hvad betyder "singularis"?

  • nogen som ved hvad ordet "singularis" betyder som er i den her joke?



    Lærerinden står og underviser i flertals og entalsformen. "Ja, Inger! Hvad hedder det når en dame står og kigger ud af vinduet?" "Det er singularis, entalsformen"! "Det var flot! Og Ole hvad hedder det så, hvis 6 kvinder står og kigger ud af vinduet"? "Et bordel"!

  • Det er latin for "ental" eller som der står, entalsform. Pluralis er som bekendt flertal.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Det er latin for "ental" eller som der står, entalsform. Pluralis er som bekendt flertal.


    oki tak Berleburg, jeg har ik fuldt så meget med i skolen da jeg gik i skole så er det jo dejligt at tweak.dk kan man næsten altid får et svar på :D

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|
    nogen som ved hvad ordet "singularis" betyder som er i den her joke?



    Lærerinden står og underviser i flertals og entalsformen. "Ja, Inger! Hvad hedder det når en dame står og kigger ud af vinduet?" "Det er singularis, entalsformen"! "Det var flot! Og Ole hvad hedder det så, hvis 6 kvinder står og kigger ud af vinduet"? "Et bordel"!


    Hehe good one.

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|



    oki tak Berleburg, jeg har ik fuldt så meget med i skolen da jeg gik i skole så er det jo dejligt at tweak.dk kan man næsten altid får et svar på :D


    Hehe det kan man næsten ikke se.


    Dine sætninger er næsten perfekte. ;)
    Ikke et eneste komma i din sætning.


    Og i dit signatur burde det hedde:


    "Vi er på rigtigt god bølgelængde med hinanden, min skat og jeg"


    Hvis jeg da husker min skoletid rigitgt.


    Men hva, vi forstår jo hvad du mener..
    Så mon ikke vi overlever.. :T


  • jo det er jo li det Bubbi håber i forstår mig ;) jeg har ik hørt meget efter i min skoletid hvad der angår dansk, det fik jeg 6 i og fik 10 i mit engelsk dengang så måske skulle begynde at skrive på engelsk til jer istedet ;)