Bil - Ansvarsforsikring

  • Jeg er gået i gang med opsparing til bil, fået fuldtid.
    Men så kommer der jo nogle andre helveds beløv oveni


    Da bilen nok kun kommer til at koste 25-30.000 har jeg fået at vide af en hel del, at jeg ikke behøves en kasko forsikring, men kan nøjes med en ansvarsforskring.


    Så nu vil jeg have en masse gode råd til at få denne forsikring ned i pris, hva skal jeg gøre? og ved hvilket firma?

  • Hmm har ikke selv bil så ved ikke så meget om det endnu (Bliver først 18 til december :rolleyes: )


    Men du ku jo snakke med dine forældre og høre om de vil lade forsikringen stå i deres navn. Så vil forsikringen blive billigere da de jo er "modne" billister forhåbentligt :)


    Et andet trick jeg har hørt fra en ven er at købe et knallert 45'er stel (eller en hel 45'er) og få det forsikret. Altså stelnummeret er jo det du skal bruge sådan set.
    Så stiller du stellet i garagen, og efter 2 år uden uheld skulle man så blive elitebillist! Og det gør jo forsikringen en del billigere.
    Ved ikke om det virker eller om det bare er en historie, men fortæl hvis du finder ud af mere om det evt.


    Til sidst, så kan man vist tag nogle førstehjælps timer og noget "sikker billist" kursus for unge som også kan gøre forsikringen billigere. Så det i tv for noget tid siden, men har desværre glemt navnet.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2


  • Jeg ved ikke hvem der har bildt dig det der ind, men det tager normalt 10+ år med skadefri kørsel at blive elitebilist, uanset hvilket køretøj man har forsikret.


    Jeg vil KRAFTIGT fraråde at have forsikring i andres navn. Det er for det første ikke lovligt, og for det andet optjener man ingen ancennitet.
    I en ulykkes situation, kan der endvidere blive problemer med dækning og selvrisiko, men det kommer helt an på hvilke betingelser forsikringstageren har.
    F.eks er både min bil og MC kasko forsikret under forudsætning af at det er mig der fører dem = lavere præmie og ingen selvrisiko.


    Det gælder om at undersøge flere forskellige muligheder - men til at starte med SKAL man vide hvilken bil det drejer sig om.


    Som nystartet bilist, er det bedste køb en Skoda Felicia. Den er billig i forsikring fordi TopDK har en aftale om en decideret "Skodaforsikring", som er baseret på at man starter 3 præmietrin højere end alle andre - og går ud derfra.
    Bilen er desuden et ganske fint, stabilt og overkommeligt transportmiddel. Ens første bil bliver alligevel ridset og skrammet lidt, så det kan lige så godt være en skoda. :D


    Når man ringer rundt og skal have priser, er det en klar fordel at have facts om bilmodel/mærke klar - ellers kan de ikke give konkrete svar.

    ********************************************


    AMD og Intel styrer(!!!) - hvis den ene ikke var her, var den anden ikke så billig....

  • Da jeg fik købt bil (for ikke særligt lang tid siden), var der rigtigt meget at spare ved at få ringet rundt til alt hvad jeg kunne finde. Som nystartet med en nissan primera 2.0i svingede prisen fra 16000 pa til 8500 pa!!!


    Så mit råd: ring til alt hvad du kan finde af forsikringsselskaber og forhår dig om deres priser.


    /ask

  • Jeg fandt den billigeste forsikring hos TopDanmark. Startede med at give 10.000 årligt for en Toyota Carina E, 1.6 . Den er så faldet stille og roligt med årene, indtil jeg fik mig en 2 liters.. Så røg den lidt op igen.
    De priser jeg fandt, lå også og svingede med mange tusinde kroner..
    Et sted kostede Ansvaren alene over 25.000.


    Og på TopDanmarks side kan man da få elite-forsikringen efter 4 år uden skader.. Dvs.. Hvis man har kørt 3 år uden skader, og har stået endnu et år på det billigeste trin. -Så kan man vælge Bil-elite.

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb

  • Jeg ville kigge efter et lokalt forsikringsselskab.. Jeg er slev forsikret i Sønderjysk Forsikring, der giver jeg 9.400,- i kasko for min Golf 2.8 VR6.. Har haft bil i eget navn, samt kørt skadesfrit i snart 2 år.. Jeg er 20.. Det må siges at være billigt.. Til sammenligning vil Tryg Forsikring have 33.000,- i ansvar og over 84.000 i kasko for samme bil.. Og den er seføli forsikret i mit eget navn 8)


    Det er en prisforskel på over 70.000kr !!!!!


    Så ka man godt ha råd til at have en sjov bil :D

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

    Rettet en gang, sidst af Grus ().

  • Quote

    Originally posted by jacobask
    Da jeg fik købt bil (for ikke særligt lang tid siden), var der rigtigt meget at spare ved at få ringet rundt til alt hvad jeg kunne finde. Som nystartet med en nissan primera 2.0i svingede prisen fra 16000 pa til 8500 pa!!!


    Så mit råd: ring til alt hvad du kan finde af forsikringsselskaber og forhår dig om deres priser.


    /ask


    Godt valg af bil. Men Ja det samme med min nissan primera, Der gik de også op til de 15.500kr
    Men fik det så ved fair forsikring og betaler omkring 6000kr, så der er meget at spare.


    Grus, det lyder som en hidsig lille golf du har dig der.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Susperia
    Godt valg af bil. Men Ja det samme med min nissan primera, Der gik de også op til de 15.500kr
    Men fik det så ved fair forsikring og betaler omkring 6000kr, så der er meget at spare.


    Grus, det lyder som en hidsig lille golf du har dig der.


    Tjooo.. En 2.8 liters V6 motor med omkring 180hk ka da få sådan en Golf til at flytte sig rimelig hurtigt :P

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Quote

    Originally posted by Grus


    Tjooo.. En 2.8 liters V6 motor med omkring 180hk ka da få sådan en Golf til at flytte sig rimelig hurtigt :P


    ja det lyder sgu nice. utroligt du har den så billigt forsikret.

    Asus P6X58D Premium--i7 920@3.8Ghz--24GB Kingston HyperX--2xGTX 570 Twin Frozr III SLI--Corsair HX1000W--Creative X-Fi Titanium Fatality Pro--Logitech Z-5400--Logitech G930--G13--G19--G700--Samsung P2770HD

  • Quote

    Originally posted by Susperia


    ja det lyder sgu nice. utroligt du har den så billigt forsikret.


    Det er fordelen ved de små lokale forsikringsselskaber.. De lader gerne 20-årige knægte have en hurtig bil :D


    Jeg ved der også er mange små sparekasser der tilbyder noget forsikring, det ku godt være en god ide at høre nogen af dem af..

    CPU i5-6600
    MB Asus H110M-Plus
    GFX Asus GTX770
    RAM Kingston HyperX Fury 16GB
    SSD Samsung 850 EVO 250GB / Samsung 840 EVO 250GB
    PSU EVGA GQ 750
    Dual Boot Windows 10 Pro & macOS Sierra

  • Alka giver op til 80% rabat på forsikringen hvis man deltager i kurset "respekt for fart" som tilmed er røvfedt at prøve, og giver dig bedre chancer i traffikken.


    håber det kan bruges.


    Mvh Jesper

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Vil også anbefale et lokalt selskab. Havde svært ved at finde forsikring til min Saab 9000. Der er virkelig mange penge at spare. I mit tilfælde var det faktisk næsten umuligt at få den forsikret andre steder. 0år i eget navn + turbo bil med over 200hk får de fleste til at se rødt :)


    I øvrigt blev prisen 9000kr for ansvar. Har ikke råd til ansvar :)

  • Hvis du køber en Skoda, skal den forsikres hos Top Danmark - 7.500 inkl kasko... for alle og elite bilist på 3 eller 4 år..


    Mazda og Ford skal forsikres hos IF Forsikring, der skal jeg give lige under 7.000kr inkl. fuld kasko med en selvrisiko på små 5.000 - elitebilist på 3 år så vidt jeg husker. Har selv denne, er 19 år, forsikringen står i mit eget navn, og har betalt 3.200 for de første 6 måneder - introduktionstilbud.


    Mener at Codan og Toyota har en ligende aftale...


    God bless firma aftaler. ;)

  • kan varmt anbefale alka og så det kursus de har respekt for fart
    har en golf 3 1.8 mener det er 9.000,- jeg giver med kasko og en selvrisiko på 1.000,- uden kasko skulle jeg give tror det var ca.4.000,- og en selvrisiko på 1.000,-


    hvis jeg ikke havd taget det kursus respekt for fart hvad jeg skulle give ca. 34.000,- igen med kasko selvrisikone kan jeg ikke huske



    før hvad jeg en ford sirra 2.0 hos tryk for 8.000,- mener ikke jeg hvad nogle selvrisiko den var i hvert fald ikke så stor


    men da jeg skulle hvad ny bil hvad de lavet om på det
    så min golf kostet 17.000,- med kasko og en selvrisiko på 15,000,-
    (forden hvad kostet det sammen 17.000,- hvis jeg skulle have forsirkkeret den på dette tidspunkt og lidt til)

    RAM: RAM 4 GB DDR2 PC2-5400 CORSAIR
    STRØMFORSYNING: Corsair HX520W
    DVD-BRÆNDER: 3 X NEC AD 7173S
    CPU: E6750
    GFX: GEFORCE 8800 GTS INNO3D
    HDD: WD 250 GB+ WD 500 GB+ WD 160 GB+(mærke??) 120 GB
    HØJTALER: INSPIRE T7900
    BUNDKORT: P5K AiLifestyle
    KABINET: ANTEC P180 SILVER

  • Jeg fik nogle "Trin" ved at forsikre min bil i det firma min far har alle hans forsikringer, så hvis dine forældre har fast forsikringsmand ting, så søg for at snakke med ham, de kan altid give nogle trin..


    Jeg gik fra oprindeligt ca 12.000 til 7.600 for en opel kadett 1.6 ....


    Såå..


    //Out - EcoPa