Vil du Betale DR's Nye Licens?

  • jeg gider ikke betale for det, lige meget hvor dumt det lyder i folks øre... gider ikke betale for noget jeg ikke bruger... det er jo ikke Sygehuset...
    man skulle ringe der ind og sige man gerne ville ha det, så kom der en lille tyk mand ud og gav en DR og så betaler man, eller ikke...


    Plus jeg betaler 218 i måneden i Kabeltv, så det er nok for mig ;)

  • Bare fordi man er under 18 behøver man vel ikke bo hjemme? Eller for den sags skyld omvendt.. :crazyeyes: nå men ja man bliver jo nok nødt til at betale for det..


    Den bliver smådrøj, men sådan er spillereglerne jo nu engang.. flyt til canada eller hvor du nu vil hvis du ikke kan li danmark :P

  • jeg har stemt nej, selv om der ikke rigtig er nogen vej udenom...


    Sys også det er super nederen at betale license når jeg stortset aldrig ser TV, og når jeg gør så ser jeg aldrig dansk TV :S

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Det jeg er mest sur over det her, er at bare du har en PC.. skal man betale, for der kan du jo komme på nettet og se det, eller en radio over mobilen ... hvad sker der...


    hvis man ikke måtte se det over nettet, så sæt da en betalings side op på nettet, så tjener de der, og over mobilen, hvad er det for noget... ahh!

  • Off topic..


    JK^ kamerashop.dk, glimrende butik! Butikker skal også have ros hvis de gør det godt og ikke kun klager hvis de laver noget hø!


    God jul! :oops: :cheers:

  • Quote

    Originally posted by BassQues
    Off topic..


    JK^ kamerashop.dk, glimrende butik! Butikker skal også have ros hvis de gør det godt og ikke kun klager hvis de laver noget hø!


    God jul! :oops: :cheers:



    Hehe takker ;) Glædelig jul til dig også

    Intel i5 760 @ 3.8 GHZ
    Asus P7P55E-LX
    8GB Kingston DDR3
    Asus HD 5850 1GB GDDR5
    Intel X25-V 40 SSD OS system
    4xWD 120GB Sata in Raid 0
    All powered by Corsair 600W
    Samsung SyncMaster 2493HM

  • Quote

    Originally posted by BassQues
    Off topic..


    JK^ kamerashop.dk, glimrende butik! Butikker skal også have ros hvis de gør det godt og ikke kun klager hvis de laver noget hø!


    God jul! :oops: :cheers:


    Bare fordi du skriver off-topic og skriver nogle smilier skal du jo ikke skrive noget totalt irrelevant..
    EDIT: Lagde ikke lige mårke til hav havde skrevet i topic sry, men anyways..


    Men jeg syntes såmend det er fint nok.. Men så alligevel DR1 er virkelig en dårlig kanal. Selv tv2 er bedre.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

    Rettet en gang, sidst af KreaTive ().

  • Quote

    Originally posted by KreaTive
    Men jeg syntes såmend det er fint nok.. Men så alligevel DR1 er virkelig en dårlig kanal. Selv tv2 er bedre.


    Forklar lige hvad der er dårligt ved dr1... bare fordi lige præcis du ikke bliver underholdt 24/7 kunne det måske tænkes der fandtes andre i danmark end lille dig?

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Forklar lige hvad der er dårligt ved dr1... bare fordi lige præcis du ikke bliver underholdt 24/7 kunne det måske tænkes der fandtes andre i danmark end lille dig?


    Jamen så burde jeg jo ikke betale siger ikke at hele danmark ikke skal betale... Men nu er det ikke fordi jeg betale alligevel syntes bare lidt at jeg ikke ville betale 1k for dr1?


    Hvorfor jeg ikke kan lide DR1 er at de film de sender for tiden er billige skod film og de gode film de sender har de sent flere gange.. Deres nyhedder er vel okay? Men dem kan man jo finde på nettet. alt i alt syntes det er en kedelig kanal isør for en på 15.

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

    Rettet en gang, sidst af KreaTive ().

  • Quote

    Originally posted by KarGa


    Forklar lige hvad der er dårligt ved dr1... bare fordi lige præcis du ikke bliver underholdt 24/7 kunne det måske tænkes der fandtes andre i danmark end lille dig?


    Nu er det jo ret subjektivt hvad der er godt og dårligt. Jeg er personligt bestemt heller ikke fan af DR, og er meget imod den måde betalingssystemet til DR er sat sammen. Bare fordi man har mulighed for at se DR, er det jo ikke ens betydende med, at man rent faktisk gør det.


    Grunden til at jeg synes DR er dårlig er kort og godt fordi deres programudbud ikke er noget for mig. Søren Ryge, Før Søndagen, Harlequin film, Krøniken m.v. er ikke mig, og jeg ville sætte pris på hvis jeg selv kunne få lov til at bestemme hvad jeg ville betale til.


    Selv den ellers forstokkede folkekirke kan man jo melde sig ud af, og der skal man ellers betale væsentligt mindre specielt hvis man er på SU.

  • Har sgu ikke noget imod det. Kan da godt se, at hvis de ikke tager de nye medier i betragtning så er deres gamle licens model jo et levn fra fortiden...


    Man har vel kunnet diskutere selve licens-begrebet lige så meget før internettet som man kan nu, i forbindelse med den nye model. Folk tuder bare, fordi det nu er relevant for dem selv også...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless


  • Lige præcis.


    Det der sætter mit pis i kog er deres mangel på rabatter. Gamle pensionister kan få rabat, men ikke unge studerende, med meget få midler - noget svineri!!

  • Syntes det er latterligt med de nye regler og syntes det var latterligt med de gamle.


    Kunne meget nemt leve uden dr hvis jeg slap for at betale de penge, MEGET nemt. Syntes det er noget svineri man bliver tvunget til at betale for den service.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Quote

    Originally posted by KreaTive


    Jamen så burde jeg jo ikke betale siger ikke at hele danmark ikke skal betale... Men nu er det ikke fordi jeg betale alligevel syntes bare lidt at jeg ikke ville betale 1k for dr1?


    Hvorfor jeg ikke kan lide DR1 er at de film de sender for tiden er billige skod film og de gode film de sender har de sent flere gange.. Deres nyhedder er vel okay? Men dem kan man jo finde på nettet. alt i alt syntes det er en kedelig kanal isør for en på 15.


    Jeg vil at påstå du har set noget DR har lavet med stor glæde.. Hvad med Tjenesten? Nå nej det kan jo findes på nettet.. jamen det er jo også derfor de laver de nye regler.. netop for at man også ska betale for det der laves og udgives på dr.dk


    Syns det er fint vi har sådan en service.. når det så er sagt, vil jeg gerne indrømme at der er nogle huller i administrationen der sluger nogle penge.. men sådan har jeg det med stort set alle former for administrationsafdelinger.. det er ikke det det handler om


    Det handler om at vi har en kanal som alle kan tage og som laver nogle serier, hvor vi kan være med til at konkurrere kulturmæssigt i udlandet.. Det kan da godt være det er en lille gruppe mennesker, der ser nogle af de ting de sender, men må de så ikke være med, bare fordi de er en minoritet af kulturbefolkningen...? Fed holdning..


    At de så sender noget skidt er da efter min mening fordi de bruger nogle penge på noget totalt unødvendigt nogle gange.. Men hvis vi beholder det gamle licens-regelsæt, således at der er flest mulige der kan slippe igennem med ikke at betale, så er det jo klart de ikke kan sende noget, for det koster jo nogle penge at købe rettighederne til serier.. har det altid gjort og det vil det sjovt nok altid gøre..


    Tag nu og piv et andet sted.. du skal ikke engang betale endnu, så er det jo ret svært at sætte sig ned med armene over kors og sige det er noget lort det hele



    Søren Ryge, Før Søndagen, Harlequin film, Krøniken m.v. er jo også lige blandt nitten.. for os unge mennesker.. men lur mig om du ikke har set noget af alt det andet de har sendt.. hvis du ikke har, jamen så kan jeg ikke forsvare det.. systemet er nu engang lavet på den måde - efter min mening - for at alle kan være med og få en bid kultur.. og få lov at se nyheder


    Det er jo egentlig også lidt det med nyhederne der gør det.. for at så vidt mulige mennesker kan se det, har de lavet det til at gå ud i antennerne rundt om i landet, således at tante gerda også kan få lov at følge med i hvad der sker i danmark og udlandet uden at sku ha parabol receivere og ditten og datten..


    Jeg vil dog give folk ret i det Butcher er inde på.. der burde være rabat til nogle folkegrupper, der har færre midler.. den der "stereotype" om ældre mennesker der ikke har en klink er egentlig også meget forældet.. måske de burde opfriske den også

  • btw - er der nogen der har fortalt dig, at du bruger ">" tegnet forkert? Lige nu står der "mere end 18"...

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless