge en? Det skal bare være en lille en hvor man kan vise hvordan det virker...


    Håber der er nogen der kan forklare det, vi har dog selv lavet noget research så vi har alligevel lidt styr på det :)


    Men hvis nogen selv har bygget en og måske har noge fifs eller tegniner så vil vi være meget glade for noget at få noget hjælp :D

  • Brændselscellen virker således ;)..


    Eftersom du ikke ved, hvordan en brændselscelle virker, vil jeg skyde på, at du går i 1. g.. Derfor ved jeg ikke helt, om det er for svært at bygge en brændselscelle - kommer an på, hvor ambitiøs du er ;)..
    Alternativt kunne du bygge en Daniell-element, det er ihvertfald noget, alle kan finde ud af :)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Jah Dare jeg går i 1.G :) Men altså jeg har da hænderne skruet ordentligt på og helt dum er jeg da ikk (selvom mine forældre siger noget andet) :P


    Men jeg ved også nogenlunde hvordan en brændselscelle virker...



    Men lige for at i måske forstår det lidt bedre, så er det fordi vi har et projekt i teknologi/samfundsfag om bæredygtighed og så ville en brændselscelle være ideel som illustration og der skal laves et produkt og vi har 450kr til rådighed :D

  • Et godt sted at starte vil være miniHydrogen.dk
    Vores kemilærer på HTX har ofte benyttet den i undervisningen

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • At lave en brændselscelle selv virker lidt optimistisk, men jeg havde et meget lignende projekt på HTX i sin tid, hvor HTX faktisk havde mini brændselsceller til rådighed. Så det kunne jo være en ide at bakse et eller andet apparat samme som evt. kan køre på en brændselscelle som I kunne have til rådighed, og på den måde illustrere at det virker. :)