Cybercity...

  • Jeg bestilte igår cybercity solo 8192/512, bor i hjørring og det var ingen problem. Jeg sagde til dem at min fastnet tilkobling var lukket og de sagde følgene.. Det er ingen problem vi har ikke noget med TDC at gøre vi køre rå kobber, så det bliver 200kr i oprattelse og 350kr hver måned + et lille gebyr... Jeg har så hørt på div. forum at man skal have den bære linie eller hvad det hedder... Så idag ringede jeg til tele2 og hørte hvad de kunne tilbyde, de kunne tilbyde 4096/768 til 429kr, men så skulle jeg have en basis linie pga. jeg ingen bære linie havde, og den kostede 500kr i oprattelse plus 40kr hver måned så ialt 470kr om måneden...


    Ringede så til cybercity for at opsige mit nye bestilte solo, han spurgte så hvorfor og jeg forklarede, han sagde så følgene:


    Det koster 200kr i oprattelse og 350kr om måneden plus et lille gebyr, jeg skal ikke betale noget til fastnet de har deres egne kabler som er rå kobber. Jeg bor lige ved siden af centralen så kan få fuld hastighed dvs. 8192/512. Han siger også at de snart opgradere til 1024 i upload til samme pris, og at der snart kommer 20mbit i mit område til samme pris... *S*
    Mht. opsætningen siger han følgene... Man ikke har mulighed for at ringe ind når det drejer sig om opsætningen da det er solo, men man har man mulighed for at ringe hvis internettet ikke virker... Han sagde hvis der kommer en tekniker ud vil han fjerne ham og sige jeg ikke skal betale, han gav også sit navn og lovede at jeg kunne opsige det... Er jeg blevet manipuleret ??... *GGGGG*


    Er de CC bare meget desperate og lover guld og grønne skove eller kan man stole på dem...??

  • Jeg har det sgu lidt ambivalent med CC. Har haft dem i ca. 2 år - hvor de har været rigtig stabile i forbindelsen. Dog var min oplevelse at de ikke helt har styr på deres ting. Opsagde i sommers mit abonnement til Fullrate (som iøvrigt er endnu værre!!!) - det endte med en rykkersag om ikke tilbageleveret udstyr, da jeg ikke havde fået noget brev hvori der stod hvor jeg skulle sende udstyret tilbage til... Jeg var flyttet mens jeg havde CC som udbyder, og de havde også været ude og installere forbindelsen i min nye lejlighed - men af uransagelige årsager havde de sendt breve til min gamle adresse! Også rykkeren som jeg så af gode grunde ikke havde kunnet reagere på. Det tog mig ca. 4 timers arbejde at overbevise dem om at de havde rod i deres system - og at det ikke var mig den var gal med!


    Men som udgangspunkt vil jeg sige at når de nævner de priser, så plejer der at være hold i dem. Det har i hvert fald holdt stik de gange jeg har snakket med dem.

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Havde heller ingen problemer med dem, da jeg havde dem som udbyder. De holdt altid hvad de lovede, dertil super stabil linie, go' support afd. (dog mindre god kundeservice) og rimelig væsentligt - billige !


    Edit: Husk altid, at få navn på dem der lover eller tilbyder noget og få det helst på skrift.

  • Sidder på CC Solo 8mbit her, og har aldrig haft problemer med de ting de har lovet ej heller deres service. Et eksempel, skulle bruge trådløs router i stedet for den standard der følger med, og den fik jeg da dagen efter jeg havde været i kontakt med dem.


    Og mht opgraderingen skal det nok passe. Når de nedsætter prisen på deres linjer resulterer det altid i større båndbredde for de nuværende kunder, og det sker da med jævne mellemrum :)


    Men som bentz siger, altid en rigtig god ide at få det på skrift!

  • Nu er denne branche jo altid udskældt, og der er kraftig kamp om kunderne så det er nok også derfor han har presset sådan på


    Men jeg vil sige at CyberCity er et af de firmaer, hvor jeg har hørt mindst dårligt om. Jeg har selv haft det engang for en del år siden uden problemer, og kender nogle stykker der har det nu. De siger også at der er rimelig god service.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Tak for jers erfaring omkring CC... Jeg fik hans navn så det burde holde...


    Min mit spørgsmål er... Skal jeg betale for en basis linie som ved tele2? CC siger at de intet har med TDC at gøre... Selvom jeg flere gange sagde at mit fastnet er helt dødt, min mor har lukket det totalt... Men han blev ved og sagde de køre rå kobber og det eneste jeg skulle gøre var at smide telefon stikket i routeren og derefter min computer så skal jeg opsætte det og det virker... Så de må åbenbart åbne det igen eller hvordan?


    Som sagt jeg har har ingen bære...


    Nogen der har erfaring med det??...


    Tak...


    \\XmuZz

  • jeg har 512/384 kb/s men betaler for 512/128kb/s til 179kr pr månede. er der noget galt med mit net ringer jeg med det samme så laver de det.


    samme sket for mit mors net imellem jul og nytår blev der den skulle boost til 2048/512 kb/s i 3dage men efter 1døgn ringede jeg ind og spørgte om deres server var tage på juleferie og supporteren blev still hehe ;), senere ringede der så en og sagde nu var den sadt op og så fik min mor 2048/512 kb/s i en uge for den pris :)


  • Ved ikke lige hvad du mener med bære - men jeg har selv kørt med CC's rå kobberlinie - og har ikke selv haft nogen fast net tlf. overhovedet. Det var ikke noget problem - det var på et tidspunkt nødvendigt at der kom en TDC teknikker ud for at etablere linien, men det er ikke længere nødvendigt... no worries, mate :D

    Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
    1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

  • Jeg ville klart vælge CC frem for Tele2. De år jeg havde CC kørte det rigtig godt, og var der perioder hvor der var problemer var det bare at hive fat i en supporter. Deres kundeserviceafdeling ved ikke noget, men sådan er det jo også ved alle de andre firmaer.


    Tele2 kan jeg simpelthen ikke tage seriøs, det virker ikke som om de har styr på ret meget.

  • Jeg siger mange tak... Utrolig god support :cheers:


    Jeg beholder deres så, får nok brev fra dem imorgen...


    Det lyder godt med den 20mbit han nævner i mit område, og jeg bor i 9800 altså total nordjylland... Utroligt hvis det passer.... *GGG*

  • jeg har heller ikke noget ondt at sige om cybercity, for det kører sq bare perfekt :9xo


    der er dog en lille ting der irriterer mig, og det er prisen på en fast ip... så vidt jeg kan se, så er en fast ip, noget som cybercity kalder en "global ip", og den koster altså lige 125 kr/mdr... synes det er helt hen i vejret, ved godt priserne er steget siden min far for mange år siden, da jeg boede hjemme, kunne have fast ip for 10 kr/mdr, men stadigvæk, hos tdc koster det jo kun 40 kr/mdr ;)

  • Quote

    Originally posted by Try-this
    jeg har heller ikke noget ondt at sige om cybercity, for det kører sq bare perfekt :9xo


    der er dog en lille ting der irriterer mig, og det er prisen på en fast ip... så vidt jeg kan se, så er en fast ip, noget som cybercity kalder en "global ip", og den koster altså lige 125 kr/mdr... synes det er helt hen i vejret, ved godt priserne er steget siden min far for mange år siden, da jeg boede hjemme, kunne have fast ip for 10 kr/mdr, men stadigvæk, hos tdc koster det jo kun 40 kr/mdr ;)


    CC køre med fast ip som standard og det koster 10 kr/mdr, det var hvad jeg fik fortalt og fået da jeg fik CC, og det var her den 3-jan :D

  • Det gøre overhovedet ikke noget det er kun dejligt, da det drejer sig om CC så får jeg lidt nyt om det...


    Du tjekker det ved at gå ind på http://www.myip.dk og se hvad di ip er. Derefter slukker du dit modem/router fra dem, altså hiver strømstikket ud og sætter det i og starter op... Hvis den ikke er ændret har du fast ip... Sådan gjrode jeg i hvert fald med stofanet...

  • Lyder sjovt at han siger du ikke skal betale for en bære linie, efter som cc ikke har nogle kabler i jorden ud til matriklen. Men hvis du bare kan få det på skrift så er det jo deres problem at de skyder sig selv i foden :)
    Og kan også kun være enige med alle andrer om at tele2 er noget man går meget langt udenom.

  • Quote

    Originally posted by XmuZz
    Det gøre overhovedet ikke noget det er kun dejligt, da det drejer sig om CC så får jeg lidt nyt om det...


    Du tjekker det ved at gå ind på http://www.myip.dk og se hvad di ip er. Derefter slukker du dit modem/router fra dem, altså hiver strømstikket ud og sætter det i og starter op... Hvis den ikke er ændret har du fast ip... Sådan gjrode jeg i hvert fald med stofanet...


    Well, medmindre strømmen skal være fra lang tid ad gangen så har jeg da fast ip... hehe der kan man bare se, så lærte jeg noget i dag :crazyeyes:


    tak for hjælpen :cheers:

  • Quote

    Originally posted by snow
    Lyder sjovt at han siger du ikke skal betale for en bære linie, efter som cc ikke har nogle kabler i jorden ud til matriklen. Men hvis du bare kan få det på skrift så er det jo deres problem at de skyder sig selv i foden :)
    Og kan også kun være enige med alle andrer om at tele2 er noget man går meget langt udenom.


    Okay... Men nu har jeg hans navn så må jeg se...


    Hvis jeg havde ringet fra min telefon kunne jeg have optaget det...