Dvd2avi

  • Jeg har lige Rippet en dvd, men jeg mangler et program til at lave det til *avi. Jeg har ledt men jeg synes ikke at kunne finde nogle tutorials. eller nogle programmer. please hjælp




    Ps: http://www.dvdrip.dk er gået ned ?(?(?(

  • Quote

    Originally posted by cOzsaCk
    Jeg har lige Rippet en dvd, men jeg mangler et program til at lave det til *avi. Jeg har ledt men jeg synes ikke at kunne finde nogle tutorials. eller nogle programmer. please hjælp




    Ps: http://www.dvdrip.dk er gået ned ?(?(?(


    ????????????????
    Der er et program der hedder DVD2AVI.
    Det laver som sagt dvd til avi.
    Og er at finde på http://www.vcdhelp.com



    The_Unforgiven

  • Jeg bruger DVD2SVCD.
    Ved ikke om det er det samme i kalder for DVD2AVI ?


    Er noget software bundle


    Den ripper og det hele, med undertekster
    og hele molevitten. Eneste problem er at
    dekoderen ikke er freeware, men det kan man jo
    kringle sig ud af ;)
    Der skal en god portion tålmodighed til, når den dekoder.
    Det tager hulens lang tid, selv med en hurtig maskine.


    DVD2SVCD


  • Det er ikke det samme , men den samme person der laver dem.
    Bruger også DVD2SVCD , tager ca 6 timer for en alm film med undertekster og så er der 2-3 bin og cue filer.



    The_Unforgiven

  • Det bedste ripper program er helt klart Super DVD Ripper. Trods den rådne titel er programmet 100% enkelt, tager undertekster med, pakker filmene godt, og bevarer en høj kvalitet. En 3 timer lang film i super kvalitet fylder ca. 1GB. Det er da pænt nice.


    Jeg kan ikke huske den oficielle site, men programmet kan hentes på download.com


    Nyd det!

    P4 Northwood 2 2.53 Ghz/FSB 533
    Asus Nvidia Geforce 6800 128 MB
    ECS L4S8A2 Bundkort
    1024 MB DDR PC2700 Kingston value ram
    512 MB DDR PC 2700 Samsung ram
    500 W Akasa PSU

  • Quote

    Originally posted by Wolf_of_dk
    stoppede før den var færdig, undertekster der ikke virkede,


    bruger nu super dvd ripper (SVCD) no probs


    Spøjst nok. Har aldrig oplevet nogle problemer med det eller kender nogen der har det. Når man stiller det ordenligt op og kører det fornuftigt, så virker det.


    Men det er da fint nok du kan leve med SVCD.

  • Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Jeg laver heller ikke Divx , men det er fordi min dvd afspiller ikke understøtter det.
    men venter på den nye Kiss Dp-558 .
    Så skal der bruges Divx i stedet for.


    The_Unforgiven


    - Yes... Den lyder også nice. Har selv tænkt på at anskaffe mig den, så min Philly DVD-afspiller kan komme på pension sammen med min gamle VHS der samler støv.



    Quote

    Originally posted by The_Unforgiven
    Det er ikke det samme , men den samme person der laver dem.
    Bruger også DVD2SVCD , tager ca 6 timer for en alm film med undertekster og så er der 2-3 bin og cue filer.


    The_Unforgiven


    - 6 Timer ?... Av av... :rolleyes: Det er sgu lang tid.



    Quote

    Originally posted by [FDB] FifaFrazer
    Det bedste ripper program er helt klart Super DVD Ripper. Trods den rådne titel er programmet 100% enkelt,
    tager undertekster med, pakker filmene godt, og bevarer en høj kvalitet.
    En 3 timer lang film i super kvalitet fylder ca. 1GB. Det er da pænt nice.


    Jeg kan ikke huske den oficielle site, men programmet kan hentes på download.com


    Nyd det!


    - Øhhm, det er jo klart din mening. Jeg ville nu langt fra sige at det program er så godt, som du skriver.
    En DivX på ~3 timer der bliver rippet til ~1 GB med det program er ikke super-kvalitet, men hvis det er godt nok til dig, så fint nok. Bare lidt skræmmende hvis du kalder det "super-kvalitet", men vi har jo alle forskellige bedømmelser af kvalitet. :))

  • Hehe, ser helst de ligger i 2x700 hvis filmen er længere end halvanden time, ellers synes jeg ikke kvaliteten er god .. Nok noget andet med Xvid, ved det ikke ... Har oplevet det er noget bedre kval .. Men er speciel, foretrækker nemlig den ægte varer ...


  • 6 timer er da ikke meget?
    Når du har 2-3 stk bin og cue filer lige til at brænde?
    Det er fra du klikker på start til den skriver finished.
    dvs den skal rippe dvd og convert og hvad ved jeg.
    Når jeg tager en avi fil så tager det ca 4 timer til SVCD.



    The_Unforgiven


  • Jeg syntes det lyder af vildt meget, men nu har jeg aldrig rigtig brugt SVCD så meget da jeg holder mig til DivX... så af samme årsag som dig så har jeg haft mit øje på Kiss´s nye maskine. Det er jo fint nok at have koblet computeren til TV osv, men ville nu være rart hvis man kunne bruge DivX-CD´ere. De tager jo ingen tid at lave i forhold til SVCD lyder det til og så så er kvaliten jo SVCD overlegen. Altid en god ting.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten


    Jeg syntes det lyder af vildt meget, men nu har jeg aldrig rigtig brugt SVCD så meget da jeg holder mig til DivX... så af samme årsag som dig så har jeg haft mit øje på Kiss´s nye maskine. Det er jo fint nok at have koblet computeren til TV osv, men ville nu være rart hvis man kunne bruge DivX-CD´ere. De tager jo ingen tid at lave i forhold til SVCD lyder det til og så så er kvaliten jo SVCD overlegen. Altid en god ting.


    Koble min pc til tv det gider jeg ikke.
    Og så meget bedre er kvalitet i Divx ikke bedre end SVCD.
    Og det kan vi diskutere til dommedag.
    Jeg har set samme film i begge formater og kan sgu ikke se nogen forskel.
    Men glæder mig helt vildt til min Dp-558 kommer.



    The_Unforgiven


  • Okey, men hvis du ikke har sat din PC til dit TV, så glæder du sig vist nok mere end jeg gør til den kommer. Så ender det nok med du køber den lige så snart den kommer. De passer mig også helt fint, for så kan du jo lige give en hurtig bedømmelse af den. :))


    Ikke fordi jeg ville diskutere, men ville lige skrive de følgende oplysninger for det kunne jo være der var nogen der ville se det nu når vi er ved emnet.


    VCD (MPEG1)
    1 film fylder normalt ca. 2 CDere.
    NTSC : 352x240
    PAL : 352x288
    Bit-rate : 1,1500 mpbs


    SVCD (MPEG2)
    1 film fylder normalt ca. 3 CDere.
    NTSC : 480x480
    PAL : 480x576
    Bit-rate : op til 2,600 mpbs


    DIVX ( MPEG4)
    1 film fylder normalt fra 400 mb til over 1 GB. Alt efter kvaliteten man ønsker.
    PAL : 720x576 (mine instillinger)
    Bit-rate : op til 2,642 mpbs (mine instillinger)
    Fil-Størelse : 2x700 mb (mine instillinger)

  • et andet udemærket prg er DVDx laver rimlig god kvalitet , man skal dog lige sætte sig ordentligt ind i alle de mange indstillings muligheder