afvisning af pakke ved udlevering..

  • Hej,


    Jeg har bestilt noget hardware som jeg ikke ønsker alligevel (varen er plukket hos forhandleren, så den bliver sendt.....)... Hvordan fungerer sådan en afvisning af pakken når PostDK kommer med den? Skal jeg betale fragtomkostninger for tilbagelevering?

  • Quote

    Originally posted by Butcher
    Du siger bare du ikke skal have den. Og nej du skal ikke betale.


    Men hvorfor ringer du dog ikke ikke ind så du sparer dem de penge? :rolleyes:


    Har jeg også gjort, men de kan ikke stoppe den.... jeg handler hos proshop, men de opererer udelukkende med fjernlager, og så snart ordren er afgivet og plukket fra lager, så kan de ikke stoppe den selvom den jo reelt ikke er afsendt endnu... Men altså jeg kommer vel stadig til betale fragtomkostningerne fra lageret til mig, så det er vel kun håndteringsomkostninger de hæfter for?

  • Quote

    Originally posted by martinb


    Har jeg også gjort, men de kan ikke stoppe den.... jeg handler hos proshop, men de opererer udelukkende med fjernlager, og så snart ordren er afgivet og plukket fra lager, så kan de ikke stoppe den selvom den jo reelt ikke er afsendt endnu... Men altså jeg kommer vel stadig til betale fragtomkostningerne fra lageret til mig, så det er vel kun håndteringsomkostninger de hæfter for?


    Som sagt skal du ikke betale noget nej...

  • Quote

    Originally posted by Ganda
    Nej der er ikke returret på fragt og transport. Sælger kan kræve at du betaler alt fragt også returportoen, har du ikke allerede betalt har de ret til at opkræve beløbet hos dig bagefter.


    Ja, tænkte det nok.... nå, nu må jeg se hvad de kræver af mig. Jeg har i hvert fald betalt for varen "som om jeg skulle ha den", dvs. betalt for varen og fragten.