Tror du der kommer terror i Danmark?

  • Hej Tweakers


    Jeg står og skal til og lave obligatorisk projekt her om små 1½ uge.
    Sammen med 2 andre har vi valgt underemnet "Terror" til vores overemne "Konflikter".


    Til dette formål syntes vi at det kunne være en god ide at lave en rundspørge om det danske folk tror at der vil komme terrorangreb i Danmark.
    Vi var jo ganske tæt på for ikke så lang tid siden, men det blev jo afvægret:)


    Så hvis i gider at svare afstemingen, så ville jeg blive enormt glad:)
    I må også gerne smide en kommentar, den kan vi evt bruge til vore fremlæggelse :idea:


    MvH Dennis Hansen

  • Nu har Danmark jo blandet sig ind så mange steder, og der er jo mange lande der har ondt i røven pga. det. Tegningerne i JP gjorde det heller ikke meget bedre, så mon ikke der sker noget på et eller andet tidspunkt?

    Fujitsu Siemens AMILO Pro V3205 - Core Duo T2050 - 512 Mb PC2-4200 - 12,1" Widescreen - 1,8 Kg

  • Ja det er jeg overbevist om. Danmark har flere gange gjort sig uheldigt bemærket (ihvertfald i visse fundamentalistiske samfunds øjne). Jeg er sikker på at en eller anden båtnakke nok skal bombe et eller andet i Danmark - det er bare et spørgsmål om tid.

    System :
    Intel Core 2 Duo E6550
    ASRock 4CORE1333-GLAN
    Inno3D 8500GT 512mb
    2 GB Kingston HyperX DDR2-800
    WD Caviar 250 GB Sata II
    Antec Trio-430 truepower psu

  • Tja, jeg stemmer nu og ja ;(


    Men vi har jo været involveret i så meget, så mon ikke der sker noget en dag?


    Kunne da godt forestille mig et par bomber i metroen eller i fields ?

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • Quote

    Originally posted by celfa
    Tja, jeg stemmer nu og ja ;(


    Men vi har jo været involveret i så meget, så mon ikke der sker noget en dag?


    Kunne da godt forestille mig et par bomber i metroen eller i fields
    ?


    Vel også de mest oplagte steder...

  • Tror desværre også der nok skal komme terror i Danmark på et eller andet tidspunkt.


    Vi har jo som andre også har sagt, gjort os rimeligt bemærket, tager vi sagen om Muhammed krisen, var den jo i hvert fald med til at sætte fokus på et lille land som mange ellers nok slet ikke kendte.


    Derudover har vi jo givet fast og tro støtte til USA i diverse spørgsmål om krig (og kærlighed fristes man vel næsten til at sige), så ja vi er da helt sikkert på kortet.


    En anden ting som kunne gøre et lille ellers fredeligt land som Danmark til et interessant mål for terror kunne netop være at vi er et lille fredeligt land (i forhold til så mange andre) Vi er ikke direkte krigsliderlige, og langt hen ad vejen et meget åbent samfund. Det vil sikkert give rigtig stor genlyd i verden hvis et lille land som DK blev udsat for den slags, hvor mange med USA og England måske fx tænker,, "nåh ja men de er jo også selv ude om det". Har kendt en del Amerikanere og Britter, og mange af dem ser (hvis de overhovedet kender DK) som et lille idyllisk land oppe nord på som ingen kan være sure på.


    Yderemere har vi jo også terrorsagen (den hedder vel ikke andet end det?) som jo i hvert fald beviser, at nogen har tænkt i de baner.


    Det vil jo så heller ikke være første gang der sker noget, i 1985 blev der planlagt tre bombeattentater mod DK, hvoraf kun de 2 bomber sprang og dræbte kun et menneske, og det tror jeg desværre, som sagt, ikke er det sidste vi har set til bomber og terror.


    Mht til mål, ja så er der vel nok, at vælge imellem, Metroen som nævnes, omend ingen vel kører med den mere efter EBs afsløringer for nogle måneder tilbage, ellers alle messestederne, Bella, Forum, Herning, derudover steder som Parken osv.

  • Nej


    Men mange er bange, derfor vil vi nok blive styret af dem der ved at det ikke sker. Noget a'la Vendetta.


    Hvorfor Danmark når der er større ting i verden?
    Hvad vil de få ud af at slå på Danmark? NADA!


    Skriv lidt om frygt, det kan man skrive meget om.

  • Før eller siden skal der nok, hell, har været terror i Danmark tidligere.. (Vil f.eks betegne det som terror at overfalde statsministeren med rød maling..)


    - Terror grundet ekstremister, tjah, Danmark er ikke det oplagte valg, men man ved aldrig, altså, vi har Shahid :razz: (du ka' ta' det 8) )

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Før eller siden skal der nok, hell, har været terror i Danmark tidligere.. (Vil f.eks betegne det som terror at overfalde statsministeren med rød maling..)


    - Terror grundet ekstremister, tjah, Danmark er ikke det oplagte valg, men man ved aldrig, altså, vi har Shahid :razz: (du ka' ta' det 8) )


    UAHHH ABDULKAREEM ABDUL MUSTAFA INFADELS!!!!! YIHAAAA!!! :ph34r:


    :)) :cheers: :))

  • Ja selvfølgelig gør der det, det er jo ikke til at undgå sådan som danmark skal blande sig i alt.
    Det er kun et spørgsmål om tid. (desværre)

    -----------------------------
    -----------------------------
    -----------------------------