Vil skifte bank, nogle ider? :)

  • Hey...


    jeg skal ha skiftet bank, da min bank ligger i brande og jeg bor i Herning.


    Lige nu har jeg HandelsBanken og har 2 "mindre" lån der, men det burte jo ikke være noget problem at skifte bank selv om jeg har dem.


    Men jeg har ikke en prut skid forstand på sådan noget med banker og renter, så ville høre om der er nogle der har lidt forstand på det og kan sige hvad for en bank der har nogle lave renter og sdåan noget... :)


    på forhånd tak

  • Har godt nok ikke helt styr på renterne i Danske Bank, men er i hvertfald godt tilfreds med denne bank.


    Ellers kunne du prøve at surfe lidt rundt på de forskellige banker?


    Eller måske bare skifte afdeling til den nede i gågade eller gl. landevej?

  • Vil råde dig til at starte med at gøre op med dig selv hvad du ønsker af en bank.


    Skal det være sådan at du har en rådgiver du konstant kan ringe til hvis der skal hjælpes med noget - og som også skal stå for noget af den daglige økonomi ? - eller vil du klare det hele via en netbank derhjemme ? - hvis du kan klare det selv er Nykredit fin nok - du har netbanken til at holde styr på det hele og fine renter (specielt på indlån) - men ønsker du et lokalt PI er det slet ikke sagen.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Har godt nok ikke helt styr på renterne i Danske Bank, men er i hvertfald godt tilfreds med denne bank.


    Ellers kunne du prøve at surfe lidt rundt på de forskellige banker?


    Eller måske bare skifte afdeling til den nede i gågade eller gl. landevej?


    Jeg vil helst ikke ha DK bank... kan ikke rigtig dem hehe... ved ikke helt hvorfor... men ja.. hehe


    Det med at skifte er jo også en mulighed, ja, men det jeg var ude efter var om der ikke er andre banker i Herning som havde en laver rente eller noget.. har som sagt ikke styr på det, så håbede der sad en "bank" mand her inde :)

  • Quote

    Originally posted by Angelus
    Det med at skifte er jo også en mulighed, ja, men det jeg var ude efter var om der ikke er andre banker i Herning som havde en laver rente eller noget.. har som sagt ikke styr på det, så håbede der sad en "bank" mand her inde :)


    Du kunne jo prøve MyBanker. Selv har jeg BG Bank, og som pluskunde opleverer jeg ikke mange gebyrer. Mine søstre har gode erfaringer med hhv. Ringkjøbing Landbobank og Vestjysk Bank, men ellers har Nordea også mange tilfredse Fordelplus kunder.


    Men igen, det kommer meget an på hvor tæt et forhold du ønsker at have til din bankrådgiver, og nogen er bare bedre til det end andre.

  • oki, tak for svarene :)


    Jeg har kigget lidt rundt og det ser endelig ud til at handelsbanken har ok renter... de er ikke oppe i samme klasse som Jyskebank f.eks.


    så kunne være jeg bare skulle skifte til herning afdeling.


    Som det er nu ringer jeg Aldrig til min bank, det tør jeg sq ikke, er bange for min bankdame hehe... hun er altid så skide sur :P


    også en af grundene til jeg vil skifte...


    Men jeg klare da det meste selv over netbank og jeg ringer aldrig ud og snakker om noget med dem. kun når den er heeeelt gal...


    hvorfor er det en go ide at ha samme bank som ens forældre?
    min mor har stadig der ude og vil helst ikke skifte ved jeg da, vi har samme bankdame og hun er glad for hende, jeg hader hende :)

  • Quote

    Originally posted by Angelus
    hvorfor er det en go ide at ha samme bank som ens forældre?


    Tjaah mine forældre har begge samme bank som mig og deres opsparing står også i den bank, så det er lidt nemmere at diskutere sig til bedre fordele, når de kan se en bankkonto med samme efternavn som mig ;)

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Jeg vil helst ikke ha DK bank... kan ikke rigtig dem hehe... ved ikke helt hvorfor... men ja.. hehe


    Det med at skifte er jo også en mulighed, ja, men det jeg var ude efter var om der ikke er andre banker i Herning som havde en laver rente eller noget.. har som sagt ikke styr på det, så håbede der sad en "bank" mand her inde :)


    Ja okay, det er selvf. en smagssag :)

  • Hvis du kun bruger din bank, som en netbank. Så kan jeg da anbefale basisbank.dk. Skulle efter sigende være en af landets billigste, hvad angår renter og gebyrer.
    Har selv haft dem i snart mange år. Og har aldrig haft problemer med dem. Flinke og rare + altid venlige enten over tlf. el via email.
    Take a look: http://www.basisbank.dk/

  • Er næsten lige hoppet over til Ringkøbing Landbobank som har en afdeling i Herning. Servicen er bare i top og meget god behandling kan klart anbefales.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Jeg vil anbefale at skifte til Jyske bank.. Havde før min konto hos den Danske Bank, som resten af familien, men deres service var simpelthen så ringe. Besluttede mig så for at skifte bank og var rundt og høre hvad de forskellige banker kunne tilbyde.


    Jeg syntes selv at den rådgivning jeg fik i Jyske Bank var rigtig god. Fik af vide hvad de stod for, hvad de kunne tilbyde osv.
    Besluttede mig så for at flytte min konto til Jyske Bank og har ikke fortrudt det overhovedet. I øvrigt gir de også en rigtig god rente hvis man er aktionær, og de giver vidst også en fornuftig rente når man er "normal" kunde.

  • Quote

    Originally posted by Andreas C
    Jeg vil anbefale at skifte til Jyske bank.. Havde før min konto hos den Danske Bank, som resten af familien, men deres service var simpelthen så ringe. Besluttede mig så for at skifte bank og var rundt og høre hvad de forskellige banker kunne tilbyde.


    Jeg syntes selv at den rådgivning jeg fik i Jyske Bank var rigtig god. Fik af vide hvad de stod for, hvad de kunne tilbyde osv.
    Besluttede mig så for at flytte min konto til Jyske Bank og har ikke fortrudt det overhovedet. I øvrigt gir de også en rigtig god rente hvis man er aktionær, og de giver vidst også en fornuftig rente når man er "normal" kunde.


    oki, deres rente på lån er bare fra 8-17 hvor handelsbanken var fra 6-15
    ved godt det ikke er meget hehe... men vil da tænke over det

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    oki, deres rente på lån er bare fra 8-17 hvor handelsbanken var fra 6-15
    ved godt det ikke er meget hehe... men vil da tænke over det


    Ellers tag en snak med John B omkring Jyske Bank ;)

  • Tag da kontakt til nogle forskellige muligeheder. Også tag ind og snakked med dem. For de er jo der for din skyld. Så du kan sikkert også handle dig lidt frem til bedre renter. Og så kan du jo også danne dit eget indtryk af personalet.

  • Quote

    Originally posted by recruit
    Tag da kontakt til nogle forskellige muligeheder. Også tag ind og snakked med dem. For de er jo der for din skyld. Så du kan sikkert også handle dig lidt frem til bedre renter. Og så kan du jo også danne dit eget indtryk af personalet.


    Tror jeg også jeg bliver nød til :)


    så kan jeg snakke mig frem til et lille lån mere måske ;P

  • Man kan jo også handle sig frem til bedre renter med sin egen bank..
    Mit lån havde en rente på 12% de første par år, og derefter ringede jeg og sagde at jeg havde fået tilbudt et lån med lavere rente, men ville da lige høre min Danske bank her ad om de havde noget at sige til det.. Det havde de naturligvis, og nu er min rente på 9%.. Om et års tid får den lige et ryk mere :D . Der er ikke noget værre end høje renter..

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb