Ventetid på RMA.

  • Hvor lang tid er det lige man max skal vente på en RMA sag?
    Havde nemlig forig gang en på 3 måneder og nu et headset hvor der er gået over et måned.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • du må bare vente, lige meget hvad du gør kan du ikke få dem til at skynde sig, jeg har over 50 rma sager bag mig, og ved pr. erfaring at lige meget hvad du gør får du ikke din vare hurtigere hvis du brokker dig.

  • Disse 2 forhandlere jeg kun handler med nemlig: Shg.dk & Midtdata.dk, der har Shg en RMA på MAX 1 Måned, og Midtdata 14 dage ( Er varen ikke ombyttet/rep. inden 14 dage bliver sagen hurtigt afsluttet herefter )


    Jeg handler simpelhed ikke med andre forhandlere grundet bla. mega dårlige RMA sager.


    De 3 måneder du har ventet er ALT for lang tid after min mening.

  • Quote

    Originally posted by |Henrik|
    Disse 2 forhandlere jeg kun handler med nemlig: Shg.dk & Midtdata.dk, der har Shg en RMA på MAX 1 Måned, og Midtdata 14 dage ( Er varen ikke ombyttet/rep. inden 14 dage bliver sagen hurtigt afsluttet herefter )


    Jeg handler simpelhed ikke med andre forhandlere grundet bla. mega dårlige RMA sager.


    De 3 måneder du har ventet er ALT for lang tid after min mening.


    Det var hurtigt, jeg har haft en RMA sag hos Midt-Data der alt i alt tog ca. 3½ år. :(
    Dette er regnet fra da sagen startede og til da jeg fik pengene tilbage vhja. en advokat lige inden sagen skulle i retten.
    Inden da var sagen omkring: forbrugerklagenævnet, en uvildig ekspert, advokat samt retten i Viborg. (her har jeg sikkert glemt et eller to punkter)


    Se kort resume af sagen her i TWEAK.dk's forhandler indeks:
    http://www.tweak.dk/forhandler…info&fid=10&startpoint=30


  • Hold da op det var lang tid, har jeg aldrig oplevet med dem.

  • Jeg har lige haft en harddisk til rma hos midt-data, og det gik over alt forventning...


    De modtog harddisken den 1/11, og fredag den 1/12 var der ikke sket noget som helst, så jeg skrev til dem om aftenen, om der snart kom til at ske noget.. fik svar mandag den 4/12, med en undskyldning, og en besked om at en ny ville blive sendt hurtigst muligt... i går, onsdag den 6/12 modtog jeg så en spritny harddisk...


    det synes jeg er ganske udemærket service, jeg ved jo fra tidligere at en rma sag sjældent er overstået på under en måned, så at de undskylder og sender en ny så hurtigt er da herligt :9xo

  • Har lige haft RMA ved shg på en harddisk det var de ca 1½ uge om fra jeg sendte den til der lå en ny, det er imo sådan det skal være.


    Jeg kan forstå det kan tage længere tid med en skærm eller andet hvor de ikke selv må konstatere fejlen men skal sende det til producenten.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • tja, jeg har i 3 uger nu aften et DFI sli-dr hos shg, og de svarer ikke på mail.


    Samt min hdd blev sendt til en fremmed adresse fra express-deliverys side :S ... så jeg måtte kontakte dem og allernådigst bede dem om bare at sende den videre til mig, så det håber vi sker :)

  • Jeg ringede lige til firmaet. De sagde at de havde glemt alt om mit headset og at de ville sende et nyt i næste uge.
    Hmm de husker åbenbart ikke så godt.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe