Hej derude.
Ville gerne lige høre jeres mening om en lille ting.
Jeg går i 8. årgang og vi er 3 klasser. Så en dag fik vores engelsklærer den idé, at vi skulle slås sammen med a-klassen (jeg går i c) og så skulle vi deles op efter niveau. Meningen var at tilgodese den enkelte elevs faglige niveau. Da der kun var 2 lærere, skulle de bedste elever arbejde selvstændigt.
Man kan vel ikke forvente andet i en 8. klasse end, at der ikke blev arbejdet særlig meget.
(Skal lige siges, at jeg fik 11
Det blev lærererne så sure over, at vi alle fik et ordentligt møgfald, og en seddel til forældrene hvor der bl.a. stod:
"Hjemmet kan støtte læringsprocesser rigtig meget ved at støtte de tiltag vi lærere tager. Bl.a. ved at tømme taskerne og se hæfter og materialer efter. Hvad mangler der at blive lavet? - og hvordan laver han/hun det? - bliver fejl rettet o.lign."
Og så er det lige, at jeg kommer op i det røde felt. Hvordan kan en lærer tillade sig at skrive direkte til forældre, at de skal tømme deres søn/datters taske og rode den igennem? En taske er da noget privat, og ved at rode i hinandens private ting, kan man ødelægge et godt tillidsforhold.
Desuden er det en generaliserende meddelelse, og det er min opfattelse, at sådanne meddelelser i en situation som den her rammer de forkerte, men undgår dem, der burde være ramt.
Jeg har haft en del "gode" diskussioner med den ene lærer (den anden har været syg), men jeg trængte ikke igennem.
Min far har snakket med læreren, da han synes det er lige så forkert som jeg gør, men: "Det er også bare Bertel Haarders skyld".
Så nu er det kommet til skolebestyrelsen, hvor de vil tage ordentligt fat i den sag her.
Ja, det var så det. Er meget interesseret i at høre andres meninger om det her.
Har I spørgsmål eller lignende, er I velkomne til at skrive.