Alkohol %, genstande mm!

  • Nu har jeg gået rundt og spekuleret lidt i et stykke tid. Hvor mange genstande er der f. eks i en flaske sprut på 70cl, med 32%?


    Har prøvet og finde en slags alkohol omregner, men er ikke rigtig lykkes :/


    Og hvor mange genstande er der i et shot (2cl)?


    Sådan nogle ting som jeg meget gerne vil have omregnet! Nogen der kender nogle formler/regler til det her ?


    :cheers:

  • Quote

    Originally posted by tunfisk
    ellers så er der jo druk spillet dong generator ( kan hentes her ) hvor du også kan måle din promille med hvor mange genstande osv.




    tunfisk d[^.^]b


    det er bare hygge spillet når man drikker, dog er det træls når man smutter fra den, og den så står og siger den der latterlig lyd når den er færdig og først kommer hjem om natten eller sådan noget.

  • Angående det med alkohol (lidt fysik sjov :$ )
    Så kan man beregne hvor mange genstande man kan drikke og stadig køre bil, eller rettere sagt, så er denne formel til at udregne din promille per genstand




    For kvinder: 10,6*0,8/(x*0,55) Hvor x er din vægt


    For mænd: 10,6*0,8/(x*0,68) Hvor x stadig er vægt :P


    Der har jeg så udregnet min promille til 0,15 per genstand (vægt på 81 kilo)
    Så jeg kan altså drikke 3 genstande og stadig have en lovlig promille til at køre bil :clap:


    Nærmere uddybelse for formlen :roller:


    10,6*0,8/(x*n)


    10,6: 10,6 er 10,6g ren ethanol som svarer til 1 genstand


    0,8: 0,8 er ethanols massefylde som er 0,8g/ml


    x: x er vægten for personen


    n: n er hvor mange procent vand man har i kroppen - Kvinder har 55% vand i kroppen i gennemsnit og mænd har 68% vand i kroppen i gennemsnit



    Ved ikke om nogen syntes det var interressant, men jeg syntes nu det var meget spændende at vide hvor meget man kan drikke og stadig have en promille på under 0,50 :T

  • Quote

    Originally posted by Prectar
    Ved ikke om nogen syntes det var interressant, men jeg syntes nu det var meget spændende at vide hvor meget man kan drikke og stadig have en promille på under 0,50 :T


    Det er efter min mening en fuldstændig forkert holdning. Har man drukket skal man ikke køre bil. Har man drukket en enkelt kan man måske godt køre men ligefrem sidde og kalkulere med det er helt hen i vejret.


    Desuden tror jeg ikke på at man kan regne det særlig præcist ud på den måde. Alle kroppe fungere forskelligt og derfor kan der være store svingninger.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    http://www.Google.com + "genstand" .... Ja, jeg ved godt at jeg er sej :$


    Argh, toplinksne tager ikke højde for geografiske forskelle ;)

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • mine udregningen viser følgende:


    (russisk) vodka (40%): 22-23 genstande


    (russisk) vodka (37,5%): ca. 21 genstande


    håber du ka bruge det til noget... jeg tænker ihvert fald ikke på det, når der er en halv flaske der ska bælles :$


  • En halv flaske? pff :D


    Ej men det ser jo meget rigtigt ud det der! Tak ;)


  • Det kommer jo også meget an på ens muskelmasse og forbrænding, men jeg stiger 0,19‰ hver gang jeg snupper en genstand :cheers: