og mønter *fnis*

  • Jeg troede ikke de leverede udenfor USA, så jeg tjekkede lige igen:


    # Does Newegg.com ship internationally?
    Newegg.com does not currently ship internationally; we only deliver to locations within the United States and to Puerto Rico.


    Men udover det, så har jeg kun hørt godt om dem, i de få udenlandske forum jeg har besøgt.

    (\__/)Intel C2D E6320/Scythe Ninja Gigabyte 965P-DS3
    (='.'=)2x1024 Mb Corsair PC6400 GeForce 8800 320mb
    (")_(")Antec Super Lanboy 160+250Gb SATA
    Corsair 520HX Samsung SyncMaster 206bw

  • Forhelveds det var det jeg frygtede. Så bliver de sq lidt svært at få fingrene i et Silverstone SG01 W

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Du får da oprettet en del tråde :ph34r: :))


    Jeg giver den fanneme gas :D Skal til at oprette en mere :crazyeyes:


    Eller den kan i måske hjælpe med.


    Jeg har en del mønter 10 og 20'ere med motiv på bagsiden, f.eks. Dronning magrete og gåsetårnet mm. er de noget værd, eller er det bare sådan mønterne ser ud fra år til år? Har også 2 60 års jubilæumsmønter jeg regner er lidt mere end 2o kr værd :D


    Men de andre hvad med dem?

    E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
    HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

    Rettet en gang, sidst af nano ().



  • Altså har du de der jubilæumsmønter tror jeg det er? med f.eks. rundetårn på og sådan noget lort? Nede i århus kan du sælge dem i en butik der handler med mønter for 22kr stykket, det lidt mere end 20 :D Men næsten ikke det værd :)

  • Quote

    Originally posted by nano
    Forhelveds det var det jeg frygtede. Så bliver de sq lidt svært at få fingrene i et Silverstone SG01 W


    SG01 W?


    Damn.. Den er sgu pænt nizzle!


    Har selv SG01-E Black.. :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

    Rettet en gang, sidst af Exxon ().

  • Det er utroligt mange i omløb af dem og det undrer mig ærligt talt meget at der overhovedet er nogle, der vil give mere end 20 kroner for dem. Der kommer da en del stykker igennem min kasse på arbejdet, så jeg kan aldrig forestille mig de bliver noget værd udover de 22 kr åbenbart.

  • jeg har på diverse blå markeder set de der "motivmønter" være til salg for 40,- jeg aner dog ikke om de får dem solgt, men jeg syns godt nok det er åger for de er da, som mange af jer siger, rimeligt nemme at finde.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by VDK
    Det er utroligt mange i omløb af dem og det undrer mig ærligt talt meget at der overhovedet er nogle, der vil give mere end 20 kroner for dem. Der kommer da en del stykker igennem min kasse på arbejdet, så jeg kan aldrig forestille mig de bliver noget værd udover de 22 kr åbenbart.


    De skal være noget nær perfekte før de er 22 kr. værd - og dem du får gennem din kasse, har sikkert en masse skrammer.


    Men hvis du smider nogle årstals og beskrivelse af mønten op her på forummet, så kan jeg da tjekke hvad de ca. er værd - har et ret nyt møntblad liggende med alle danske mønter tilbage til 1800-tallet.


    Husk også at skrive hvilken stand de er i.

  • Der er lavet millioner af mønterne både af tårnmønterne og "jubilæums" mønterne. Dem du taler om der er helt gængse 10 og 20 kroner.


    Hvis du har dem ucirkuleret hvor de ikke er blevet slidt på nogen måde og du venter en 10-20 år eller mere så kan du få lidt mere for dem end de har af pålydende værdi.


    I dag kan du få en 20-30 kroner for de gamle 10 kroner fra firserne.


  • Ja det er jo primært mønter, der har være ude ved borgerne, men når de nye kommer fra nationalbanken kan jeg jo godt købe hele, uåbnede ruller a 400kr, hvis jeg skulle have lyst til det. Men tror nu engang det bedre kan betale sig at investere i andre ting end 20ere der bliver lavet rigtigt mange af.