im to fat help me

  • Quote

    Originally posted by Dj revaX
    ja som overskrift..


    jeg har været overvægtig en del år.. ja vejer rent faktisk 114 kg:S jeg var til session idag hvor jeg ikke kom ind pga min vægt jeg ville meget gerne have været inde jeg ønsker at tabe mig nogen der har nogle gode råd til "the to fat boy"


    De Danske Vægtkonsulenter...


    De er fanmer skrappe til deres arbejde.. Du behøver ikke dyrke motion af nogen art.. Du spiser dig slank.. var selv på den engang for nogle år siden, tabte 1-2 kg om uden.. men der cyklede jeg også hver dag næsten..


    Men det er streng.. INTET sukker af en art, og ALT skal vejes, så du får de rette mængder..


    Men det koster ca 50kr per vejning, som er 1 gang om ugen.. og du skal møde op.. og selvfølgelig, så skal du handle rigtig ind osv, hvilket ikke er helt billigt..

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Jeg har aldrig været en del af nogen af de forskellige. Hverken vægtvogterne, vægtkonsuleterne og hvad de ellers hedder. Det er muligt disse hjælper, det skal jeg ikke kunne udtale mig om.


    Min rådgivning er simpel.


    1. Spis fornuftigt (behøver det forklaring?)


    2. Dyrk motion, jævnligt. Sørg for at rør dig, dvs. tag cyklen rundt.


    3. Meld dig eventuelt i et motionscenter.


    Tjaa, det er sådan jeg har smidt ca. 30 kg.


    Hmm, nu ved jeg så ikke om du døjer med strækmærker og den slags skavanker, men det er en god idé ikke at tabe sig for hurtigt og få den rette kost, så huden at følge med. Det kan også være ens hud desværre ikke kan trække sig godt nok sammen igen, og man må igennem operation.


    Her har jeg eksempelvis selv gennemgået en opstramning af maven. Og det er selvf. ikke noget du skal betale for, så længe din læge henviser dig ;)


    Men start du bare stille og roligt ud med at spise fornuftigt.

  • De danske vægtvogtere og andre fine foreninger som "du er hvad du spiser"


    OP I RØVEN MED DET og det er ganske seriøst.


    Du kan ikke bruge de råd specielt dem som i "du er hvad du spiser" kom med. Der er så mange fejl i det de siger! (en lang debat findes er på http://www.motion-online.dk)


    Her er nogen basale råd:


    Læg dig på 500Kcal under dit ligevægts indtag, hverdag. Dette vil give et vægttab på ca. 0,5kg pr uge. Ja det er ikke så meget, men på den måde undgår du at miste så meget muskelmasse, som ellers og problemet med løshud er du også ovre.
    Spis massere protein, for at vedligeholde mest muligt muskelmasse og fordi det mætter mere end kulhydrat og fedt.
    Spis mange af de komplexe kulhydrater.
    minimer fedt idtaget (aller max en 15-20%).


    Undgå ris, pasta, hvidt brød. Der er alt for mange Kcal i i forhold til hvor meget det mætter.


    Motion.
    Cykl, eller svøm. Løb vil jeg ikke anbefale i starten pga. dine knæ - du belaster dem MEGET under løb og samtidigt med når du er overvægtig er det endnu værre, men når du har smidt kiloen er det en fantastisk form for motion.


    Jeg selv har smidt 30kg (skal cutte ca. 8kg fedt nu).


    Jeg gik fra en lorte kondition til senst idag at få et kondital på 61 i en conconie test. (det stiger så væsentligt når jeg får smidt de 8kg fedt pga lavere vægt og højere ydelse pr vægt).


  • Har du prøvet vægtkonsulenterne? nej, vel.. så det har du ikke en skid ret til at sige.. Der må sku være en grund til at man kan tabe sig 2.5 kg om ugen, hvis det de sagde var forkert.

    Når en kvinde bliver videnskabsmand, er det oftest et tegn på,
    at der er noget galt med hendes kønsdele.

    -Friedrich Nietzsche-

  • Quote

    Originally posted by AbeTis


    Har du prøvet vægtkonsulenterne? nej, vel.. så det har du ikke en skid ret til at sige.. Der må sku være en grund til at man kan tabe sig 2.5 kg om ugen, hvis det de sagde var forkert.


    2.5kg om ugen er overhovedet intet problem! Kcal underskud på 1500 også 30-60min motion om dagen så er den i vinkel, men det er ikke hensigtsmæssigt, hvis vi kigger på sundhed og du vil miste alt for meget muskelmases, hvilket man ikke ønsker. Det er fedt man skal af med.


    Det er SLET ikke sundt og tabe sig så hurtigt!


    Taber du dig så hurtigt vil der være flere problemer (ud over det helbredsmæssige).
    Ideen med ingen kulhydrat er også idiotisk fordi du vil føle dig aldeles utilpas idet kulhydrat er kroppens største energi kilde og hvis du ikke spiser kulhydrat vil du ikke få meget nytte af din protein ide den vil bruges som energi til kroppen i stedet for opbygning af muskler.


    1

  • jeg har boet på et kollegie i næsten 2 år nu, og først i sidste uge fandt jeg ud af at vi har et motions rum til fri afbenyttelse (ja man føler sig lidt dum)


    Men nu har jeg sat mig op for at prøve at tabe mig omkring 20kg inden D 28 april (der bliver jeg 27) og jeg vejer 102 kg og er 170


    men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal spise, da jeg kun har 1200 kr om måneden til mad.

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^
    jeg har boet på et kollegie i næsten 2 år nu, og først i sidste uge fandt jeg ud af at vi har et motions rum til fri afbenyttelse (ja man føler sig lidt dum)


    Men nu har jeg sat mig op for at prøve at tabe mig omkring 20kg inden D 28 april (der bliver jeg 27) og jeg vejer 102 kg og er 170


    men jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal spise, da jeg kun har 1200 kr om måneden til mad.


    Ingen sovs.
    Ingen junk food..
    Ikke ret meget kartoffel/ris/pasta
    Masser af grøntsager og salat...
    Magert kød
    Rugbrød er RIGTIG godt
    Intet lyst brød...


    Lyder til at du er lige så stor som jeg var - vejede 101 og er 169.. :)


  • om sommeren plejer jeg at lave pasta salat
    iceberg
    tomat
    agurk
    skinke tern (mest for smags skyld)
    pasta
    majs


    kunne være jeg skulle begynde på det igen


  • Det smager godt ja, men der er ret meget pasta, hvilket du ikke må få særlig meget af.... - pga stivelse der hjælper fedtet med at binde sig...


    Hende diatisten som jeg snakkede med, anbefalede mig at fordele min mad på denne måde:


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=776&thumb=true]


    Du kan selvfølgelig sagtens lave det, men så spar i det mindste på pastaen ...

  • Er enig i at vægtvogterne, DDV osv ikke duer kan jeg godt stå inde for.


    Jo - du taber dig 1-2kg om ugen men det er lige så meget muskler som det er fedt, og det er bestemt ikke godt at tabe muskler, da de skal hjælpe dig med at holde vægttabet oppe når du er færdig. Har selv været der, tog det dobbelte på af hvad jeg tabte da jeg dumpede i.


    Det er langt bedre - som macimuz siger - at lægge din livsstil om. Spis sundere, dyrk lidt motion, så kommer det af sig selv. Hvis du vil have lidt mere struktur på det, så kan du også tælle kalorier og veje din mad. Det lyder meget kompliceret men det er det egentlig ikke, hvis du bare sætter dig ind i det :)


    Personligt vejer jeg maden, men tager ikke det hele så seriøst. Drikker de fleste weekender og spiser da også lidt fastfood engang imellem. Har tabt en 5-6kg siden august, så det går bestemt fremad :)

  • Quote

    Originally posted by Dj revaX
    ja som overskrift..


    jeg har været overvægtig en del år.. ja vejer rent faktisk 114 kg:S jeg var til session idag hvor jeg ikke kom ind pga min vægt jeg ville meget gerne have været inde jeg ønsker at tabe mig nogen der har nogle gode råd til "the to fat boy"


    Der er flere måde at tabe sig på.. Men prøv at købe denne bog.. Det er sådan en slags plan du skal følge.. Kender et pat stykker der har prøvet den og den skulle være kanon :)


    "Du er hvad du spiser"

  • Som Zalam siger..


    Det har ikke en skid med det fis afgøre, det er blot et spørgsmål om at være i KCAL overskud, det er ikke en større videnskab... Spis kartofler frem for ris og pasta er f.eks en god vej at komme ned, da det indeholder markant færre kcal pr. 100 gram..


    Alt hva' der hedder chokoladebarer, det er BANLYST, de indeholder flere kcal end WEIGHTGAINER.. - 471kcal(pr.100 gram, og den vejer 58g) for bounty eller hvorn det staves..
    - Det er det samme som 200 gram kartofler f.eks..
    (dette ved jeg da jeg NØDIGT vil tabe mig, men er i skole mellem 11:30 og 15 timer i denne uge, og der ikke er tid til at stå i køkkennet..)


    De 2.5kg er muligt, MED DICIPLIN, gå du bare efter 1kg om ugen som udgangspunkt, der skal sq ikke ret meget til!
    - Hell, lucky bastard, nogen anelse om hvor meget sværere det er at tage på?

  • Nu når folk siger det, så er diverse kure, hvor man hurtigt taber sig i vægt ikke en huende fis værd. Har fået omtrent samme forklaring som forklaret af et par andre.


    Men hvordan holder i lige styr på kalorierne ?

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Nu når folk siger det, så er diverse kure, hvor man hurtigt taber sig i vægt ikke en huende fis værd. Har fået omtrent samme forklaring som forklaret af et par andre.


    Men hvordan holder i lige styr på kalorierne ?


    Jeg har tidligere brugt dette fixe program...


    http://allnatural.dk/visdata.asp?id=243&M=7.

  • Quote

    Originally posted by Angel-Lover


    Der er flere måde at tabe sig på.. Men prøv at købe denne bog.. Det er sådan en slags plan du skal følge.. Kender et pat stykker der har prøvet den og den skulle være kanon :)


    Magen til lorte bog og program skal man lede længe efter. Hendes kostråd er så forældede og der er så meget løgn i det hun siger.


    To eksempler:


    "man må aldrig blande protein og kulhydrat" i kosten :roller:
    "du har tabt 12kg, men 20kg fedt også har du dannet 8kg muskler" Det er fysiks umligt og lave muskel masse uden at være i Kcal overskud.
    http://www.motion-online.dk/fo…ion/index.php/t23137.html


  • De jeg kender som har bogen har ihvertfald tabt sig ved det og har været glade for bogen! :))

  • Jeg vil gerne give hende den kadeau at hun kan få folk til at tabe sig, men det som er problemet ved hende er, at mange af de ting hun siger er:


    Dicideret forkerte.
    Opdigtigede.
    Ikke optimale.


    Du kan sagtens tabe dig på hendes metode, men den er ikke optimal.