DVD opbevaring

  • Mener at kunne huske emnet har været oppe en gang tidligere men kan selvfølgelig ikke finde tråden, og så vidt jeg husker var der heller ikke bid der, så nu prøver vi lige igen.


    Min DVD samling er efterhånden vokset fra de gængse opbevaringshylder man kan anskaffe sig i de forskellige butikker, så lige pt har jeg tre hylder fyldt og nok film der står/ligger løst til 2-3 stykker mere, og det er jo lidt ærgerligt.


    cdrackshope.com kan man få sådan en fætter her:
    [Blocked Image: http://www.cdrackshoppe.com/media/2332.jpg]


    Med plads til 600 DVDer og den slags ville jo være helt perfekt, desværre synes jeg bare ikke lige man kan få den slags her i danmark.


    Sitet vil gerne sende til Danmark men forsendelsen ender med at løbe op i noget nær det samme som skabet sååå det er ikke lige så fedt.


    Kender i til nogle lign løsninger her i Danmark?

  • Quote

    Originally posted by Shooqer
    Ikke lige nogle løsning, men kender du ikke en tømrer der kunne lave noget i samme stil?


    Betaling: 6pack:D


    Arh møbelsnedker ville nok være mere optimalt, ik at en tømrer ikke ville kunne lave så noget. Meen :)
    En skam du ikke bor heroppe i nærheden, min bror er møbelsnedker, og han ville snildt ku lave sån et der hvis han havde tid og lyst. Han har lavet mit mega fede computerbord til mig.

  • Ja det ville da være for cool med noget specielt lavet, men synes bare det er underligt at det ikke er til at få den slags her i DK, jeg mener kender da rigtigt mange med store DVD samlinger, og mange ender med at smide hele samlingen ind i mapper eller lign hvilket efter min mening ikke er det fedeste - så heller sådan et flot møbel på 170cm hehe.

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Altså jeg har ingen idé, men der er da ikke det møbel de ikke har i IKEA... ?


    Det var også mit første bud, men deres DVD opbevarings reoler er typisk af den slags hvor der kan være en 100 styks i når det er rigtigt vildt og ellers 30-40 stykker ad gangen, hvilket er sådan som jeg har nu, og det er desvære ikke holdbart.


    ender sikkert med at når jeg en dag har pengene snupper sådan en hjem fra USA, kanon løsning, men puha dyrt!

  • Quote

    Originally posted by WebT
    ender sikkert med at når jeg en dag har pengene snupper sådan en hjem fra USA, kanon løsning, men puha dyrt!


    Dang, nu husker du så også lige told / moms oveni, ik?


    Men min samling er også for længst vokset fra det kære Ikea-møbel jeg købte for nogen tid siden, så alle de regulære keepcases står bare stablet ind på en hylde. Satme træls de ikke forhandler den reol jeg har længere, der kan nemlig stå lige omkring 300 på.

    Q9450 | Asus P5Q3 Deluxe | 4GB Corsair DDR3 (1600MHz, CL7) | Sapphire 7870XT Boost

    Dell UltraSharp U2410 | Windows 7 Home Premium 64 | 80GB x25-m

  • Quote

    Originally posted by ayu


    Dang, nu husker du så også lige told / moms oveni, ik?


    Men min samling er også for længst vokset fra det kære Ikea-møbel jeg købte for nogen tid siden, så alle de regulære keepcases står bare stablet ind på en hylde. Satme træls de ikke forhandler den reol jeg har længere, der kan nemlig stå lige omkring 300 på.


    Jeps told/moms er det der gør det trist, det kommer til at koste kassen, håber de begynder at sælge den slags herhjemme.


    hylder med 300dvder kunne gå - men igen ikke holdbart i længden jo - men den slags synes jeg ikke jeg kan finde heller, det største jeg har fundet er 150dvd i sådan noget stigereol look, ikke noget kæresten synes om at ha stående tror jeg - ej heller mig

  • Det vil selvfølgelig kræve nogle stykker, men IKEA har denne der måske kunne være interessant. Er I mere til noget i træ, så kan du kigge på artikel nr. 20-092 på biltema.dk.


    Derudover, så kan man også vælge en løsning med en skænk eller en kommode med brede, lave skuffer, og så placere DVD'erne med ryggen opad, så man kan se dem alle når man åbner skufferne.

  • Quote

    Originally posted by Burger
    Jeg faldt over et eller andet italiensk site, som også har forhandlere i Danmark - det var måske værd at tage et kig på, de har i hvert fald produkter der er ganske pæne at se på samtidig med, at de kan opbevare en masse, garanterer dog ikke for prisen. Der findes også engelske alternativer. Måske de sender til DK?


    Den Italienske har nogle fede alternativer - og så sælges det i BoBedre i Esbjerg så det er helt klart en mulighed. - Den her i DVD udgaven til 575dvd er helt klart en mulighed http://www.vismara.it/cat1/revolving_tower.htm


    Har også fået anbefalet denne løsning:
    http://www.cd-net.dk/dvd/dvd4x3.htm
    Af en veninde som nok har en 5-10 gange så mange film som mig. Den løsning kan åbenbart bestilles på mål - måske ikke den kønneste løsning men værd at overveje.


    Den fra biltema havde jeg også fundet, stigereols looket - ligner noget man selv har bygget (hvilket selvfølgelig også er en mulighed) og der er kun plads til 100film i den - men 3 af dem er selvfølgelig en billig løsning.


    Takker for hjælpen alle sammen, håber stadig på flere løsninger :) godt med lidt udvalg jo