Sticky post til Firefox ting

  • Nu er jeg ikke helt skarp til det poll ting :P



    men jeg synes det ville være en Kanon ide, at lave en sticky under Spil og Programmer for så at ligge en masse brugelige ting der, andbefalde Extensions, commands som man normalt ikke burger...



    jeg vil sige MANGE ting jeg har ledt efter nettet eller spurgt om her på forummet, hvorfor ikke smide alle de spørgsmål og besvar dem i en post?? :)

  • Quote

    Originally posted by Firedog
    som en skrev i en anden post (macimuz) sådan en ligesom den sticky der hedder Gratis Programmer.. kunne det være nice med en til firefox !


    Præcis, synes den er dejlig overskuelig :D

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    God idé.


    Hvis I nu lavede en liste, så kan I da smide den ind under en punkt for sig selv, i Gratis-programmer stickyen i Spil & Programmer. :)


    Tror ikke folk ville tænke på at lede dér, hvis de er på udkig efter add-ons til FF.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Tror ikke folk ville tænke på at lede dér, hvis de er på udkig efter add-ons til FF.


    Det tror jeg nu heller ikke. Desuden synes jeg det ville være fuldt berettiget hvis der kom sådan en tråd til firefox da der er så meget forskelligt til den browser. Desuden kan man se på den nye poll at firefox er klart i overtal..

  • Jeg tror nu ikke man skakl tage den poll for et udtryk for at de fleste bruger firefox.


    Mere at dem der gider stemme er dem der går op i internetbrowsere,
    og experimenterer med dem.


    Jeg gad næsten ikke stemme idag da jeg var sikker på at få kommentarer hvis jeg brugte IE. Og det fik jeg så.


    At fremhæve Firefox mere end de andre gratisprogrammer ville IMO være en del af "browserkrigen"

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Tror ikke folk ville tænke på at lede dér, hvis de er på udkig efter add-ons til FF.


    Nææ, det er da muligt, men Firefox er nu et gratisprogram, så det hører jo til der under.


    Jeg synes det er lige rigeligt nok, at lade Firefox få sin egen sticky med add-ons. Så kommer der næste gang nogen med et nyt program de vil have lavet en sticky til, og sådan kan det fortsætte indtil hele sektionen er fyldt med sticky's ...


    Min personlige holdning er at vi bør holde os til Gratis-programmer-tråden, i hvert fald foreløbigt. Som Humpeligimp siger er det stadig ikke størstedelen af folk der bruger Firefox.


    Men selvfølgelig: Det er jo slet ikke endegyldigt op til mig at tage den beslutning, så jeg afviser nu ikke noget. ;)

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Man kan vel altid i første omgang have den som selvstændigt punkt under gratisprogrammer?


    Dette er såmænd også fint nok for mig.


    Ville jeg også foreslå....

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Kan ikke se hvorfor at der skal være særbehandling til FF-folket - så mange er der altså stadig ikke.
    En poll hvor meget, meget få afgiver stemme - har absolut ingen værdi og er derved ikke nogen brugbar rettesnor - overhovedet !
    På verdensplan er det kun ca. 10 % der bruger FF. Og her er der millioner af brugere vi snakker om og ikke, som omtalte poll med små 100 deltagere - mener jeg det var !


    Og det ville være meget lidt overskueligt, hvis der kommer for mange af den slags, ikke så nødvendige sticky's.


    Smid den ind i "gratis tingen'" - meget passende sted for den slags og alt rigeligt.
    Hvis man absolut skal finde den slags, så ville det måske være meget smartere og mere relevant, at hoppe ind på FF's sider.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Kan ikke se hvorfor at der skal være særbehandling til FF-folket -så mange er der altså stadig ikke. En poll hvor meget, meget få afgiver stemme - har absolut ingen værdi og er derved ikke nogen rettesnor - overhovedet !
    På verdensplan er det kun ca. 10 % der bruger FF. Og her er der millioner af brugere vi snakker om og ikke, som omtalte poll med små 100 deltagere - mener jeg det var !


    Og det ville være meget lidt overskueligt, hvis der kommer for mange af den slags, ikke så nødvendige sticky's.


    Smid den ind i "gratis tingen'" - meget passende sted for den slags og alt rigeligt.
    Hvis man absolut skal finde den slags, så ville det måske være meget smartere og mere relevant, at hoppe ind på FF's sider.


    Pollen er da netop væsentlig da det er tweak brugerne den måler på, samme brugere som vil få glæde af en sticky.


    Personligt er jeg lidt ligeglad da jeg ikke bruge Firefox. Men når så overvældende mange tweakere bruger det samme stykke software, synes jeg kun det er fint hvis man remser nogle gode plugins op - der mange der kan få god nytte af adblock og IEtab f.eks., som måske ikke har vidst de eksisterede.


  • Den giver nu sikkert et rimelig godt udpluk af tweaks brugere, og så kan verdensfordelingen være temmelig lige meget.


  • Lige for at kneppe et par fluer.. Du fik en kommentar fordi du i din post sluttede af med et spørgsmål. Der er ingen der har kommenteret negativt på det. Alternativt kunne du jo også bare have stemt uden at skrive i tråden. Det er hvor mange brugere af hver enkelt browser der er interessant og grundlag for tråden, ikke hvem der bruger hvad. Det er vel nærmest pointen med en poll. Ellers kunne man vel tælle indlæggene i tråden sammen istedet.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Lige for at kneppe et par fluer.. Du fik en kommentar fordi du i din post sluttede af med et spørgsmål. Der er ingen der har kommenteret negativt på det. Alternativt kunne du jo også bare have stemt uden at skrive i tråden. Det er hvor mange brugere af hver enkelt browser der er interessant og grundlag for tråden, ikke hvem der bruger hvad. Det er vel nærmest pointen med en poll. Ellers kunne man vel tælle indlæggene i tråden sammen istedet.


    Joh jeg fik nok udtrykt mig lidt negativt.


    Jeg var bare ikke vild med ideen om at firefox skulle være Tweaks "officielt anbefalede" browser.


    Og jeg mener stadig at en tilfældig gentagelse af browserpollen en mandag eftermiddag, ikke er særlig repræsentativ for Tweakernes preferencer.


  • Er fuldstændig enig - som nævnt tidligere, så er disse poll's næsten intet værd. Desuden så viste de sidste officielle tal fra Martin af, så'n ca. det samme som tallene på verdensplan.
    Og vil de sikkert også gøre igen ! Måske en anelse højere. Mit skud ville være, at der ikke er over 20 % FF-brugere (sidst mener jeg det var omkring de 11%) - af dem der frekventerer tweak.dk. Men det ka' måske være, at Martin ka' fremskaffe statistikken for 2007 !
    Mange ganske alm. brugere, vil måske slet ikke stemme, bl.a. hvis de som jeg synes, at sådan en afstemning er PHV eller kort og godt fordi de ikke har lyst til at deltage.
    Lidt spøjst er det dog, at nogle FF-fanatikere prøver på, at få FF til, at virke mere udbredt end det er. Men fred være med det. ;) La' dem hygge sig med det - bare ikke de reelle tal bliver fordrejet helt ud af proportioner. :)

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Er fuldstændig enig - som nævnt tidligere, så er disse poll's næsten intet værd. Desuden så viste de sidste officielle tal fra Martin af, så'n ca. det samme som tallene på verdensplan.
    Og vil de sikkert også gøre igen ! Måske en anelse højere. Mit skud ville være, at der ikke er over 20 % FF-brugere (sidst mener jeg det var omkring de 11%) - af dem der frekventerer tweak.dk. Men det ka' måske være, at Martin ka' fremskaffe statistikken for 2007 !
    Mange ganske alm. brugere, vil måske slet ikke stemme, bl.a. hvis de som jeg synes, at sådan en afstemning er PHV eller kort og godt fordi de ikke har lyst til at deltage.
    Lidt spøjst er det dog, at nogle FF-fanatikere prøver på, at få FF til, at virke mere udbredt end det er. Men fred være med det. ;) La' dem hygge sig med det - bare ikke de reelle tal bliver fordrejet helt ud af proportioner. :)


    Nu er det alle som besøger siden. Det kan vi heller ikke bruge til noget. Hvis det skulle være gyldigt, skulle det kun være folk som bruger forummet, og der skyder jeg på 65% firefox, som tallet også antyder.


    Men læg den ind under gratis programmer, det kan i vel lige klare...

  • ok hva skader det?? så lige da en ind med Internet browser STicky STuff..



    altså slap af..



    det ville bare være smart at man kunne finde alle disse commandoer, plugins osv inde under en sticky post.. det behøver jo ikke kun være til Firefox, kan også smide Opera, IE osv...

  • Nu er der reserveret et indlæg i listen over gratisprogrammer til browserting, så må I jo i gang med at foreslå nogle ting, hvis det ikke skal blive en totalt fiasko ;)


    Mht. at det ikke er et logisk sted at kigge, så må I jo selv gøre lidt for at folk lærer at kigge der ved at henvise til det. Det er desuden ikke bevist, at folk ser de er der selvom de får sin egen sticky, det har vi jo efterhånden gentagne gange set med regler, ofte stillede spørgsmål m.v.