• Vi står overfor at skulle indkøbe en ny seng.


    Valget er en boxmadras og målet skal være 2x 90x180 eller 200


    Valget skulle gerne indeholde topmadras.


    Vi har påtænkt omkring 5.000kr men ved ikke om det er realistisk. Hertil aner jeg intet om hvad man skal kigge på.


    Håber nogen kan vejlede os

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Et kig forbi enten Biva eller Jydsk kunne være en idé.


    Det er muligt at afprøve de forskellige senge i forretningen.


    Det viste jeg nok allerede, men forsøger at få gode råd herinde først. Måske kendte nogen til en sted med gode tilbud osv

  • Quote

    Originally posted by Marquis
    Eneste gode råd jeg har er at det er dumt at være fedtet når du køber ny seng. Men altså, ud i en butik og prøv nogen af, og så få sælgeren i en fornuftig pris. Burde være til at prutte lidt om prisen


    Troede man pruttede I en seng, og ikke OM en seng...hehe


    Er 5.000 for lidt ?


    Hvad med kvaliteten af senge fra Ikea?


    Hvad med denne http://www.danbo.dk/Default.as…Shop&PID=16&ProductID=369

  • Jeg vil sige 5.000 kr for en seng er riiiigeligt... Jeg tror hvis jeg skulle have en ny seng til så mange penge, ville jeg se mig om efter en elevationsseng.


    Men ellers er jeg enig med Marquis - Ned i forretningerne og prøve dem af selv, man kan aldrig "læse" sig til hvor god en seng passer til en. Om man kan prutte om priserne ved jeg ikke noget om - det har jeg ingen erfaringer med.


  • Kig efter diverse gode tilbud i butikker som Jysk osv. Er de 5000 kr kun til boxmadras og topmadras eller skal der også være selve sengen (og dyner og puder).


    5k er måske lige i underkanten i betragtning af at man tilbringer 1/3 af sit liv i den (+/-). En god madras skulle gerne holde 10 år eller mere.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Hvad med et kig hos IDE møbler? eller er det for dyrt?

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by dna
    5k er måske lige i underkanten i betragtning af at man tilbringer 1/3 af sit liv i den (+/-). En god madras skulle gerne holde 10 år eller mere.


    - Anders


    Fuldstændig enig! :9xo


    Har selv arbejdet i Jysk i tidernes morgen (som ungarbejder), så ved da lidt om senge...


    Vil umiddelbart sige at I godt kan få en ok kvalitet for de 5k - men personligt synes jeg også at det er i underkanten. Købte selv en 140x200 for et par år siden for 7000,- og det er endda en midlertidig seng...
    Så mit råd er: Køb en rigtig god seng, hvis I ikke har planer om at skifte dem ud snarest - man bliver glad for den, og søvnen bliver mere effektiv, fordi du vil bevæge dig mindre i løbet af natten, hvilket giver en bedre og roligere søvn.


    Tag ud og kig i de forskellige butikker og se hvad der er. En generel tommelfingerregel er, at når du ligger på ryggen, skal du kunne have en flad hånd under lænden. Og jo flere fjedre pr. m2, jo bedre støtte til kroppen. Faktisk er jeg meget begejstret for Idémøblers Svane Intelligel senge. De giver en generel god støtte til kroppen, men er desværre også bare dyre...

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • 7-10k for en seng er imo ret meget for en seng. Selvom senge kan komme meget højere op.


    Ja, som allerede forslået, Biva, Jysk, Ilva, Bolia, Ikea osv.


    Hvis det var mig, ville jeg købe en billig bred seng. Ofre lidt flere penge på madras, dyne og pude, i forhold til sengen - så kan man/jeg sg altid sove.


    Edit: ahh det var oss til konen.. Jamen så lyder de andres råd ikke så tosset.

  • Quote

    Originally posted by dna
    5k er måske lige i underkanten i betragtning af at man tilbringer 1/3 af sit liv i den (+/-). En god madras skulle gerne holde 10 år eller mere.


    - Anders


    Så meget mener jeg ikke at man behøver at give for en god seng. Jeg havde selv en seng fra Jysk til 1.400 kr i flere år - og havde jeg aldrig problemer med, hverken når det gælder komfort eller holdbarhed. :)


  • Tak for et fint indlæg :D


    Ja, det ville være optimalt med flere penge til projektet, men et eller andet sted skal man jo holde, og jeg kan ikke afse flere penge i denne omgang.


    Elevator seng skal jeg ikke have - det er simpelthen for luxus til min krop :D

  • Jeg har også et godt råd, køb en god top madras, det er en dum ting at spare på.


    jeg har selv begået den fejl og har nu en boksmadras som er en fladere på midten nu og man kan mærke fjederne igennem stoffet.


    Så en god topmadras skal der til :)

    Asus P6T Deluxe V2 - Antec Nine Hundred
    Core i7 920 - Scyhte Mugen 2
    ASUS GTX 580 - NorthQ 1000W
    3x2GB OCZ PC12800 cl8 - X-Fi Xtreme Gamer
    Intel 320 128Gb SSD
    2x250 GB Samsung SP2504C RAID 0
    My flickr

  • Quote

    Originally posted by Malk
    Jeg har også et godt råd, køb en god top madras, det er en dum ting at spare på.


    jeg har selv begået den fejl og har nu en boksmadras som er en fladere på midten nu og man kan mærke fjederne igennem stoffet.


    Så en god topmadras skal der til :)


    Jeg skal jo stadig bruge en seng. Nok ikke rart at lægge på gulvet på en topmadras :ohmy: