Penge frihed!!

  • Spørgsmålet er meget enkelt stillet til alle jeg tweakere....!


    Hvad ville i gøre hvis i var så blæst rige at i kunne købe grønland (dårligt eksempel... ingen gidder at købe et land hvor der kun lever dyr)


    Jeg ville nok starte ud med en ø i dubai :clap:
    Dernæst et albino egern, m. bur selvfølgelig...


    Så en rar computer...!



    Det burde være enkelt at svare på... stupid? Yes! men hurtigt..!

  • Normalt kalder man det økonomisk frihed eller økonomisk uafhængighed...
    Men du kunne evt. begynde at tænke over hvordan du vil tjene disse penge, inden du begynder at tænke på hvad du skal bruge dem til :$


  • Udrydde fattigdommen.
    Bruge pengene til udvikling af verdenen, samt at få købt mig til verdensfreden (Hey alt kan købes for penge, ik?)
    Forøge levestd. for så mange som muligt.


    Personligt:


    Forøget levestd. til hele familien.


    Og nåå jo, jeg trænger måske til noget nyt tøj og en ny haircut. :idea:

  • Jeg ville nok købe en penthouselejlighed med fed udsigt, en lækker bil, og så ellers sørge for at nyde livet med masser af god mad og rejser rundt omkring i verden. Men jeg ville nok stadig arbejde, for ellers ville det sku blive for meget af det gode...

  • Et styks Mercedes SLR


    Et styks psyko computer


    1000 kvinder til at tilfredsstille mine behov!


    Et stort palads


    Og 200 kokke til at lave superb mad til mig døgnet rundt!

  • 1: Så vil jeg ofre et par milliarder på tigeren (den uddør snart, hvis der ikke bliver gjort noget).


    2: Lave et firma der med lovligt formål har ret til, at likvidere alle snigskytter og beskidte skindsælgere.


    3: Gi' de gamle et par hundrede millioner.


    4: Betale TV2 penge, så "Vild med dig" og "Deal eller no deal" bliver banned... Grrrr!!


    5: Investere Coca Cola (to make more money :evil: )


    6: Smide et par milliarder til Røde Kors (efter at være sikker på, at pengene faktisk kom videre til staklerne).


    7: Købe, jagt-, fiske-, motor-, dykker-, it- og hifiudstyr.


    8: Når ja, ville nok betale mine regninger.


    9: Købe mig en lækker stum kvinde *G*

  • Tror jeg ville
    - Købe et fedt hus (nok nærmere få et bygget)
    - Betale gæld, kærestens og min egen
    - Nyt udstyr, computere, hjemmebio osv.
    - bil
    - betale forældres husgæld, det ville da være det mindste man kunne gøre
    - invitere de nærmeste venner på en jordomrejse eller noget i den stil


    Når alt det er klaret kan man jo så begynde på velgørenhedsarbejde. Penge til kræft og aids forskning ville nok være på min top 10

  • Quote

    Originally posted by oestergaard
    Spørgsmålet er meget enkelt stillet til alle jeg tweakere....!


    Hvad ville i gøre hvis i var så blæst rige at i kunne købe grønland (dårligt eksempel... ingen gidder at købe et land hvor der kun lever dyr)


    ØØhhh.... Dyr? Grønlænderne? Den var vist ikke helt politisk korrekt.

  • jeg ville:


    1. Få betalt alt min gæld.


    2. Finde de forskere, som er de bedste inden for, forskning af kræft, aids, hiv osv. og give dem ubegrænset resourser til deres arbejde.


    3. Få bygget et hus, et sted i nærheden af hvor jeg bor nu.


    4. Købe alt som skal til i huset.


    5. Købe en Mustang GT '67.


    6. Ville købe en ø i The World og bygge hus der.


    7. Når man har sådan en ø skal man jo have en dejlig lystyacht


    8. Lave en fond som bekæmper fattigdom, sult osv i de fattige lande.


    9. Lave en fond som hjælper med at sikre truede dyr.


    10. Fjerne "de gamles" gæld, og give dem lidt penge så det aldrig skal mangle noget igen


    11. vil tage kammeraterne med på en rejse ud i rummet.


    12. Vil have 4-5 kokke ansat, med hvert deres speciale.


    13. vil have en personlig massør


    14. masser af fedt tøj, gadgets osv

  • Quote

    Originally posted by Shak


    Ja, tænkte ellers postkasse rød velo solex, men det ville være lidt overkill imo!


    helt klart overkill !!! :$


    Jeg er helt klart materialistisk anlagt så der ville nok kommer en god bil i garagen ved siden af mit nybygget hus, som opfylder diverse ønsker og krav til en moderne bolig jeg har, men ellers kan jeg se at det ville altså være en god idé at bruge penge på ivesteringer i fattige lande hvor man lægger ud med uddannelsen for at dernæst kunne give dem beskæftigelse.


    P.S. 200 kokke kan sq ikke lave mad som "min egen" og så vil jeg da lige høre hvor meget mad spiser i da egentlig hvis der skal så mange af dem til at forsyne jer med ædelse ?!? halløjsa der :crazyeyes:

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Jeg vil:


    1. mere sammen med min "nye" dejlige kærste :)


    2. få betalt alt mit gæld.


    3. få taget kørekort til bil og mc.


    4. købt en Kawazaki Ninja og køre på.


    5. få et godt betalt arbejde.


    6. flytte hjem igen da jeg er bange for at være alene :oops:

  • OVERTAGE VERDENSHERREDØMMET... !


    Og forme den i mit eget billede !


    ...



    eller, måske ville jeg invistere dem, det handler ikke om at give penge til gode formål, så afrikanerne og de små indere kan få mad på bordet i dag og i morgen.


    Det handler om at invistere dem i politik, så dem der sidder på den virkelige magt kan få stoppet de borger krige der er rundt omkring, for det er sq lige meget hvor mange penge vi sender der ned, er der ikke fred så får de ikke noget ud af det.


    Men nu taler vi jo uendelige midler, så imens den politiske situation bliver ordnet, så ville jeg starte i de store byer, sørge for at infrastrukturen kommer op på et niveau der er til at arbejde med, bygge små men effektive fabrikker, lade en masse kæmpe landbrug opføre.


    Og for at det kan lade sig gøre skal vi have uddannet folk, så de ved hvordan de skal bruge de her maskiner osv.
    Derfor skal vi have folk i skole, så politikkerne må igen i gang, og overbevise de ledende regeringer om at de skal have skolepligt som vi f.eks. har i danmark, bare noget som "1. til 6./7. klasse". Så kan vi få opført en masse skoler, så folk kan læse og skrive.
    Endvidere skal der opføres skoler der uddanner folk til det de nu gerne vil lave efter grundskolen, man lærer jo ikke at slagte en ko eller så en mark i folkeskolen?


    Så skal landet have økonomisk frihed fra de banker som de skylder penge, dvs. vi skal have sørget for at deres afdrag bliver små, så de kan komme på økonomisk fode igen.



    men helt ærligt, tror faktisk det vil være nemmere at invistere i europæiske lande, f.eks. oblikationer, de giver en god fast rente. Så er indtjeningen sikret.


    Nå, måden at bruge pengene på er jo så nok at oprette en fond, hvori man ansætter en røvfuld folk som man kan stole på. De skal så sørge for at det jeg skrev ovenfor blev gjort, sådan hen af vejen.


    Man kan jo ikke ændre verden på en dag, det tager et par generationer.


    Og indimellem alt det her for humanitære arbejde, der ville jeg have et almindeligt job, i et almindeligt firma, til en almindelig løn.
    Have et dejligt hus, en rengøringskone og en fed bil :).


    Måske os en havemand.



    Men nu tror jeg ikke at jeg får muligheden for at få adgang til "ubegrænsede midler", så jeg tror at de sidste 4 linier er min egentlige drøm :).

  • :razz:Jeg ville først og fremmest investere en sum af pengene i sikker investering så jeg kan trække på dem hvis resten mistes på en eller anden måde (lad os bare sige 1.000.000.000 kr i sikker investering - det er et dejligt rundt tal).


    Så skulle der købes bolig i New York, San Francisco, Italien og København. Senere måske også et par andre steder som New Zealand og Sydamerika.


    Der skal tages helikoptercertifikat, og selvfølgelig købes en fed lille rap helikopter.


    En rimelig stor lystyacht skal der også til. Da jeg til den tid allerede har certifikater til at sejle dem vil det jo være dumt ikke at have en båd :clap:


    Et par biler (ved hver bolig selvfølgelig :$) bliver der nu nok også penge til. Men jeg gider ikke rigtig de almindelige kedelige biler Ferrari, Mercedes, BMW osv. Hellere noget i stil med en gammel engelsk sportsvogn.


    Og så er den første uge nok ved at være gået... :razz:


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------