Hårvoks

  • Okay, nu er jeg ved at være godt træt af, at jeg ikke kan finde en voks som egner sig specielt til mit hår. Jeg har prøvet følgende >
    DAX, Rød - Ikke til at få ud af håret, det ødelægger simpelthen håret. Og det kan ikke komme af hænderne særlig let.
    Osmo Clay Wax - Gav mig skæl og kløen i hovedbunden.
    Renati Strong (Sort): God nok, men en tur ud i bare en lille smule regn, så bliver den opløst. Også hvis man sveder.
    Renati Rock Hard (Orange): Super god, men en tur ud i bare en lille smule regn, så bliver den opløst. Også hvis man sveder.
    Fructis: Det værste lort. Ikke til at få ud af håret. Eller hænderne for den sags skyld.


    Jeg søger en voks der stivner godt, men ikke fylder for meget i håret. Gider ikke have den der følelse af at håret er inde i et "drivhus" :roller:


    Mit hår er ca. 6cm langt, og stritter i nakken og oven på hovedet :)
    Jeg håber i kan hjælpe mig med at finde en god voks. På forhånd tak :)

  • Quote

    Originally posted by origin
    Hmm IDHair måske.. det er også ret godt.. bruger selv renati


    Bruger selv IDHair, enten i Beach gum udgaven eller Mud wax udgaven alt afhængige af hvor langt mit hår lige er blevet, førstnævnte er sådan en blanding mellem voks og gele, så giver lidt mere stift hold end mud waxen.
    Det er lige til at vaske ud af håret, og jeg har i hvert fald ikke oplevet nogle irritationer ved brug.

  • Bruger den hvide renati eneste problem de har er at de ikke kan tåle vand som du selv er inde på. Har bare ikke fundet noget der er bedre :(

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Har du prøvet med en omgang husblas :crazyeyes: eller tapetklister.... ej jeg tror ikke du finder meget voks som kan holde til en smut ude i regnen....andet en rød dax....som så desværre heller ikke kommer ud når man står under bruseren.

  • Bruger selv rød daax ....


    For at få det ud af håret, skal du bare bruge balsam når du går i bad ....


    Det er det eneste voks jeg kan bruge :) ...


    Mange af mine venner bruger id-voks ....Prøv den? evt mud-udgaven ..

  • Jeg har ladet mig fortælle at Sebastian skulle være noget af det bedste. Det koster mere, men holder til gengæld også længere, og virker fortræffeligt. :9xo


    Selv bruger jeg sjældent voks, og det jeg har, er en form for L'oreal - hvilket også er helt udmærket. :) Har før brugt Poly Swing men det er simpelthen håbløst at have med at gøre ... :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Zjapper
    Sebastian er genial :) - Mener den koster lige knap 200 kroner.


    Man kan så sige 200kr for en dåse ordentlig voks der holder et års tid, det er jo penge godt givet ud. ;)

  • Quote

    Originally posted by Aerial
    Sebastian er det eneste jeg kunne finde på at bruge - det koster lidt mere end andre men er virkelig også det bedste ;)


    Enig, det er det bedste. Bruger heller ikke andet længere...

  • Quote

    Originally posted by Shiver
    Det går ikke med at bruge voks som opløses i vand, for når man begynder at svede, så falder håret stille og roligt sammen :roller:


    Hmm, hvis man dyrker motion eller har et arbejde, hvor tingene er fysiske er det vel også ligemeget om håret sidder super smart ?


    Hvis det skal holde, når fugt tilføres, så er man næsten nødt til at have noget oliebaseret, men det er bare ikke til at vaske ud igen.

  • Lad dit hår gro, mester ;) langt hår, holder og ingen problemer med at finde voks, få det ud af håret eller hænder, og der er heller ikke noget der kan gå i opløsning når du sveder eller får vådt hår :9xo

  • Bruger df:i, super lækkert og dufter heller ikke helt dårligt :D
    Du kan vælge mellem 1,2,3 ... og op til 10, jo højere jo kraftigere.
    Bruger 8, syntes det er meget passende, og det er nemt nok at få af hænderne og ud af håret.


    Håber det kunne hjælpe :D