Moms på varer købt i USA?

  • Jeg har købt en ny BMX i USA og kan vel være ret sikker på den bliver taget i tolden, men hvor meget er det det koster?

  • Jeg har sakset flg. fra mtb.dk som jeg fandt via google:



    Så det lyder til at blive en frygtelig dyr omgang...

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Total røveri :boxed:

    [i]Asus P5N-E Sli nForce 650i --------------------- Aerocoool Extremengine T3
    Geforce 8800GTS 320MB Inno3D ------------------------ WD 160GB SATAII
    Core 2 Duo E6400 2,1 @ 2,6 GHz ----------------------- Samsung DVD±RW
    Cosair Twin 2 x 2048 PC5400 ------------------------------- SHG PSU 500W

  • Hvis man får butikken til at sende den privat kan man vel slippe for både moms og told ikke? Men går ud fra det er ulovligt. ;(


    Øv, var ellers lige så glad for min nye bike, men nu blev den lige en tand eller to for dyr. :/

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Hvis man får butikken til at sende den privat kan man vel slippe for både moms og told ikke? Men går ud fra det er ulovligt. ;(


    Øv, var ellers lige så glad for min nye bike, men nu blev den lige en tand eller to for dyr. :/


    Nah, er ikke meget at gøre for at slippe, mener kun det er UPS overnight eller hva' den helt dyrre derfra hedder, hvor der er chance for man slipper for de tjekker...
    Og værste er.. De er super langsomme...
    Jeg fik gennem en privatperson fra USA, tilsendt et AOpen i975Xa-YDG i sommers, før sommerferien, på trods af det ikke var et produkt som var købt, måtte jeg slippe en god sjat i tolden, men var ca. ligeglad med pengene, bare de kunne gøre det hurtigt og kunne de i det tilfælde... (var eksamens relevant..)


    [SIZE=7]...Fandens møg nabo, spille musik kl.2:45 dagen før eksamen, argh, og så kan man ikke sove, og ender med at surfe.. [/SIZE]

  • Har hørt noget om hvis man får det sendt som en jule- eller fødselsdagsgave, så er der ikke moms på..


    Ved ikke om det passer, men hvis man nu liiiige kender nogen derover, så
    er det da et forsøg værd.. :T


    Eller få firmaet til at pakke din ting fint ind, og med en lille sløjfe på.. :))

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Har hørt noget om hvis man får det sendt som en jule- eller fødselsdagsgave, så er der ikke moms på..


    Ved ikke om det passer, men hvis man nu liiiige kender nogen derover, så
    er det da et forsøg værd.. :T


    Eller få firmaet til at pakke din ting fint ind, og med en lille sløjfe på.. :))



    Har i hvert fald virket her en masse gange - om det er tilfældigheder ved jeg ikke.. har også været udsat for at blive ringet op af en virksomhed som ville vidde om de skulle sætte en value=$5 på pakken selvom den var noget mere værd - det hjælper også jo

  • Quote

    Originally posted by Bubbi
    Har hørt noget om hvis man får det sendt som en jule- eller fødselsdagsgave, så er der ikke moms på..


    Ved ikke om det passer, men hvis man nu liiiige kender nogen derover, så
    er det da et forsøg værd.. :T


    Eller få firmaet til at pakke din ting fint ind, og med en lille sløjfe på.. :))


    Det gælder desværre ikke en skid har selv fået sendt noget som gave hvor det var mærket osv. men de er totalt kolde i røven desværre :(


    Det er en skrøne at man må det der er en bagatel grænse på 80-150,- eller sådan noget alt over det kommer der moms på.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by Deef
    Hvis man får butikken til at sende den privat kan man vel slippe for både moms og told ikke? Men går ud fra det er ulovligt. ;(


    Øv, var ellers lige så glad for min nye bike, men nu blev den lige en tand eller to for dyr. :/


    Du kan da glæde dig over at du skæpper godt i statskassen til vores alles bedste :D


    Det er jo nu engang reglerne og det står jo folk frit for at undersøge inden man bestiller varer i udlandet.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------


  • Ja men at betale $680 extra er bare ikke en mulighed, det er bare alt for meget.

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_
    Det gælder desværre ikke en skid har selv fået sendt noget som gave hvor det var mærket osv. men de er totalt kolde i røven desværre :(


    Det er en skrøne at man må det der er en bagatel grænse på 80-150,- eller sådan noget alt over det kommer der moms på.


    Det er et bevis på, at de rent faktisk tjekker den værdi varen er forsikret for når den bliver sendt. Hun er stadig ikke kommet over det derovre.

  • Quote

    Originally posted by Burger


    Det er et bevis på, at de rent faktisk tjekker den værdi varen er forsikret for når den bliver sendt. Hun er stadig ikke kommet over det derovre.


    Hehe syntes sgu også det var pænt nederen og MEGA træls. Men på den anden side hvis man kunne slippe uden om på den måde var der nok flere der handlede der over.


    Værste er at selvom man tager på ferie derover må man ikke engang selv tage dem med hjem uden at betale afgift. Det er der dog ikke så store chancer for at blive bustet i. Men bliver du taget på vej ind i DK hvor du kommer fra f.eks. USA og du har nyt bærbar eller hva det nu må være med hjem og ikke kan bevise den er købt i EU så er det dit problem ikke deres.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • mærkeligt det ska være så besværligt at få noget ind i danmark fra usa. har selv fået en dvd til danmark fra japan for nogle år siden og den skulle jeg ik engang betale moms får. den bestilte jeg via amazon.co.jp

  • Quote

    Originally posted by _WHAT_


    Hehe syntes sgu også det var pænt nederen og MEGA træls. Men på den anden side hvis man kunne slippe uden om på den måde var der nok flere der handlede der over.


    Værste er at selvom man tager på ferie derover må man ikke engang selv tage dem med hjem uden at betale afgift. Det er der dog ikke så store chancer for at blive bustet i. Men bliver du taget på vej ind i DK hvor du kommer fra f.eks. USA og du har nyt bærbar eller hva det nu må være med hjem og ikke kan bevise den er købt i EU så er det dit problem ikke deres.


    Ville sgu nok være lidt svært at skjule en BMX dog :))

  • Quote

    Originally posted by WebT



    Har i hvert fald virket her en masse gange - om det er tilfældigheder ved jeg ikke.. har også været udsat for at blive ringet op af en virksomhed som ville vidde om de skulle sætte en value=$5 på pakken selvom den var noget mere værd - det hjælper også jo


    Ikke lovligt, men ja, det virker, og kan du pt. ikke få en butik til..

  • Quote

    Originally posted by puma99dk|
    mærkeligt det ska være så besværligt at få noget ind i danmark fra usa. har selv fået en dvd til danmark fra japan for nogle år siden og den skulle jeg ik engang betale moms får. den bestilte jeg via amazon.co.jp


    Det er jo ikke besværligt. Man skal jo bare gøre sig klart at hvis man køber noget uden for EU så skal der betales told og moms (hvor tolden er variabel).


    At du fik dvd'en igennem er jo bare fordi den kom slap uden om toldernes ellers skarpe øjne, men det gør det jo ikke mindre ulovligt.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Jeg har aldrig betalt hverken moms eller told når jeg ellers har købt BMX-dele fra USA, det har været noget mindre pakker, men de har altid haft en værdi på over 500,- jeg har nok bare været heldig. Jeg ved de sender via USPS, men jeg tør sku ikke at tage chancen med noget der kan koste mig næsten 4000,-


  • Nu er der jo ikke nødvendigvis hverken told eller moms på en DVD. Så vidt jeg husker er det ca 22 alt under 22 euro som er toldfrit af DVD og CDer og endvidere momsfrit hvis under ca 11euro - kan ikke huske det præcis men det er fra skat.dk


    Det var lige en lille afstikker :)