Ligge/lægge bukser op?

  • Ja nu er det sådan jeg ikke lige er 30/30, så bliver lidt nød til at hoppe op i livet - men så bliver de også længere.. Så jeg er ved at være vant til de bliver lagt op :) Richard, Aalborg gør det super, men det koster cirka 100 kr - der kan bruges på alt muligt andet? :)


    så spørgsmålet lyder;
    hvordan ligger man bukser (jeans) op, samtidig med man får slidkanten med? foregår det sådan at først klipper den lille kant af. Klipper det der skal ligges op, og syer den lille slidtkant på?
    For min mor er lidt i tvivl, og gider ikke have mine nye jeans ødelagt pga hun ligger dem herre grimt op - gider ikke have standarden, you know


    men nogle skræddere der ved hvordan sådan noget foregår?

    AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja

  • ingen der har styr på sådan noget? :) det er fordi jeg helst skulle kunne bruge dem til fredag

    AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja

  • Quote

    Originally posted by qstR
    ingen der har styr på sådan noget? :) det er fordi jeg helst skulle kunne bruge dem til fredag


    Sådan helt seriøst så er det nok ikke rigtig forummet hvor der er størst chance for hjælp med den slags....

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Sådan helt seriøst så er det nok ikke rigtig forummet hvor der er størst chance for hjælp med den slags....


    man kan da aldrig vide, før man har spurgt? :)

    AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Ahh det ved jeg nu ikke. Du spørger om syting på et nørd-forum?


    Der findes vel også sy-nørder...men de er selvfølgelig kiksede i forhold til os computer-nørder :dance:


    Men for at vende tilbage til topic så tror jeg ærlig talt at de 100 kr er givet godt ud i forhold til hvis man selv skal gøre det. Hvis man selv skal bøvle med det tror jeg nemt det kan tage en time eller to når først man har fundet ud af hvordan det kan gøres.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

    Rettet en gang, sidst af dna ().


  • tjaer det er meget muligt :) så må jeg lige punge ud, kan nok bare ikke nå det til fredag så :(

    AMD64 3500+ @ Scythe Ninja @ 2650 mhz (265*10)
    Asus A8n-sli SE
    2x512 mb Kingston HyperX pc3500 @ 221 mhz
    Galaxy 7600gs Zalman Edition @ 660/840 mhz
    Chill-Innovation 450w
    WD 320 gb
    samlet i et Raidmax Ninja

  • Det bruger vist et eller andet sjovt tape der kan nogle trix hvis jeg ikke husker forkert. Det du gør er at du hopper ind i en sybutik og spørger ad. De ved det og kan nok sælge remederne også.
    Derudover er det jo nu faste mål man sælger jeans i. Ihvertfald er jeg over 90% sikker på at et par 30/"30 er lige så lange som et par 40/"30 - nemlig 30 tommer eller ca 75 cm. At du stadig ikke kan passe dem skal nok passe dog ;)

  • Hvis det er cowboy bukser, så skal de vaskes først, der efter måler du hvor meget der skal klippes af, hvis vi nu siger det er 5cm, så klipper du ca 3 cm af, for du skal bruge 2 cm til at bukke op.
    Der skal være 2 buk for lave den kant der er i bunden, og de er ca 1 cm, så derfor skal der være 2 cm tilbage til at lave det med ;)
    (nogle bukser har større fold/kant)


    Hvis det er pæne bukser, så skal det laves i hånden med skrædersting..


    Men 100,- for en oplægning, det er en fair pris..

  • Jeg har en alternativ idé: Lad din mor forsøge sig med et andet par jeans først, som ingen betydning har. Det kan være et par der er blevet for små til dig eller nogen fra en billig forretning; Netto, H&M, genbrugsforretninger, osv....


    På den måde finder I ud af om din mor kan lægge jeans op på den rigtige måde eller ej. Og hvis hun kan, kan hun jo gøre det for dig fremover, så du slipper for at give 100kr ekstra hver gang du køber nye jeans. ;)


    EDIT: Noxon har vidst allerede foreslået det.

  • Begge mine forældre er skræddere og kan så fortælle dig at din ide er helt rigtig, man klipper simpelthen slidkanten af og syr den på igen efter du har klippet bukserne til. Man lader som regel en smule stof blive tilbage på slidkanten vi snakker par milimeter så man har noget at sy jeans og slidkant sammen med. Hvis din mor er god til at sy kan man slet ikke se at bukserne er blevet lagt op.
    Men hvis det er først gang hun skal lægge jeans op så lad hende lige prøve på et par der skal smides ud eller noget først...


    Held og lykke