Moralsk problem

  • Hejsa


    Min datters mor og hendes kæreste fik stjålet deres barnevogn (2 dage gammel) til 6-8K for ca en måned siden fra deres opgang.


    I dag møder de så en i Bruuns Galleri der går rundt med deres barnevogn.
    Kvinden der har vognen siger at hun har købt den af "en nede i byen" og ikke kender noget til at den er stjålet.
    Da politiet så bliver nævnt begynder hun at græde og de aftaler at snakkes ved senere.


    Kvinden ringer så senere og siger at hun vil give 2500kr for den.


    Problemet er så.. hvad pokker gør man? Hvor langt vil man gå?


    1. Man kunne tage imod pengene.
    2. Man kunne ringe til politiet.
    3. Man kunne tage vognen tilbage.
    4. Man kunne lade som ingenting.


    Nummer 1 har de udelukket. Forsikringsvindel kommer man ikke langt med.
    Nummer 2 er sværere.. de har min datters mors adresse og hvor meget vil man straffe dem der har taget vognen?
    Nummer 3.. der skal man lyve for politiet om hvordan man har fået den tilbage, når man melder den fundet.
    Nummer 4.. det lærer personen der har taget den ikke noget af?


    Forslag?

  • Ja det er sq en træls situation..


    Jeg havde klart valgt nummer 3. Også bare opdigtet noget i stil med at man selv fandt den et par gader henne eller noget i den stil.

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • 2 eller 3 efter min mening.


    Hvis i har klokkeklare beviser for det er sket, så er det 2'eren.


    Men hvis i ved hvor den pågældende bor (det lader jo til det er hende der har barnevognen) så få den tilbage på den ene eller anden måde og så bilde politiet noget ind.


    Og hvis en moderator synes jeg opfordrer til tyveri (synes selv det er mest retfærdigt i det her tilfælde) så må i gerne slette den ovenstående linje.


  • Ehhh? :))

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Quote

    Originally posted by MvK


    Ehhh? :))


    Falsk's eks-kæreste han har fået et barn med har fundet en ny kæreste, og fordi det er ens eks behøver man ikke være uvenner ;)


    Sådan har jeg da forstået det :)

  • Quote

    Originally posted by MvK
    Ehhh? :))


    Evt. de er skilte smarte :clap:

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Jeg synes hende kvinden må stå til ansvar for det hun har gjort. Tag hen og fortæl hende at barnevognen har kostet mere end hun tilbyder jer, og at I ikke vil acceptere forsikringssvindel. Forklar dernæst at hun er nødt til at aflevere den tilbage eller I vil melde det til politiet. Mon ikke hun så giver sig?

  • En hæler er jo ligeså go' som en stjæler så den er da lidt tricky, hvis man selv havde stået i situationen ville det nok være lettere at bedømme hvad man ville gøre, men jeg tror sgu jeg havde meldt det. I sidste ende (hamrende urealistisk og utopisk) ville der jo ikke være nær så mange indbrud og tyverier hvis der ikke var folk der købte varme sager.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Quote

    Originally posted by Fruitloop
    En hæler er jo ligeså go' som en stjæler så den er da lidt tricky, hvis man selv havde stået i situationen ville det nok være lettere at bedømme hvad man ville gøre, men jeg tror sgu jeg havde meldt det. I sidste ende (hamrende urealistisk og utopisk) ville der jo ikke være nær så mange indbrud og tyverier hvis der ikke var folk der købte varme sager.


    Helt enig! [Blocked Image: http://tweak.dk/forum/images/smilies/thumb9xo.png]

  • Jeg ville uden tvivl melde idioten!


    Simpelthen stille hende et ultimatum - enten giver hun den tilbage, eller også melder i hende for tyveri eller for køb af stjålne varer.


    Melder i hende, så mister hun den, og vil ikke få en skid + at politiet vil blive indblandet. Giver hun den selv tilbage, så slipper hun for politiet.
    Stil det op for hende som det er, så burde selv den dummeste person fatte budskabet.

  • Quote

    Originally posted by Mikkel
    Jeg synes hende kvinden må stå til ansvar for det hun har gjort. Tag hen og fortæl hende at barnevognen har kostet mere end hun tilbyder jer, og at I ikke vil acceptere forsikringssvindel. Forklar dernæst at hun er nødt til at aflevere den tilbage eller I vil melde det til politiet. Mon ikke hun så giver sig?


    Det samme som jeg mener.


    At hun begynder at tude når politiet bliver nævnt, viser også at hun ved at den er stjålet, uanset om hun har gjort det selv.

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Det samme som jeg mener.


    At hun begynder at tude når politiet bliver nævnt, viser også at hun ved at den er stjålet, uanset om hun har gjort det selv.


    Den hopper jeg også på, hun må klart selv stå til ansvar for det. Hun har endda en mulighed for at komme ud af det uden pletter på straffe-attesten, hvilket jeg mener er ganske fair.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by Martin


    Det samme som jeg mener.


    At hun begynder at tude når politiet bliver nævnt, viser også at hun ved at den er stjålet, uanset om hun har gjort det selv.


    nemlig! jeg ville blive sur hvis der kom en eller anden stodder hen og sagde at det var hans barnevogn jeg gik rundt med, hvis jeg var sikker på den ikke var stjålet.

  • Jeg vil mene at I skal indblande politiet det, ganske enkelt fortælle dem præcis hvad der er sket. Det bedste (også for hende der har købt barnevognen) ville nok være at gå på stationen sammen og så få det fortalt.
    Hvis hun har købt barnevognen af "en nede i byen" så må hun enten være klar over at vognen sagtens kan være varm eller også er hun utrolig naiv.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Gå til politiet. I bør slet ikke bringe jer selv i en situation hvor I sidder med problemet i jeres skød. Fri jer selv for moralske skrubler. Hvis I gør andet, vil I sikkert føle jer utilpas ved det langt ud i fremtiden.


    Det er jo ikke jer der har gjort noget forkert. Så lad være med at gør noget forkert nu. Politiet er helt klart den rette vej.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Fik lige at vide at de har meldt det til politiet.


    Fik lige at vide at den lift som barnet i barnevognen lå i var den som min datter lå i da hun var spæd for ca 10 år siden... og det pisser mig sgu af.


    Tror sgu lige jeg skal have deres adresse, så tager jeg sgu ud og henter den.

  • 4

    Toshiba Satellite Pro M70-233


    2 gHz Intel Pentium Centrion
    1024 DDR ram
    256 MB ATI Mobility Radeon 700X
    100 GB Toshiba Harddisk
    1 GB Intel Pro/wireless 2200BG
    ___________________________