Hjælp, jeg er blevet tilbudt en læreplads

  • Hey...


    Jeg er færdig med skolen her til d. 1/2-07 og jeg skulle gerne ha været ud i butik (detail) men da jeg har et dårligt knæ og det ikke er blevet beder med tiden, tog jeg nogle højre nivoer på skolen så jeg kunne komme ud i handel (sælger) og har da søgt som tosset i Handel brancen, men intet svar...


    så ringer Elgiganten til mig idag og gerne vil snakke med mig om en læreplads til mig...


    det vil sige Detail, altså stå i en butik hele dagen...:(
    det er mit knæ jo ikke glad for.


    min mutter siger jeg skal tag den, og man altid kan stoppe igen hvis det man slet ikke kan holde til det, det er jo sådan set også rigtigt meen...


    Hvad syntes folket på tweak man skal gøre?

  • Har du overvejet og få en operation? Min søster fik det fordi hun har havde dårligt knæ og hun ville være pædagog og det er jo heller ik lige sundt for ens knæ.

  • Quote

    Originally posted by origin
    Har du overvejet og få en operation? Min søster fik det fordi hun har havde dårligt knæ og hun ville være pædagog og det er jo heller ik lige sundt for ens knæ.


    har fået 4 ;) eller 3, men skal ind her i det nye år igen :)


  • Hvis du godt kan lide at være i butik, vil jeg klart sige at du skal tage den. Tænk på at der ikke er mange lærepladser - Du har været heldig at de gerne vil have dig!


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Quote

    Originally posted by Tarantula
    Hvis du godt kan lide at være i butik, vil jeg klart sige at du skal tage den. Tænk på at der ikke er mange lærepladser - Du har været heldig at de gerne vil have dig!


    jaa.. du har vel ret :)


    Edit:
    har svaret tilbage på hans mail og sagt jeg gerne vil til en samtale

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    jaa.. du har vel ret :)


    Selvfølgelig! :D


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • Tag den og sig at du har problemer med dit knæ. Hvis folket i elgiganten er flinke ved dig, så hjælper de dig jo nok ;)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Hvis du ikke kan klare at "stå" i butik en hel dag, så er det jo både spild af din tid og deres tid at du begynder på noget du ikke kan klare. Livet er for kort til at spilde, så find noget du har en chance for at kunne klare. Man skal vide hvor ens begrænsninger er...

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hvis du ikke kan klare at "stå" i butik en hel dag, så er det jo både spild af din tid og deres tid at du begynder på noget du ikke kan klare. Livet er for kort til at spilde, så find noget du har en chance for at kunne klare. Man skal vide hvor ens begrænsninger er...


    er en god idé, jeg har selv et smadret højreknæ og fik beskeden af min læge om "hvis du vil være bager må du regne med at have slidgigt i knæet før du er 30" ellers find på noget andet at lave...


    så nu... ja servicekonsulent :)

  • Tænk på at dit knæ skal holde i mange år endnu.


    Det er IMO ikke værd at risikere sit helbred fordi at det svært at finde en læreplads.


    Du risikerer at blive invalidepensionist resten af livet, hvis du først er kommet lidt op i årene, og "kun" har en uddannelse, der kræver at man står meget op.


    (det gør mit eget fag også, så no offfense)