41

lørdag, 6. januar 2007, 22:22

Citeret

Originally posted by Mikkel
For det første er SU'en for udeboende steget 700kr for 20 årige og 400kr for 18-19 årige inden for de sidste 6 år, så den udvikling tror jeg ikke du skal klage over. Jeg lever selv udelukkende af min SU på 4.272 efter skat, og dertil kommer der lige husleje på 2.450 kr.

Så hvis jeg kan leve for det, så kan en førtidspensionist sku også leve for sine 14.000 om måneden.

For det andet: At du har sat dig i en for dyr bolig, har jeg ikke andet at sige til, andet end: Find dig noget andet hvis det er for dyrt for dig. :) Jeg bor selv på 17 kvm på et kollegium, og det er da heller ikke særligt spændende, men det er hvad der ér og her er hvad jeg behøver ...

Og for det tredje så er det da ren logik at man ikke kan leve som en hertug, når man lever af overførselsindkomst. Det har staten da ikke råd til - der er jo mange! Så kan det ikke nytte noget at man sammenligner dem, med dem der lever på en fed strandvejsvilla i Hellerup - de er jo i to vidt forskellige situationer.

Ja, SU'en er steget - jeg brokker mig heller ikke - som du ser i min post skriver jeg at jeg klarer mig - men at jeg er mere bekymret for andre, der måske ikke er så priviligerede som mig!

Ved ikke lige hvordan huslejeniveauet er i Brabrand - men jeg tør vædde med at du ville blive en populær mand i KBH, hvis du kunne finde ret mange boliger til under de 3500! Boligmarkedet i hovedstaden er håbløst vil jeg sige. Kender kun et kollegie der tager samme husleje som den du refererer til - og medmindre man bliver anbefalet her, er der en ventetid på over ét år! Ellers er niveauet på et kollegieværelse det samme som en lejlighed. Min kæreste har f.eks. boet på to kollegier - det ene blev hun krævet 4500 for 38 kvm (ungdomsbolig - forudgående at man var studerende) - det andet var på 28 for 3800. Jeg ved ikke med dig - men lyder det som et billigt værelse? Jeg sidder i min egen andelslejlighed (67 kvm) med en, efter københavnsk standard, meget billig husleje! Så held og lykke med at opdrive noget du vil betegne som billigt i KBH! ;)

Hvis du så foreslår mig at rykke nærmere mit studie - på et kollegie her, ja så ville jeg til enhver tid foretrække at blive boende! Mindste husleje her, er på 4800! Snak lige om at blive rippet! Igen - jeg piver ikke på mine egne vejne, men på andres!

Og ja - dem på førtidspension og dem i den fede villa er i to vidt forskellige situationer. Det er netop derfor jeg gerne så at kløften mellem dem blev mindre. Det er jo ikke meningen at folk på overførselsindkomster skal leve som konger - men man har vel ret til at leve et nogenlunde anstændigt liv? Og det kan sgu mildest talt godt være et problem at gøre det afhængigt af hvor du bor henne!
Mit hovedargument er, at jeg synes det er kedeligt at velhavende folk bliver tilgodeset i finanspolitikken (om end det ikke er hensigten). Bare kig på den debat der var i sommers i forbindelse skattereformen - her lå venstre og konservative i debat om hvorvidt der skulle være lettelser i toppen eller i bunden! WTF!!! DK er længe blevet klandret for at være vag omkring indkrævning af topskat!

Men tror aldrig vi to bliver enige - og det behøver vi heller ikke. Jeg kan ikke overbevise dig, og du kan ikke overbevise mig - og sådan skal vi nu engang lade være med at trække politiske overbevisninger ned over hovedet på hinanden. Vi argumenterer jo bare for demokratiet! :D

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

42

lørdag, 6. januar 2007, 22:58

Citeret

Originally posted by Mikkel ...

Så hvis jeg kan leve for det, så kan en førtidspensionist sku også leve for sine 14.000 om måneden.

Såfremt du ikke var klar over det, så sker der nu engang det at man på et tidspunkt i livet stifter familie. Når du når dertil håber jeg du finder ud af hvor mange penge 14k er.

Citeret

For det andet: At du har sat dig i en for dyr bolig, har jeg ikke andet at sige til, andet end: Find dig noget andet hvis det er for dyrt for dig. :) Jeg bor selv på 17 kvm på et kollegium, og det er da heller ikke særligt spændende, men det er hvad der ér og her er hvad jeg behøver ...

Du har sagt meget ufatteligt naivt og dumsmart i denne tråd foreløbigt, så jeg troede egentlig snart ikke der var mere. Desværre viste det sig at jeg tog fejl.

Boligmarkedet er ikke gået totalt amok her i Århus - du kan trodsalt få et kollegieværelse med byskiltet som nabo for ~2.5k. Problemet er bare at der er over 6mdr ventetid (jeg ventede siden februar indtil jeg fik en bolig medio oktober).
København har jeg slet ikke lyst til at tænke på ... :ohmy:

Citeret

Og for det tredje så er det da ren logik at man ikke kan leve som en hertug, når man lever af overførselsindkomst.

Hvordan havde du nogensinde forestillet dig at en overførselsindkomst er luxus?

Citeret

Så kan det ikke nytte noget at man sammenligner dem, med dem der lever på en fed strandvejsvilla i Hellerup - de er jo i to vidt forskellige situationer.

Netop derfor er det relevant at sammenligne dem. De lever netop 2 vidt forskellige situationer, og du skal saft susme ikke komme og påstå det er folks egen skyld at de havner på overførselsindkomster!

43

søndag, 7. januar 2007, 02:42

Citeret

Originally posted by Stamps

Citeret

Originally posted by Mikkel ...

Såfremt du ikke var klar over det, så sker der nu engang det at man på et tidspunkt i livet stifter familie. Når du når dertil håber jeg du finder ud af hvor mange penge 14k er.

Citeret

Du har sagt meget ufatteligt naivt og dumsmart i denne tråd foreløbigt, så jeg troede egentlig snart ikke der var mere. Desværre viste det sig at jeg tog fejl.

Boligmarkedet er ikke gået totalt amok her i Århus - du kan trodsalt få et kollegieværelse med byskiltet som nabo for ~2.5k. Problemet er bare at der er over 6mdr ventetid (jeg ventede siden februar indtil jeg fik en bolig medio oktober).

Citeret

Og for det tredje så er det da ren logik at man ikke kan leve som en hertug, når man lever af overførselsindkomst.

Hvordan havde du nogensinde forestillet dig at en overførselsindkomst er luxus?

Citeret

Så kan det ikke nytte noget at man sammenligner dem, med dem der lever på en fed strandvejsvilla i Hellerup - de er jo i to vidt forskellige situationer.

Netop derfor er det relevant at sammenligne dem. De lever netop 2 vidt forskellige situationer, og du skal saft susme ikke komme og påstå det er folks egen skyld at de havner på overførselsindkomster!

Ret enig i dine synspunkter. Boligmarkedet er også på dem der har's præmisser. Det er meget svært, at få en rimelig hybel/lejlighed PT. Og livet på overførselsindkomst er ikke nogen dans på roser og i de fleste tilfælde absolut ikke selvforskyldt.
Har selv arbejdet i en hulens masse år - men det stoppede brat for et lille år siden pga. en arbejdsskade. (NB. Regningernes størrelse ændrede sig ikke.)
Er PT sygemeldt flexjobber og får udbetalt 10k pr. mdr. + 425 kr. i boligstøtte - har regninger mellem 7 og 8k. Så er der lige til mad, lidt tøj og andre dagligvarer !
Det havde set endnu værre ud, hvis jeg ikke havde brugt en del af den lille erstatning (130k) jeg har fået, til at betale nogle af mine gældsposter ud. Så havde der ikke været til ret meget andet, end til regningerne !

44

søndag, 7. januar 2007, 03:07

Citeret

Originally posted by Stamps

Hvis man endelig skulle få børn som førtidspensionist, så ydes der nok nogle tillæg, er jeg ret sikker på. Jeg kender ikke meget til det, men hvis enlige studerende på SU økonomisk kan klare at stifte familie, så kan førtidspensionister nok også.

Noget helt andet er så at det nok er de færreste førtidspensionister der er i stand til at opfostre et barn på egen hånd, men ikke kan passe et job.

Citeret

Hvis du forventer at få lov til at forblive medlem her på siden, så vil jeg foreslå at du finder en mere anstændig tone frem - for den dér måde at tiltale andre brugere/mods på gider jeg ikke at se på igen.

Citeret

Jeg fik mit kollegieværelse inden der var gået en måned, og det ved jeg at man stadig kan. Kig ind på kollegie8000.dk hvis du vil se beviser.

Og hvis man absolut vil studere i København men ikke har råd til noget centralt, så kan man flytte ud i Storkøbenhavn - Der skulle der nok være muligheder, og der er da masser der pendler derfra.

Citeret

Fortæl mig lige hvor du ser mig påstå det henne ? :roller:

45

søndag, 7. januar 2007, 03:08

Unge og studerende har det da fint???
Jeg får ligeledes udeboende SU på de knap 5K om måneden, som så reelt er 4.2 (så vidt jeg husker, afhensyn til skat... - Ikke blevet beskattet endnu..)
og så lige et 1000 boost hver månede til jeg er 21...

Jeg har en bolig på 38kvm, som står mig i 3199 kroner om måneden, hvilket egentlig er fint nok, er i en lille flække, Slagelse..

Mit budget holder i nogle måneder med nød og næppe, et par hundrede i overskud, men andre måneder, såsom december, med de mange fester og gaver, går det let meget galt, og jeg endte med lige knap 12000 i udgifter (8500 i praksis, bare lige tilmeldt huslejen betalings service i samme månede..)
... I mit tilfælde, har jeg en konto som jeg snildt kan trække lidt på, men, ellers er det ikke værre end at skulle ta' et lille studielån med SUPER lavt ÅOP..

--------------------------

Hospitalerne, at bebrejde den siddende regering for det, det er sgu lige til at ta' sig til hovedet over, er jo "logik" på Homer J. Simpson niveau...

--------

Synes ikke pensionister lider nogen stor last i Danmark, tilgengæld bør de få noget professionel rådgivning til at håndtere deres økonomi bedre, især relateret til sundhedsvæsenet..
Jeg har her i juleferien hjulpet bedsteforældrene lidt, idet jeg hørte at min mormor skulle have nogle piller til 1500 bobs, og det blot var en af tingene... For et sølle beløb af 200 kroner mere, ville det blive dækket helt af staten, sådanne ting bør der altså være en form for service der administrere, kan ikke være rigtigt at folk som er godt op i alderen, og så småt er ved at blive senile, skal rippes for penge på den måde!

-----------

Færre pædagoer, ja, det er jo fuldstændigt hjernedødt må jeg give jer ret i, fandeme for dårligt at der skal være færre pædagoer itakt med der bliver færre og færre børn at passe!! Skyd Fogh, han er jo mega idiot! (.. :roller: )

----

Derudover, fandeme sjov læsning, har man læst lidt i de politiske tråde her på siden, så er det sjovt som "nogle" individer virkelig for alvor er hva' man betegner som "Flipflopper"... "Jeg er ihvertilfælde ikke venstre-orienteret" og så komme med disse ungdomsparti's niveau platte tegninger.. Suk.. Men så igen, som de venstreorienterede har til kampråb "Man har et standpunkt til man ta' et nyt" :finger:

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

46

søndag, 7. januar 2007, 12:47

Citeret

Og hvis man absolut vil studere i København men ikke har råd til noget centralt, så kan man flytte ud i Storkøbenhavn - Der skulle der nok være muligheder, og der er da masser der pendler derfra.

Jamen, så vil jeg da gerne invitere dig til kbh for at tage et kig på boligpriserne, hvis du mener det er så let, som du giver udtryk for! Som Bentzin skriver er det meget svært, at få en rimelig hybel/lejlighed PT. Også selvom vi bevæger os helt ud til Roskilde, som jo ikke engang er en del af storkøbenhavn!

Og ja, der er mange der pendler fra storkøbenhavn, men tro ikke at der er fordi det er billigere at bo der. Det er blot fordi at det er lettere at få noget derude, fordi det ikke er så attraktivt som centrum! Hvis du fik valget mellem to boliger der mere eller mindre koster det samme, men hvor du har 5 min. transport det ene sted og 35 min. transport det andet - hvor ville du så foretrække at bo?

Intel Core 2 Duo E6600 @ 2,8 GHz * Asus P5N32-E/SLI, Nforce 680I * Antec Performance One P180-EU * Cellshock 2048MB Kit DDR2-800 CL4 * MSI 5770 HAWK * Corsair HX620W *
1 x WD Raptor 150GB * 2 x WD HD 1500 GB, SATAII * Corsair Hydro Series H50 * Logitech Ultra-X Flat * Dell 20'' 2007WFP * Logitech Z-2300

47

søndag, 7. januar 2007, 13:01

Citeret

Originally posted by M.Beier
Unge og studerende har det da fint???
Jeg får ligeledes udeboende SU på de knap 5K om måneden, som så reelt er 4.2 (så vidt jeg husker, afhensyn til skat... - Ikke blevet beskattet endnu..)
og så lige et 1000 boost hver månede til jeg er 21...

Jeg har en bolig på 38kvm, som står mig i 3199 kroner om måneden, hvilket egentlig er fint nok, er i en lille flække, Slagelse..

Mit budget holder i nogle måneder med nød og næppe, et par hundrede i overskud, men andre måneder, såsom december, med de mange fester og gaver, går det let meget galt, og jeg endte med lige knap 12000 i udgifter (8500 i praksis, bare lige tilmeldt huslejen betalings service i samme månede..)
... I mit tilfælde, har jeg en konto som jeg snildt kan trække lidt på, men, ellers er det ikke værre end at skulle ta' et lille studielån med SUPER lavt ÅOP..

--------------------------

Hospitalerne, at bebrejde den siddende regering for det, det er sgu lige til at ta' sig til hovedet over, er jo "logik" på Homer J. Simpson niveau...
--------

Synes ikke pensionister lider nogen stor last i Danmark, tilgengæld bør de få noget professionel rådgivning til at håndtere deres økonomi bedre, især relateret til sundhedsvæsenet..
Jeg har her i juleferien hjulpet bedsteforældrene lidt, idet jeg hørte at min mormor skulle have nogle piller til 1500 bobs, og det blot var en af tingene... For et sølle beløb af 200 kroner mere, ville det blive dækket helt af staten, sådanne ting bør der altså være en form for service der administrere, kan ikke være rigtigt at folk som er godt op i alderen, og så småt er ved at blive senile, skal rippes for penge på den måde!

-----------

Færre pædagoer, ja, det er jo fuldstændigt hjernedødt må jeg give jer ret i, fandeme for dårligt at der skal være færre pædagoer itakt med der bliver færre og færre børn at passe!! Skyd Fogh, han er jo mega idiot! (.. :roller: )

----

Derudover, fandeme sjov læsning, har man læst lidt i de politiske tråde her på siden, så er det sjovt som "nogle" individer virkelig for alvor er hva' man betegner som "Flipflopper"... "Jeg er ihvertilfælde ikke venstre-orienteret" og så komme med disse ungdomsparti's niveau platte tegninger.. Suk.. Men så igen, som de venstreorienterede har til kampråb "Man har et standpunkt til man ta' et nyt" :finger:

Ikke særlig sjovt, at læse dit indlæg, som endnu en gang har en hånende og nedladende attitude. X(
Utroligt du bliver ved - især efter, at du lige har fået en over næsen af mods.
Men du kan jo ikke andet og er jo alligevel også ligeglad med hvad andre siger og mener !!!
Må håbe for tweak.dk's skyld, at der bliver sat en stopper for din nedladende facon, som overhovedet ikke er i tweak..dk's ånd.
Vi er her for at hjælpe hinanden - ikke for at håne og latterliggøre hiananden !!!!!!

48

søndag, 7. januar 2007, 13:42

Citeret

Originally posted by Bentzin
Ikke særlig sjovt, at læse dit indlæg, som endnu en gang har en hånende og nedladende attitude. X(
Utroligt du bliver ved - især efter, at du lige har fået en over næsen af mods.
Men du kan jo ikke andet og er jo alligevel også ligeglad med hvad andre siger og mener !!!
Må håbe for tweak.dk's skyld, at der bliver sat en stopper for din nedladende facon, som overhovedet ikke er i tweak..dk's ånd.
Vi er her for at hjælpe hinanden - ikke for at håne og latterliggøre hiananden !!!!!!

Enig!

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

49

søndag, 7. januar 2007, 15:34

Citeret

Originally posted by The_Dude
Jamen, så vil jeg da gerne invitere dig til kbh for at tage et kig på boligpriserne, hvis du mener det er så let, som du giver udtryk for! Som Bentzin skriver er det meget svært, at få en rimelig hybel/lejlighed PT. Også selvom vi bevæger os helt ud til Roskilde, som jo ikke engang er en del af storkøbenhavn!

Og ja, der er mange der pendler fra storkøbenhavn, men tro ikke at der er fordi det er billigere at bo der. Det er blot fordi at det er lettere at få noget derude, fordi det ikke er så attraktivt som centrum! Hvis du fik valget mellem to boliger der mere eller mindre koster det samme, men hvor du har 5 min. transport det ene sted og 35 min. transport det andet - hvor ville du så foretrække at bo?

Jo jo - nu var det jo heller ikke sådan ment, at det er let at få bolig i Kbh.

:) Jeg er skam godt klar over at det er svært at få noget at bo i derovre, men nu gik mit svar mere på hvorvidt det var muligt eller ej.

50

søndag, 7. januar 2007, 15:46

Var det virkelig alt i fik ud af den besked?? Ja, så kommer der altså et suk mere..

The thrill of XtremeClocking (how it feels):
take your next paycheck.
now constantly for about 10 minutes wave a lighter all over your paycheck and say
"please dont burn, please dont burn up, please dont burn up"...
when you know it should, since your holding a lighter to it, but you still hope it doesn't.

51

søndag, 7. januar 2007, 15:46

Citeret

Citeret

Originally posted by The_Dude

Jo jo - nu var det jo heller ikke sådan ment, at det er let at få bolig i Kbh.

:) Jeg er skam godt klar over at det er svært at få noget at bo i derovre, men nu gik mit svar mere på hvorvidt det var muligt eller ej.

Det underlige ved Kbh er at de har landets dyreste boliger, men samtidig har de nogle af landets billigste boliger i nogle af de gamle boligforeninger. Får at få fat i dem skal man dog kende nogle der kender nogle og så ellers have en god portion held. Jeg kender flere der bor rigtig billigt. F.eks. min ven der har en 1½-værelses lejlighed ved Israels Plads (tæt på Nørreport station) på ca 45 m2. Det giver han en husleje på lige over 1300 kr for.

- Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

52

søndag, 7. januar 2007, 16:29

Jeg kunne skrive en 500 siders bog om den voldsomme egoisme, amerikanske tilstande i DK, unges mangel på "drive" osv., men holder mig pt. til at skrive et indlæg ;)

Fogh har på mange måder, i ledtog med Pia Kjærsgaard, udført en mere kynisk udlændingepolitik, som har medført en "kløft" imellem invandrere og danskere. På det plan har man gjort begge parter uforstående overfor hinanden, og måske lidt forhadte - har jeg ihf. oplevet. (ikke udlændingepoltik vi skulle snakke om, men det er oss med til at støbe folks holdninger til hinanden..)

Og vi bliver bombaderet med alt mulig moderne gøgl - være hurtig på aftrækkeren, se godt ud, man skal føre sig frem osv. - igennem blade, tv og endda igennem film. Man er sin egen lykkesmed.
Hvorimod i gamle dage (fx. 60'erne) levede man sg mere i harmoni end man gør idag imo. Nu har jeg jo ikke oplevet 60'erne, men vi ved jo alle hvordan tiderne var.. Og al den selvdyrkelse gør sg oss at folk bliver femset og slatne. Jeg ville nok ikke skyde helt forkert, hvis jeg påstod at 50% af ungdommen idag mangler "drive" (håber I ved hvad jeg mener).

Vi har jo heller ikke haft så mange penge før, og ting bliver billigere og lettere at få fat i - dermed får ting oss mindre menneskelig værdi, hvad mange ting angår. Så jeg tror at vi er svære at stille tilfredse og har ikke så megen kærlighed til ting, som man havde før i tiden. Intet er specielt længere.. Og det er sg lidt sørgeligt. Lidt a la amerikansk stil, og prøv at se hvordan det går med dem... Det næste amerikanske skridt, bliver vel at indoperere et microfjernsyn på gravide kvinder, så barnet ikke keder sig ;)

... og jeg kunne blive ved med at påpege ting som er gået skævt i DK.. Sørglig fremtid vi kommer imøde, i think. Det var lige lidt fra mig :-)

Btw M.Beier, så er du altså noget af en ost at høre på. Kan du ikke bare skrive på et normalt niveau ? Eller det svært ?

53

søndag, 7. januar 2007, 16:31

Citeret

Originally posted by M.Beier
Var det virkelig alt i fik ud af den besked?? Ja, så kommer der altså et suk mere..

Nej, men når du skriver "Skyd Fogh, han er jo mega idiot!", så kan man sg ikke tage indlægget seriøst.

54

søndag, 7. januar 2007, 17:05

Citeret

Originally posted by BukkeMand
Jeg kunne skrive en 500 siders bog om den voldsomme egoisme, amerikanske tilstande i DK, unges mangel på "drive" osv., men holder mig pt. til at skrive et indlæg ;)

Fogh har på mange måder, i ledtog med Pia Kjærsgaard, udført en mere kynisk udlændingepolitik, som har medført en "kløft" imellem invandrere og danskere. På det plan har man gjort begge parter uforstående overfor hinanden, og måske lidt forhadte - har jeg ihf. oplevet. (ikke udlændingepoltik vi skulle snakke om, men det er oss med til at støbe folks holdninger til hinanden..)

Og vi bliver bombaderet med alt mulig moderne gøgl - være hurtig på aftrækkeren, se godt ud, man skal føre sig frem osv. - igennem blade, tv og endda igennem film. Man er sin egen lykkesmed.
Hvorimod i gamle dage (fx. 60'erne) levede man sg mere i harmoni end man gør idag imo. Nu har jeg jo ikke oplevet 60'erne, men vi ved jo alle hvordan tiderne var.. Og al den selvdyrkelse gør sg oss at folk bliver femset og slatne. Jeg ville nok ikke skyde helt forkert, hvis jeg påstod at 50% af ungdommen idag mangler "drive" (håber I ved hvad jeg mener).

Vi har jo heller ikke haft så mange penge før, og ting bliver billigere og lettere at få fat i - dermed får ting oss mindre menneskelig værdi, hvad mange ting angår. Så jeg tror at vi er svære at stille tilfredse og har ikke så megen kærlighed til ting, som man havde før i tiden. Intet er specielt længere.. Og det er sg lidt sørgeligt. Lidt a la amerikansk stil, og prøv at se hvordan det går med dem... Det næste amerikanske skridt, bliver vel at indoperere et microfjernsyn på gravide kvinder, så barnet ikke keder sig ;)

... og jeg kunne blive ved med at påpege ting som er gået skævt i DK.. Sørglig fremtid vi kommer imøde, i think. Det var lige lidt fra mig :-)

Btw M.Beier, så er du altså noget af en ost at høre på. Kan du ikke bare skrive på et normalt niveau ? Eller det svært ?

Virkelig respekt for dette indlæg ! Den snigende egoisme ka' vist ikke udtrykkes bedre - end du har gjort her. :9xo

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Bentzin" (07.01.2007, 17:08)

55

søndag, 7. januar 2007, 17:32

Jeg takker for Bentz :)

56

mandag, 8. januar 2007, 16:22

Citeret

Originally posted by Lecter

Citeret

Originally posted by Krapylet^

Citeret

Originally posted by XaVieR
Syntes det er en lorte regering vi har..

Utrolig konstruktivt indlæg du fik fyret af der :rolleyes:

Altid noget at det er noget han syntes og ikke synes nu. Det må vel betyde at han snakker om Nyrup-regeringen? :))

Anyway. Jeg følger trop og siger, nej selvfølgelig skal vi ikke bare spendere vores overskud. Flere har allerede været inde på de forskellige konsekvenser og problemstillinger.

Og så er jeg rørende enig med Foghs liberale kritikere. Fogh og V er gået fra at være et liberalt parti til at være et socialdemokratisk parti med liberale tendenser. Jeg væmmes over Foghs leflen for pædagogerne og alle de andre røde.

>>> www.liberalisterne.dk <<<
Tror du ska ha skruet kasketten lidt strammere på...
jeg har ikke et behov for at uddybe min mening omkring den danske regering.. syntes de klare selv og vise hvor håbløse de er fint nok.. så jeg har ikke behov for at sidde og puste mig op med fine ord.. eller at sidde og analysere hvad andre siger..

57

onsdag, 10. januar 2007, 00:03

Citeret

Hvis man endelig skulle få børn som førtidspensionist, så ydes der nok nogle tillæg, er jeg ret sikker på. Jeg kender ikke meget til det, men hvis enlige studerende på SU økonomisk kan klare at stifte familie, så kan førtidspensionister nok også.

Det er også derfor jeg påpeger at dine udtalelser er helt til grin. Typist for en ægte liberal der aldrig har turdet sætte sig ind i hvordan samfundets svageste har det.

Citeret

Noget helt andet er så at det nok er de færreste førtidspensionister der er i stand til at opfostre et barn på egen hånd, men ikke kan passe et job.

Hvad er det for noget fordrukkent sludder. Ethvert menneske i dette land kan frit få alle de børn de ønsker (jeg ved godt det ikke helt passer i forhold til barnløshed), uanset ens økonomiske situation eller arbejdsmæssige forhold.
Jeg vil gå så vidt og sige at det er en meget dumsmart og dybt respektløs kommentar at komme med - hvorfor skulle man ikke kunne passe et barn, fordi man har fået en arbejdsskade?

Citeret

Hvis du forventer at få lov til at forblive medlem her på siden, så vil jeg foreslå at du finder en mere anstændig tone frem - for den dér måde at tiltale andre brugere/mods på gider jeg ikke at se på igen.

Ganske sørgeligt at man ikke kan ytre sine politiske meninger uden mods skal begynde at rasle med sablen.
Når det er sagt skal jeg beklage at jeg formulerede det som jeg gjorde - håber dog stadig du har forstået essensen i det.

Citeret

Fortæl mig lige hvor du ser mig påstå det henne ? :roller:

Ok den blev formuleret forkert. Essensen var at det til enhver tid er relevant at sammenligne Whiskeybæltet med folk der knapt kan få det månedlige budget til at hænge sammen.

Det er den såkaldte øgede ulighed som regeringen hårdnakket påstår ikke finder sted.

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.