motorcykel uden kørekort

  • jeg tænkte på om det er lovligt at købe en motorcykel uden at ha kørekort hvis den står stille så er det da ik ulovligt vel???


    en jeg kender skriver det her:


    uuuf.... der er jeg lidt i tvivl. Men jeg mener ikke man kan købe bil uden kørekort... men du behøver ikke indregistrere den. Men så må den ikke køre.


    men lige med motorcykel ved jeg ikke


    oki, mener jeg godt man må fordi, så længe man ik køre på den kan det jo være li meget ik?


    nej der er en masse regler for det med afgift osv. Men du må godt købe en bil når du blevet 18 år og ikke har fået pappet endnu, men så skal bilen også stå stille indtil du får kortet....

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Du må købe hvad du vil, men ikke køre før pappet er i hånden hvis bøden skal undgås.


    oki tak GrillRotten og Kolyzer så havde jeg ret :)


    *EDIT* har du enventuelt et link til det så det står sort på hvidt Grill? *EDIT*

  • Jo du kan godt købe motorcykel...jeg ved ikke om du kan få plader på den.


    Og husk nu at lade være med at køre på den. Hvis du kører galt uden kørekørt vil der ikke være nogle forsikringer der dækker så med andre ord så kan du ende med et økonomisk efterslæb som du skal betale af på resten af livet + du selvfølgelig får en stor bøde hvis du bliver stoppet.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by dna
    Jo du kan godt købe motorcykel...jeg ved ikke om du kan få plader på den.


    Og husk nu at lade være med at køre på den. Hvis du kører galt uden kørekørt vil der ikke være nogle forsikringer der dækker så med andre ord så kan du ende med et økonomisk efterslæb som du skal betale af på resten af livet + du selvfølgelig får en stor bøde hvis du bliver stoppet.


    - Anders


    ja det ved jeg godt at jeg vil. men hvis jeg nu bruger den på bane ska den jo ik indregisteres jo

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|


    ja det ved jeg godt at jeg vil. men hvis jeg nu bruger den på bane ska den jo ik indregisteres jo


    Det er rigtigt. Og der må du også bruge den uden kort. Jeg kender ikke reglerne men der er muligvis noget ekstra forsikring som kan være ret vigtig.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Du kan sagtens købe mc uden at have kørekort til motorcykel. Jeg købte selv min mc ca 4 måneder inden jeg fik kortet.... Og du kan sagtens have plader på den.... (Men så er det sku svært at lade den stå)

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Du kan sagtens købe mc uden at have kørekort til motorcykel. Jeg købte selv min mc ca 4 måneder inden jeg fik kortet.... Og du kan sagtens have plader på den.... (Men så er det sku svært at lade den stå)


    ja det er jo nemlig det recruit det er :)

  • er selv ved at renovere en Triumph, og håber da ikke jeg pludselig bliver nakket for det :ohmy:


    nej, det gør jeg selvfølgeligt ikke. man må jo købe og opbevare det meste, og man kan såmænd også køre på den på privat grund.. heldigt for mig at vores lange indkørsel er asfalteret ;) :clap:

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove