Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 8. januar 2007, 14:29


ja.. jeg har så handlet ved pixmania.com

Og det skulle jeg så aldrig have gjort.. :(

Da jeg modtog varen varen og åbnede denne var varen ødelagt. Herefter har fulgt mange lange telefonseancer, og søgen på nettet for at få et klart svar fra pixmania, hvordan sagen skulle hånteres, og hvor henne i verden tingene skulle tilbageleveres.. Det har simpelthen været umuligt at få et klart svar nogle steder fra, og føler at jeg på det groveste er blevet franaret små 800kr :l

Jeg vil ikke gå ind på de nærmere omstændiger.. men så vidt jeg kan se på en hurtig google søgning er jeg ikke den eneste der er blevet bollet i ***sen.. Se fx her..

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02102331.htm

http://www.dr.dk/DR1/kontant/2006/05/02162534.htm

http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?p=9908&sid=

http://debat.sol.dk/show.fcgi?category=1…&posting=832394

http://pixmaniaproblems.blogspot.com/

Blot et lille fif, til advarsel for dem der overvejer at handle hos pixmania..


2

mandag, 8. januar 2007, 14:30


Pixmania var også i TV for nogen tid siden, en skam du ikke havde set det før du handlede.


3

mandag, 8. januar 2007, 14:49


ja det var i Kontant. Det var godt nok pga. nogle absurde gebyrer især, så vidt jeg husker.

Men har altid også holdt mig fra dem - heldigvis. Det kan bare næsten kun gå galt, når et firma ét sted i Europa prøver at lave en netshop til så mange lande, uden at have ressourcerne til at tage sig af kundeservice og rma.


4

mandag, 8. januar 2007, 15:12


Citeret

Originally posted by Lecter
ja det var i Kontant. Det var godt nok pga. nogle absurde gebyrer især, så vidt jeg husker.

Men har altid også holdt mig fra dem - heldigvis. Det kan bare næsten kun gå galt, når et firma ét sted i Europa prøver at lave en netshop til så mange lande, uden at have ressourcerne til at tage sig af kundeservice og rma.


Jeg bestiller heller ikke fra dem alene af den grund at de ikke ligger i DK. Kan det ikke fåes i DK er sagen selvfølgelig en anden.


| asus a8n-e | a64 3700+@2860mhz | 2x1gb kingston valueram | inno3d 7900gt |

5

mandag, 8. januar 2007, 16:41


Citeret

Originally posted by Lecter
ja det var i Kontant. Det var godt nok pga. nogle absurde gebyrer især, så vidt jeg husker.

Men har altid også holdt mig fra dem - heldigvis. Det kan bare næsten kun gå galt, når et firma ét sted i Europa prøver at lave en netshop til så mange lande, uden at have ressourcerne til at tage sig af kundeservice og rma.


Det var også på grund af laaang leveringstid, ord de ikke kunne holde samt problemer med RMA og tilbagebetaling af folks penge, i tilfælde af, at de vil ophæve handlen, som man naturligvis har ret til. I sidstnævnte tilfælde fik man blot et tilgodebevis, som i et enkelt tilfælde ikke engang var på det fulde beløb.

Alle anklager blev i øvrigt afvist af deres direktør som værende enkeltstående fejl. Helt sikkert.


6

mandag, 8. januar 2007, 19:47


Ærgerligt du ikke undersøgte dette inden du handlede hos firmaet.

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

7

mandag, 8. januar 2007, 23:47


Jeg har handlet hos dem 8-10 gange, uden problemer.
Har købt hardware, gps, en bærbar mm fra dem.
3 gange har jeg har RMA-sager med dem, men de er blevet løst uden problemer, enter ved at sende emnet til dem, eller ved at indlevere til et dansk værksted, sammen med en seddel fra Pixmania.

Syntes det er en ok butik, hvis man går efter nogle af de ting man endnu ikke kan købe herhjemme!

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=11887&sid=[/IMG]

8

tirsdag, 9. januar 2007, 07:09


Træls du ikke kiggede lidt rundt det bliver nok en hård omgang at komme igennem. Det er mildt sagt en skod butik som der er voldsomt mange problemer med.

| asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
Common sense is creativities biggest enemy

9

tirsdag, 9. januar 2007, 07:53


Jeg har engang købt et videokamera ved Pixmania:
Det tog omkring 2 uger før jeg fik det, selvom de sagde at det blev sendt med det samme.. Da jeg så får det ind af døren, virker det ikke.. Så jeg sender det tilbage, det skal så bare lige til frankrig, så det koster 149 kr for en lille pakke. Så får jeg det tilbage omkring en måned efter. Det virker men der er stadig lidt problemer med det, men jeg valgte bare at lade det ligge og jeg handler i hvert fald aldrig hos dem igen.


10

tirsdag, 9. januar 2007, 08:04


Ja, jeg handler ihvertifald aldrig der igen.. !

Syntes hele proccesen lugter langt væk.. Hvis man ringer ind til kunde service for man altid noget helt andet og vide end hvad der står på deres hjemmeside.. Og hvis man ringer 2 gange, og for fat i 2 forskellige går det helt galt..

Det ville også være rart hvis de oplyste at "garanteret levering inden 48 timer" rent faktisk betyder "garanteret levering inden 48 timer efter vi har sent pakken".. selvom man først for varen en uge efter at man har bestilt, mener de stadig at de har overholdt deres aftale..

En anden ting der måske heller ikke er så smart, er at de sender varene kun pakket ind i plastik.. Hvis nogen er klar over hvordan DHL behandler vare, er det måske ikke lige den bedste Ide' at sende elektronik fra frankrig til danmark, indbundet i tyndt plastik.. :ohmy:


11

tirsdag, 9. januar 2007, 10:57


Jeg har også haft "handlet" med dem..

Sidste år skulle jeg har mig den nye Acer 22" Widescreen TFT skærm..
Pixmania var de eneste der havde den på lager, og garranterede levering indenfor 3 hverdage.. og så var den forøvrigt også ca 400 kr billigere hos dem end hos alle andre..
Tænker FEDT.. men har dog i baghovedet hvad jeg har læst om dem, og set om dem i fjernsynet..
Vælger dog og bestille alligevel da jeg tænker at det ska sku nok gå.. Betaler via mit visa kort, og vupti 123 polle kom ud og flyve så var pengene hævet fra min konto..
Dagene gik, og jeg fik ingen skærm..
ugerne gik.. og jeg fik ingen skærm
blev træt a det og valgte og anullere handlen.. pffft.. jamen det var der da ingen problemer i heller ikke.. 2 mdr senere sad jeg uden skærm, og uden penge. De tilbød at kompensere for ulejligheden, og indsatte 19 kr på min konto.. Men jeg manglede stadig pengene for min skærm.. Kontaktede min bank og forklarede det hele. og de hjalp med at lave en indsigelse mod at de havde hævet pengene på min konto.. 3 dage senere havde pbs ført mine penge tilbage og skrevet en fed repremande til pixmanina

Det eneste jeg kan sige er.. HANDEL ALDRIG MED DEM.. og har du betalt med dankort/Visa .. så ring til din bank og lav en indsigelse og få ophævet den handel.. der er KUN bøvl med dem..


12

tirsdag, 9. januar 2007, 20:50


Til personen over mig, så har de slet ikke ret til at hæve pengene inden de har sendt varen, så hvis der sker igen så er forbrugerstyrelsen vejen at gå ;)

Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
Asus P7P55E-LX
8GB Kingston DDR3
Asus HD 5850 1GB GDDR5
Intel X25-V 40 SSD OS system
4xWD 120GB Sata in Raid 0
All powered by Corsair 600W
Samsung SyncMaster 2493HM

13

tirsdag, 9. januar 2007, 20:52


Jeg har handlet med dem og det gik perfekt, og ska da til at bestille Sennheiser hørebøffer fra dem imorn.. Og jeg ser da frem til at det hele bare kører :))

Mvh Mads :T


14

onsdag, 10. januar 2007, 13:00


tja.. selvom måske 2/3 af deres handler forløber uden problemer, syntes jeg stadig det er rimlig dårlige odds at handle på..


15

onsdag, 10. januar 2007, 14:34


Citeret

Originally posted by TriNitro
tja.. selvom måske 2/3 af deres handler forløber uden problemer, syntes jeg stadig det er rimlig dårlige odds at handle på..


hehe hvis denne går igennem så har jeg da ihvertifald de 2 af dem.. så kan den næste gå i kage ;)

Mvh Mads :T


16

onsdag, 10. januar 2007, 14:39


Citeret

Originally posted by jK^
Til personen over mig, så har de slet ikke ret til at hæve pengene inden de har sendt varen, så hvis der sker igen så er forbrugerstyrelsen vejen at gå ;)
Der gælder desværre nogle andre regler når det er et udenlandsk firma. :)


Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.