Bilforsikring, say what?

  • TBH, så tvivler jeg. bilen ska jo forsikres i danmark, om den er købt her eller ej, sålænge den er indregistreret kan det vel være en skid?

  • Hvis jeg har forstået dit spørgsmål rigtigt, så siger din ven at, hvis din mor køber en bil i Tyskland og tager den med til Danmark og betaler afgiften på den, så skal hun betale lige så meget som din 18 årig ven i forsikring?


    Hvis det er sådan det skal forstås, så passer det ikke, har selv lige hentet en bmw i tyskland og min forsikring med kasko er på 5.500,- årligt, og hvis en 18 årig skulle forsikre den(det kan han ikke) så ville den ligge på en 25-30k om året.

  • Quote

    Originally posted by axasion
    Ja, en af mine homies påstår, at min mor (som er elitebilist) skal betale ligeså meget i forsikring som en 18-årig der lige har fået sit kørekort, hvis hun køber en bil i Tyskland. :rolleyes:


    Kan det passe? Hun giver omkring 3-4 kilo om året nu, hvorfor skal hun så til at betale så meget?


    Det passer ikke.
    Der skal selvfølgeligt betales afgift på bilen - men forsikringen bliver ikke dyrer af at bilen er hentet hjem fra tyskland. Det er almindelig dansk takst

  • Quote

    Originally posted by axasion
    Ja, en af mine homies påstår, at min mor (som er elitebilist) skal betale ligeså meget i forsikring som en 18-årig der lige har fået sit kørekort, hvis hun køber en bil i Tyskland. :rolleyes:


    Kan det passe? Hun giver omkring 3-4 kilo om året nu, hvorfor skal hun så til at betale så meget?


    Fuldstændig ligegyldigt om så bilen var købt af Anders And - det har intet at sige overhovedet.


    Derimod har følgende noget at sige:


    Bil mærke og model
    Årgang på bilen
    Alder på forsikringstageren og køn
    Hvor man bor


  • Vel også hvilken motor der sidder i. :baby: Måske...

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().


  • Ikke at jeg modsiger mig hvorvidt kvinder ka køre bil :$ men er der virkelig det skel? Troede ikke man måtte gøre det, når nu folk åh så gerne vil ha ligestilling...

  • det skal så lige tilføjes at kvinders forsikring er lavere end mænds.. og det har nok ikke noget at gøre med om kvinder kan køre bil eller ej, men at unge mænd tager chancer i trafikken.

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Originally posted by Jepson
    det skal så lige tilføjes at kvinders forsikring er lavere end mænds.. og det har nok ikke noget at gøre med om kvinder kan køre bil eller ej, men at unge mænd tager chancer i trafikken.


    Hvorimod kvinder sikrer et ustadigt flow og skaber totalt uforventede situationer i trafikken :P nå men det ska vi ikke snakke om her, ellers kommer burger jo bare efter mig med en kost :crazyeyes: