internet shop

  • jeg går og leger med tanken om at åbne en internet shop der skulle sælge hardware


    er der nogen der har nogle erfaring med det ?


    hvordan kommer jeg i kontakt med import virksomheder ?

    --------------stationer--------------------------------------bærbar
    (*)amd Athlon 64 (3200+)@(3700+)-------intel duo core 2 1.83 ghz 2 mb l2
    (*)Atrix extreme power 600 W--------------geforce 7600 512mb
    (*)1GB (pc3200)--------------------------------1gb ddr2 (pc5300)
    (*)Inno3d 7900gt - 256 mb------------------60 gb hdd 7200
    (*)Asrock dual-sata2--------------------------14.1" Crystal Clear

  • Har ikke erfarringer på området, men vil umiddelbart sige, at det er et MEGET svært område at trænge ind på.


    Skulle det være, skal der nok spilles ufattelig meget på service. Tror det kan koste dyrt i starten (det gør det nu nok alligevel), men i længden vil det formodentlig hjælpe.


    Hvis du har tænkt dig at have et kæmpe lager, altså et kæmpe udvalg, så vil jeg nok sørge for at placere det lager sted, hvor prisen på ejendom er meget lavt. En nedlagt landejendom eller en nedlagt virksomhed på lars tyndskids mark, hvor huslejen er meget billig.

  • Quote

    Originally posted by yspede
    jeg går og leger med tanken om at åbne en internet shop der skulle sælge hardware


    er der nogen der har nogle erfaring med det ?


    hvordan kommer jeg i kontakt med import virksomheder ?


    Det er jo ikke bare at komme i kontakt med virksomhederne, det kræver noget mere af dig. Derudover, så er der mange spillere på markedet, og derfor er det nødvendigt at differentiere sig på noget som andre ikke gør, så inden du kommer så langt som at kontakte nogen som helst, vil det nok være en god idé at have alt det grundliggende på plads - dvs. forretningsplan m.v.

  • Quote

    Originally posted by yspede
    jeg går og leger med tanken om at åbne en internet shop der skulle sælge hardware


    er der nogen der har nogle erfaring med det ?


    hvordan kommer jeg i kontakt med import virksomheder ?


    Jeg ved at mange Kommuner har folk ansat til at hjælpe "iværksættere"
    De gennemgår dit forretnings setup og kan forklare dig lidt som de forskellige selskabsformer.
    Så spørg i på dit rådhus.


    /Avartar

  • Har ikke selv stor erfaring indenfor dette emne, men jeg tror det handler om at finde et sted til at have din bix, som giver et godt indtryk på kunderne - Hvis penge pungen ikke er på din side, kunne du evt hænge små opslage op i supermarkeder mm, hvor du kunne tilbyde hjælp med diverse computer problemer....

  • Ikke for at tale dig fra det, men husk på at det er et felt med utrolig stor konkurrence og lille fortjeneste. Men held og lykke hvis du kaster dig ud i det.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • i skal have tak for hjælpen :-)

    --------------stationer--------------------------------------bærbar
    (*)amd Athlon 64 (3200+)@(3700+)-------intel duo core 2 1.83 ghz 2 mb l2
    (*)Atrix extreme power 600 W--------------geforce 7600 512mb
    (*)1GB (pc3200)--------------------------------1gb ddr2 (pc5300)
    (*)Inno3d 7900gt - 256 mb------------------60 gb hdd 7200
    (*)Asrock dual-sata2--------------------------14.1" Crystal Clear

  • Du er kun 18? :) Hvad med i det mindste at få lidt erhvervserfaring først?


    At være selvstændig på et marked med hård konkurrence, er ikke bare noget man klarer med hænderne på ryggen. Desuden skal du have en god mængde kapital som du kan indskyde.


    Der findes vist også nogle kurser man kan tage, for at være nogenlunde udrustet inden man gå igang.

  • 1. DU SKAL HA CASH!
    2. Du SKAL have kontakt til de førende leverandører :) kan hjælpe dig her. Rosenmeier er med højest priser, men de levere i den oplyste tid. Actebis Tech(DATA) og Ingram er alle de størrere spillere, og de kræver du har kapital fra starten af. Det er disse tre personer, som har stort set hele markedet hvad angår de større producenter som asus, Hp osv.
    3. For at starte en virksomhed skal du have en forretningsplan. Det vigtigste er, at du starter ud med et fornuftigt image.
    4. IMAGE KOSTER!
    5. SATS PÅ SERVICE FREM FOR PRIS, DA VI HAR EN SÅKALDT EDBPRISER.DK SOM ER FUCKED I SKALDE


    Dette var mine hurtige råde.

  • et ofte overset marked er privat support.....dvs en forretning hvor du tager ud til folk og fejlfinder/opgraderer og evt analyserer deres behov for nyt hardware....mange ved intet om den slags, og havde jeg en bil havde jeg startet et sådant firma her i byen.....kundegruppen betaler gerne for den slags hvis de føler de får noget ud af det, og imens får du oprettet et image, så hvis du starter en reel shop også så har du allerede kunder på plads...husk på det er ofte forældre der køber hardware til deres mindre børn jo.....hvad børnene ved om computere osv er egentligt ligegyldigt, da de ofte ikke får noget at sige...hvor ofte har man ikke oplevet at forældrene ville levere en ny pc til en, men at de bliver taget i r*ven af en merlin medarbejder eller lign. og kommer hjem med noget skrammel til 10000 kr....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.