std "tværpind" mm til stempel på 99' rally

  • hey, står her og skal have tunet knallerten, (gider ikke høre noget fra mods, da den skal køre baneræs) så vil lige høre om der er nogen herinde der ved hvilken størrelse pinden igennem stemplet er på.


    10mm
    http://www.msp-tuning.dk/produ…uctID=2153&MenuItemID=139


    12mm
    http://www.msp-tuning.dk/produ…uctID=2303&MenuItemID=139


    hvilken en skal der købes???


    fandt lige ud af at det hedder en krydspind:D

  • Hvis det er std krumtap så er det vidst 10mm

    Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

  • Du kan prøve at skrive til BuEn som er en ret ny bruger herinde. Han burde vide det, da han selv kører banerace.


    Kan evt. prøve at vise ham tråden imorgen

    Intel Core 2 Duo - E6600 || ASUS P5W DH Deluxe
    nVidia GeForce 8800GTS || 2 x 1 GB G.Skill PC6700
    Antec Neo550W || Coolermaster Stacker
    Dell 2007FP || Vandkølet
    DD || HW Labs || Laing

  • Quote

    Originally posted by noxon
    Std krumtap så er det 10mm, men mål efter for en sikkerheds skyld. Kan jo være den er blevet skiftet..


    Vil jeg også sige.. Mål den for at være 100% sikker.. Ikke noget værre..


    Skulle engang skifte dyse, fik at vide at der sad en 54 i som standart.. og der var ikke pillet noget ved den, så jeg købte dem jeg skulle bruge, og til min store skuffelse fandt jeg ud af, at den der sad i, var en 74 :D så jeg skulle ud til thansen igen :/

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by DXC
    Har selv en Rally 01. Den er også tunet lidt, render 110. På min sidder der 12, men standard er 10 så vidt jeg ved. Hvor meget skifter du på din rally? Kun cylinder?


    nej nej nej, hehe dog ikke, der er skiftet til doppler knæk, Stage6 CNC racing drive remskive, racerklodser i kulfiber, 28mm original keihen halvmåne karburator. Der skal skiftes: cylinder, krumtap, bagstøddæmper, forgaffel, bremseskive, kobling, variomatik, og så skal der speedometer på, omdrejningstæller er på, der skal inderroter på den, gearingen skal ændres, der skal slicks på til banerace, nye fælge... tja det planen lige foreløbigt, håber den kommer til at løbe mindst 160...

  • Quote

    Originally posted by WTF


    nej nej nej, hehe dog ikke, der er skiftet til doppler knæk, Stage6 CNC racing drive remskive, racerklodser i kulfiber, 28mm original keihen halvmåne karburator. Der skal skiftes: cylinder, krumtap, bagstøddæmper, forgaffel, bremseskive, kobling, variomatik, og så skal der speedometer på, omdrejningstæller er på, der skal inderroter på den, gearingen skal ændres, der skal slicks på til banerace, nye fælge... tja det planen lige foreløbigt, håber den kommer til at løbe mindst 160...



    Det lyder da som en fedt nok projekt, du må da lige skrive hvordan det går med billeder og sådan lidt :)

  • På alle scooterer med en Minarelli motorer har krumtappen et hul svarende til det brug af en 10mm kryspind.


    Dog synes jeg du skulle overveje at skifte tappen ud til en med et 12mm hoved hvis du ikke allerede har overvejet det.


    Et ø12 leje har fx. 1,5 gange større overfalde areal end et ø10 leje. Hvilket er med til a minske presset på selve lejet, hvilket giver større holdbarhed. Hvilket betyder det skal skiftes med større mellemrum end hvis du havde ø10. Dette er en rigtig dejlig feature på en baneracer.


    Desuden skal du lige tænke over at alle kræfterne fra motoren skla igennem det leje, så det er en del det bliver udsat for.

  • ahh det kanon, henter en ø12 så, mange tak!