Invasion aflyst

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    http://www.dr.dk/Nyheder/Indla…/11/30/060008.htm?nyheder


    Her! Så er der vist nogle af blandt andet DFs argumenter der er faldet til jorden :))


    Så kan man jo vælge at se på det fra flere sider. En af siderne er jo netop at så har DF's taktik virket.
    Man kan også sige at når der er så stor forskel på 2 forskellige "målinger" så er der jo nok en statistisk unøjagtighed der gør at der kan komme et fuldstændig anderledes resultat næste år.


    Jeg tror personligt ikke på at man kan forudsige noget særligt sikkert når det ligger 74 år ude i fremtiden. Havde man lavet samme undersøgelse for 74 år siden var man sikkert kommet frem til at der stort set ingen indvandrere ville være i 2006.


    Som jeg ser det er det vigtigste mål at stort set alle fungerer i vores samfund, og så er det egentlig ligemeget om det er indvandrere, autonome eller...!


    Desværre har Danmark ikke været så god til at tage hånd om indvandrere (og indvandrere har heller ikke været gode nok til selv at gøre noget) mens tid var og det har ført til den nuværende situation.


    - Anders

    ---------------------------------------------------------------
    Bærbar computer
    10 fingre
    2 øjne
    1 hjerne
    ---------------------------------------------------------------

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det lyder da helt fint - jo færre jo bedre. :9xo
    Vi har mer' end rigeligt af den slags. Så det går i den rigtige retning. :cheers:


    Var det ikk en smule racistisk..!?


    Jeg synes ikk den kommentar var på sin plads....


    Undskyld jeg siger det, men det kan støde nogen.

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det lyder da helt fint - jo færre jo bedre. :9xo
    Vi har mer' end rigeligt af den slags. Så det går i den rigtige retning. :cheers:


    Om det går i den rigtige retning kan man jo så diskutere.


    "Sidste år udgjorde indvandrere og efterkommere otte procent af befolkningen. I år 2080 vil der være 16 procent"


    Personligt syntes jeg det går den forkerte vej, men jo langsommere, jo bedre.


    Men det er da et lyspunkt at fremtiden ikke er så dyster som tidligere beregnet. Dog så har man jo før set alvorlige "regnefejl" fra regeringens side af.


  • Hvad racistisk er der i min bemærkning ??
    Der er vel ikke noget forkert i, at skrive, at jeg mener vi har nok indvandrere. Vi kan jo ikke modtage ubegrænsede mængder, uden det vil spolere vores samfund. Vi har jo ikke uanede ressourcer til at dække omkostningerne.
    Vil meget gerne ha' en forklaring på, hvor det racistiske ligger i den udtalelse !!
    Og det ska' ikke være, hvad du tror jeg mener, men helt konkret hvad og hvor der er noget racistisk i det jeg skriver. :rolleyes:


    Til Grill: Ja så'n havde jeg ikke lige tænkt over det - men lidt rart er det da, at der er nedadgående tendenser. :9xo

  • Quote

    Originally posted by klovnemanden


    Var det ikk en smule racistisk..!?


    Jeg opfatter den ikke som værende racistisk, men kan godt se den kan misfortolkes ;)


    Dansk Sprognævns definition af racisme:


    - som relateret til nazismens racelære og dens følger for jøderne,
    - som sigtende til en races overlegenhed over andre, især med henblik på forholdet mellem sorte og hvide, og
    - som sigtende til forskelsbehandling og undertrykkelse af eller blot afstandtagen fra grupper af mennesker, som godt kan være af samme race som en selv.


    Især ift den sidstnævnte dér.

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det lyder da helt fint - jo færre jo bedre. :9xo
    Vi har mer' end rigeligt af den slags. Så det går i den rigtige retning. :cheers:



    Jeg synes bare det lød en smule racistisk i mine ører...


    Men det kan godt være det bare er mig der har misforstået din pointe....:)


    Mvh.


    Rasmus

    2500k @ 4600 mhz- Cooled by Water
    eVGA Z68 FTW
    16 GB 1600mhz G.Skill Ram
    3 * GTX480 i TRI-SLI - Cooled by Water
    2 * 120 GB Vertex 3
    2 TB WD
    ToughPower 1200 Watt
    Logitech G19 + G500 + G930 + G25
    Chieftech Dragon tower + Custom WaterMod
    Samsung Syncmaster 2493HM + 2 * ViewSonic VP231wb
    3* 1920*1200
    2 x 480 mm radiator med 4 x 120mm Noctua + 240mm "passive"

    Rettet 3 gange, sidst af klovnemanden ().

  • Quote

    Originally posted by Bentzin
    Det lyder da helt fint - jo færre jo bedre. :9xo
    Vi har mer' end rigeligt af den slags. Så det går i den rigtige retning. :cheers:


    jeg vil sku give dig ret her....

  • Det tal burde imo slet ikke stige.. indvandrere har da altid været ment sku hjem igen? Ved godt manges hjem stadig er krigshærget eller hva der nu er begrundelsen til indvandringen.. men det kan squ ikke blive ved, på dne måde det gør nu
    Og mht. om der kommer racistiske udtalelser, så er det jo ikke til at undgå - at nogen syns der er racisme indblandet i ens holdning...


    Syns folk squ til at ta sig sammen og se på hvorfor folk mener det de gør..


    Ja sorry jeg lige ytrer min mening om emnet, selvom det er en smule af offtopic for tråden.. men det ender jo der alligevel

  • Ahh jeg mente nu at der fra DFs side hele tiden er blevet advaret imod danskerne ikke vil være majoriteten i en ikke så fjern fremtid, men helt ærligt, når indvandrende får børn her i landet, er de så ikke "danske"?


    Det er interessant at få snakket om, for er en person dansk fordi man er opvokset med denne kultur, eller er man dansk fordi man har dansk blod i sig?


    (Det kunne ligeså godt være andet end dansk, men nu vælger jeg bare dansk her.)


    Og sørg lige for at holde et højt niveau og ikke det børnehave fis som man nogle gange finder her!



    Til Karga, nej indvandre skal ikke hjem igen, det er flygtninge der vender hjem når det er sikkert.
    En indvandrer er en immigrant (ja I know synonym), en der flytter til et nyt land.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dkmen helt ærligt, når indvandrende får børn her i landet, er de så ikke "danske"?


    jeg synes ikke de er danske bare fordi de er 3., eller 4. generation. de er først danske når de accepterer, og lever efter vores kultur og love. hvis en bedstefar kan få sit barnebarn til at begå mord på sin søster, pga. familiens ære, så er de ikke danske. ikke i mine øjne i hvert fald.


  • Imo er et menneske dansk, hvis der er majoritet af dansk blod i kroppen.. men syns også det har noget at gøre med opdragelsen og i hvilke omgivelser det er.. Hvis et barn vokser op med to ikke dansk-talende forældre, der ikke har indfundet sig i samfundet, så er barnet ikke dansk - når vi snakker udstrålingsmæssigt.. man ska jo bare være født i danmark for at være statsborger så vidt jeg husker..


    Mht. indvandrere og hvorvidt de flytter hjem igen.. så forstår jeg ikke hvorfor de ikke kan flytte hjem igen? Selvfølgelig efter det de er flygtet fra er forsvundet, hvilket man jo afhjælper mange steder i verden..


    Hmm fristes lige til at smide der her link :crazyeyes:
    http://www.dr.dk/P3/Tjenesten/…Serier/20060817150001.htm

  • Quote

    Originally posted by secz


    jeg synes ikke de er danske bare fordi de er 3., eller 4. generation. de er først danske når de accepterer, og lever efter vores kultur og love. hvis en bedstefar kan få sit barnebarn til at begå mord på sin søster, pga. familiens ære, så er de ikke danske. ikke i mine øjne i hvert fald.


    hørt


    hvis en hest bliver født i en ko stal så bliver hesten jo ikke en ko ??
    eller gør den ??

    Packard Bell blærebar, 1,8 dual core . Acer one netbook , begge 2 XP Home

  • har intet med blodets bånd at gøre hvis i spørger mig.....så DEN kan DF stikke op et sted hvor solen ikke skinner...så meget forskelligt blod som muligt er blot fra et videnskabeligt synspunkt særdeles godt for genmassen.


    den dag man accepterer den danske kultur, humor osv som sin primære så er man imo dansk.....det kræver dog også at man kan sproget og sådanne praktiske ting :)


    Den med humoren/ironi/sarkasmen må være en af de sværeste ting at vænne sig til som "udlænding" ...og det er også den der har givet anledning til mest ballade velsagtens.


    en del af den danske kultur er netop friheden til at praktisere hvilken slags religion man nu har lyst til, sålænge man ikke lader det ødelægge den almindelige opførsel eller det går ud over andre på nogen måde. fx er der ingen der bekymrer sig om jehovas vidner fx, medmindre de absolut skal banke på ens dør...SÅ hader vi dem som pesten......tag ved lære af det udlændinge. praktiser jeres religion uanset hvor anderledes den er..det vil ingen dansker se ned på...men når man først begynder at lade den overtage hverdagen og bliver upraktisk så går man for meget op i det. DET er ganske enkelt ikke dansk...og fanatismen er aldrig en god ting.


    jeg har en del somaliere bl.a. på mit arbejde, og de er hamrende hyggelige. Deres indstilling til tingene er også ret dansk, for arbejde og familie kommer først, og derefter kommer sådanne ting som religion osv....og de har masser af humor og ytrer den gerne :) . har også haft en del bosniske venner....de er dog lidt hårdere i det, og knap så effektive når der skal bestilles noget :D men der er mange udlændinge derude som blot skal bruge en masse dansk selskab for at tilegne sig den forståelse for dansk humor osv...at klumpe sammen i ghettoer og ikke komme ud i det danske samfund sørger blot for at de aldrig bliver rigtigt danske.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Racismen er der vidst ikke tvivl om er forekommende her i tråden, men lad det ligge...


    Har meget svært ved at tage nyheden seriøst.. den såkaldte "Dream gruppe", amen, er det hensigten at man skal kunne ta' det seriøst det her.. :|
    Er simpelthen baseret på hypoteser det hele, som jeg ser det, vil ihvertilfælde tro på ca. ingenting før jeg har de faktuelle data, og ikke blot de konklusioner de har kunne drage..


    Læser ligeledes en rapport igennem hvis jeg finder den interessant, ej blot problemformuleringen og konklusionen..
    - Get the picture? ;)


    ... Og jeg er af den iskolde holdning, næh, skal ikke flere til, men alt og alle skal være velkomne hvis det er velkvalificerede folk som kan bidrage fornuftigt til samfundet, og er blot nasse på det :) - Om de er gule,røde,sorte eller lilla for den sags skyld, det kan være mig irrelevant, ligeledes om de tror på det ene eller andet, dog er jeg bange for religion, men hvis folk er veluddannede plejer de at kunne håndtere det på en lidt mere seriøs måde en med en gun og "Jihad".