Politiet er fandmer ikke for kloge..

  • Jeg fik lige dette link tilsendt af en ven.



    politiet og aktivister



    Og blev MEGET rystet over at se politiets indgrebsmåde!!
    fatter virkelig ikke hvordan de kan tillade sig at gøre det!



    Ham i ser der ligger og råber "aav aav" og som bliver båret ind i ambulancen til sidst er en af mine venner, han har fået brækket benet ..




    Hva mener i om det her ?

  • Tja, ham den ene der gik amok mod dem der sad ned overdrev nok..


    Men de gjorde jo ikke hvad der blev sagt..
    Utroligt at politiet overhovedet skal presses til at bruge vold for at få dem ned at sidde. (hive dem ned i asfalten)
    De kunne godt have haft 10 politibetjente mere, så havde de kunne lave en ordentlig jernring, og dermed mindre vold ;)


    Personligt synes jeg selv de er ude om det.. når man går til en demo og er provo (ved at nægte at sætte sig ned) så kan man osse forvente at sådan noget vil ske.
    At de overhovedet tog derud er for langt ude.

    Core i7 930 @ 3600mhz @ 180x20
    Noctua NH-U12P Special Edition 1366 cpu cooler
    Asrock x58 Extreme
    OCZ3B2000C9LV6GK @ 9-9-9-30-1T@900mhz
    MSI N560GTX-TI Twin Frozr II 2GB GDDR5
    Kingston SSDNow V+ 128 GB (200mb R/W)
    Cooler Master 690 Kabinet | Seasonic X-650w PSU

  • Tjah.. Jeg synes det er fint politiet griber ind. I de klip jeg har set indtil videre, gik det jo ikke ligefrem stille for sig fra aktivisternes side. Det er meget muligt der er nogle af dem der har fået nogle tæsk af politiet. Men seriøst, hvis man ser hvad de har smadret på stedet og hvordan det gik til, kan de vel ikke forvente andet end at politiet griber hårdt ind. Hvis man seriøst står og flæber over at man har fået klø lige efter man har kylet en sten efter en strisser (eksempel) eller nægter at gøre som de siger.. såeh..jah.. så er man sku lidt en barnerøv.
    Det var jo ikke ligefrem en hyggedemonstration med kaffe og kringle.


    Jeg synes det er helt fint. Hellere det end at betjentene skal være tøvende og få klø istedet. Det kan vi ikke byde dem.

  • Træls ting med din ven. Men altså hvis de nu bare havde sat sig ned i første omgang og lod være med at virke så provokerende, højtråbende og sån henad truende nogle af dem, ja så var det nok heller ikke kommet til det der .. At de ligepludselig trækker stavene, der hvor de der sidder ned, det forstår jeg intet af. Men nu stod jeg så heller ikke situationen, men et eller andet sted synes jeg så hvertfald også at der virker lidt uprofessionelt af ham gutten der bare sån uhæmmet at pløje den stav igennem den mængde. Men igen, stod ikke selv i situationen, så kan jo ikke sige 100% hvad der skete.

  • Ærgeligt med den maling, og ærgeligt at de møgunger skal koste samfundet iform af:
    1)
    Politi arbejdstimer


    2)
    De laver ufatteligt meget hærværk, hell, Ahmed Akkari & Abu Laban har ikke engang forvoldt så store materiale skader på det danske samfund, de nøjes med at forårsage et par ambassader, dem på Jagtvej, ruder / bil, og det er fandeme vedvarende...

  • Tjae , er da enig at politiet skal "gribe" ind i tilfælde .. Men til en demo, og der er blevet kastet malerbomber, så synes jeg det er at gå for vidt ved at brække benet på en aktivist .. som så var min ven!.. Og det at de bare slår løs ! fatter jeg ikke ..



    Jeg var selv med til den sidste piratfest der var, KAN GODT være at folk gik lidt over stregen da de kom, indrømmer jeg gerne, men da jeg så at politet slog på folk der bare stod med deres knibler, der blev jeg sku sur ..



    Synes de overreagere alt alt for tit!!
    *




    Edit!!**


    Og ja, er enig det med at "hvorfor helvede sætte de sig ikke bare ned" .. fatter jeg heller ikke, men synes ikke som Mr.Bier siger, "Væk med de aktivister" , holder sku ikke, de kæmper for en sag om ungdomshuset og det har de ret til. Kan godt være metoderne ikke er HELT optimale og særlig smarte.. men stadig, en kamp er en kamp.

  • det er altid trist når politiet bliver nødt til at bruge så meget magt, at folk kommer til skade :/


    men på den anden side kan jeg heller ikke se, hvorfor man modsætter sig en anholdelse... man har ligesom brugt sin sidste chance, og det kan kun blive værre.


    politiet har helt klart (igen) brugt for meget magt, og det endte galt.


    jeg ønsker den ven, en god bedring.

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • En demonstration? På de billeder jeg så havde man smadret en del inventar og kastet med maling. Det er hærværk og fører til anholdelse. Så er det ikke længere en demonstration, uanset hvad deres hensigt så er.


    Det er da ærgerligt at det er din ven, men jeg synes det er helt i orden.

  • Quote

    Originally posted by Carlsen
    En demonstration? På de billeder jeg så havde man smadret en del inventar og kastet med maling. Det er hærværk og fører til anholdelse. Så er det ikke længere en demonstration, uanset hvad deres hensigt så er.


    Det er da ærgerligt at det er din ven, men jeg synes det er helt i orden.



    Fik at vide at det var en demo, så det forholder jeg mig til..



    Du synes simpelthen det er okay at brække benet på ham ?


    fatter jeg så overhovedet ingenting af ...


  • Politiet er ofte meget hårde ved aktivister. De er jo opdraget til at mene at det er det usleste at skide på deres normer. Eller det er der ihvertfald mange af dem der mener.
    Min søster er selv aktivist. Eller har været, hun er ret meget stoppet med det pga fysisk og psykisk stress politiet kører på dem.
    Feks siger hun også at de ALTID kan spotte de undercover politifolk til demo'er. Og det er ofte dem der lægger op til ballade og opildner. Mange af politifolkenes personlige agenda er tilsyneladende at få aktivisterne mest muligt ned med nakken.


  • Kommer vel an på hvad man mener med en demonstration.


    Tjah egentlig ja. Han var vel modsagt sig anholdelse eller andet siden det er sket. Hvis han stod med sit "red ungdomshuset" stearinlys i hånden og sang og der umotiveret kom en uro flyvende hen i hovedet på ham, havde det været en anden sag. Men det tror jeg ikke.
    Hvis man fysisk gør modstand mod en tjenestemand må man også regne med at der kommer noget igen, betjenten aner jo ikke hvad personen kan finde på.

  • Quote

    Originally posted by Marquis


    Hvordan brækkede han benet ?



    Min ven ( ikke ham som brækkede benet ) .. fortalte , der hvor du ser han ligger nede på jorden og en politimand holder ham om munden og du hører ham råbe "av aav" .. Også stopper det klip.. så ser man ham ligge til sidst i klippet op af en græsplæne og til sidst ind i brandbulancen..


  • Sgu fanden har de ej, de kan gå rettens vej, og har de gjort, og ikke fået medhold..
    - Det de laver nu, det er "HATE-CRIMES" overfor en religiøs sekt, og havde det været overfor muslimer eller jøder, hell, så kan du bide spids på der ville blive anvendt hårdere midler for at undgå de så meget som kom inærheden..


    Hvis der en dag stod 15-20 unge mennesker ude foran min bolig, begyndte at smadre min cykel, smadre mine vinduer, kaste maling ind mod bygningen, indenfor.. Hell, havde jeg ikke forventet at politiet stod og så på når de blev kontaktet..
    - De er nogle snothamrende forkælede forventede møgunger..

  • Det-er-sq-en-underlig-opførsel-for-noget-som-slet-ikke-er-deres!


    |GIGABYTE P67|Intel i5 2500K|
    |8GB CORSAIR PC1600|GIGABYTE GTX570|
    |120GB INTEL 510 SSD|Logitech G500|Logitech Illuminated|
    |FRACTAL DESIGN R3|Sennheiser HD555|Steelseries|650W CORSAIR|

  • politiet er imo bare "the biggest gang, with the biggest guns".. og så har de selvfølgeligt lov til at være hårde.

    Pentium d805 2660@3660Mhz
    775dual-vsta
    Geforce 6800 GS/XT super 512 MB gddr3.
    1536 mb ddr400 3-3-3-7 (4gb ballistix bestilt)
    120+200+250 GB Maxtor sata
    logitech tastetur - razer diamondback magma - s&s steel gaming pad - gg3 gaming glove

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Politiet er ofte meget hårde ved aktivister. De er jo opdraget til at mene at det er det usleste at skide på deres normer. Eller det er der ihvertfald mange af dem der mener.
    Min søster er selv aktivist. Eller har været, hun er ret meget stoppet med det pga fysisk og psykisk stress politiet kører på dem.
    Feks siger hun også at de ALTID kan spotte de undercover politifolk til demo'er. Og det er ofte dem der lægger op til ballade og opildner. Mange af politifolkenes personlige agenda er tilsyneladende at få aktivisterne mest muligt ned med nakken.


    Selvfølgelig, man ansætter i det danske politi folk efter en bestemt anti-aktivist-profil, så man kun får de psykopater ind der hader autonome og går fuldt og fast ind for totalirtærstaten. Come on..

  • Synes sq også det er fint.. glæder mig til de rømmer det ungdoms hus.. fordi hvis unddommen tror de er flest hehe så tro om igen, vi er flere der tror det ender med at en dør når det sker..


    Men så må vi sq håbe det er en af aktivisterne for de har sq selv været ude om det, politiet gør trods alt kun deres arbejde


    /Thomas

    Intel I5 2500k | Gigabyte Z68 | 16GB Kingston | Radeon 380 | 1 Samsung EVO850 512MB | Enermax Digifanless 550W
    27" (U2711) DELL | 24" (2408WFP) DELL | Ergotron LX Dual Side-by-Side

    Canon 5DM4 | 16-35mm 2.8L | 24-70mm 2,8L | 85mm 1.2L USM II | 70-200mm 2.8L IS
    Nogle Speedlites | PocketWizards

  • Quote

    Originally posted by Carlsen


    Selvfølgelig, man ansætter i det danske politi folk efter en bestemt anti-aktivist-profil, så man kun får de psykopater ind der hader autonome og går fuldt og fast ind for totalirtærstaten. Come on..


    Har jeg sagt det?
    Du ,å da lgie spænde an hvis du mener det.. Jeg skriver jo netop mange af dem. Jeg mener seriøst der er noget at arbejde med her. Ligesom jeg tager min søsters ord med et gran salt. Men faktum er at af de gange jeg er blevet stoppet i en bil af politiet feks (4 gange har ejg været med til det) har de to, dvs halvtreds procent været nogle arrogante svin der ikke kunne andet end råbe en ind i hovedet mens de bllænder en med deres mag-lite. Sjovt nok har de ikke kunne finde noget at skrive bøder for nogen af gangene.
    Politiarbejde tiltrækker jo nok en del typer, men i mit sind er der ingen tvivl om at en del af dem er typer som har et eller andet behov for at være bedre end andre.