Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

101

torsdag, 23. november 2006, 21:09

Citeret

Originally posted by Mikkel

Citeret

Originally posted by GummiMogens

Citeret

Originally posted by Burger

Citeret

Citeret

Originally posted by sHOIKAW
Hvis den ikke er blevet nævnt, kan man jo altid forsøge sig med kombination;

Svovlsyre + staniol (Køkkenpapir\sølvpapir)

Kan du fikse lidt detaljer?? :D

Det synes jeg ikke lyder som en specielt god idé. Det kunne godt lyde som noget der kan friste svage sjæle ;)

Well.. Kan vel ikke være mere farligt end noget af det andet jeg har eksperimenteret med, hehe

Det som Burger mener er at vi ikke gider den slags ulovligheder her på Tweak. Hvis I vil udveksle bombe-opskrifter må det foregå via mail, PM eller på MSN - IKKE her på forummet!

Ja den var så feset ind..

Jeg er ikke ligefrem dum

C2Q Q6600 ¦ Asus Maximus Formula SE
Inno3D 8800GTX ¦ 4x 1Gb G.Skill HZ-Series
Thermal Take 850W ¦ 74Gb Raptor ¦ 2x 160Gb + 500Gb
Antec P182 ¦ Samsung 305T ¦ Windows Vista Ultimate x64
Cooling by ThermalRight, Papst & Noctua ¦ Logitech G5 &G15 Refresh

Sut mig længe og langsomt!

102

torsdag, 23. november 2006, 21:10

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Det er en VIRKELIG dum idé at gøre, da det reagerer forholdsvis hurtigt, plus at det udvikler en del varme samt at når beholderen eksploderer, så kommer der syre ud over alt.

Næste person som så går der hvor du/i har leget, roder rundt i syre - ikke skide smart.

Lav hellere den jeg beskrev, den er ganske harmløs.

1 del sukker
2 dele KNO3 (kaliumnitrat)

Ved antændelse udvikles en stor mængde røg og en del varme, og grundet sidste, så skal blandingen placeres på et ikke-brændbart underlag. Røgen der dannes er relativ harmløs - men som fingerregel, så er ingen røg sund.
Evt. rest fra afbrændingen er blot KNO3, sukker og restprodukt af KNO3 og sukker.

KNO3 er et næringssalt, og sukker.. ja sukker skader højest dine tænder ;)

EDIT: Dette er ikke en opskrift på en bombe eller andet, men blot harmløs røg. Dog skal man undgå at indånde røgen, samt at man skal ikke genere andre personer med røgen - såsom at placere det midt på en vej eller andet.

Og husk: Små mængder giver små ulykker. Store mængder giver katastrofer.

Hvor får man det der KNO3??

Lyder da som noget der skal prøves ovre på plænen

103

torsdag, 23. november 2006, 21:22

Citeret

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Det er en VIRKELIG dum idé at gøre, da det reagerer forholdsvis hurtigt, plus at det udvikler en del varme samt at når beholderen eksploderer, så kommer der syre ud over alt.

Næste person som så går der hvor du/i har leget, roder rundt i syre - ikke skide smart.

Lav hellere den jeg beskrev, den er ganske harmløs.

1 del sukker
2 dele KNO3 (kaliumnitrat)

Ved antændelse udvikles en stor mængde røg og en del varme, og grundet sidste, så skal blandingen placeres på et ikke-brændbart underlag. Røgen der dannes er relativ harmløs - men som fingerregel, så er ingen røg sund.
Evt. rest fra afbrændingen er blot KNO3, sukker og restprodukt af KNO3 og sukker.

KNO3 er et næringssalt, og sukker.. ja sukker skader højest dine tænder ;)

EDIT: Dette er ikke en opskrift på en bombe eller andet, men blot harmløs røg. Dog skal man undgå at indånde røgen, samt at man skal ikke genere andre personer med røgen - såsom at placere det midt på en vej eller andet.

Og husk: Små mængder giver små ulykker. Store mængder giver katastrofer.

Hvor får man det der KNO3??

Lyder da som noget der skal prøves ovre på plænen

Garta.dk

Det er ikke andet end et næringssalt som gartnere bruger til vanding. Men samtidig er det brillant, da det frigiver ilt når det opvarmes.

Men hold det hellere hjemme på din private grund, og ikke i mængder større end 25g - det virker ret kraftigt.

104

torsdag, 23. november 2006, 21:28

Går ikke i haven, bor i byen, hehe..

Men plænen er bare sådan noget tilvokset lort der ikke har set et menneske i årtier efterhånden, så nok ikk nogen der får hemorider af det..

Men det skal da prøves :D

105

fredag, 24. november 2006, 08:44

Om ikke andet, så prøv noget mentos i en diet coke/cola light.. *host* :D

Youtube/"VideoGoogle" er fulde af dem ;)

Vandkølet 4770K @ 5 GHz
16 GB DDR3, GTX 780 SLI
256 GB og 512 GB SSD
1300W PSU, 5760x1080

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "xt0m" (24.11.2006, 08:46)

106

fredag, 24. november 2006, 08:57

Citeret

Originally posted by Carlsen
Det er mange år siden jeg har brugt penge på fyrværkeri, lovligt som ulovligt. Det er ikke så fedt at sprænge ens penge i luften. Synes det er flot at se på nytårs aften, men ikke noget jeg selv vil bruge penge på.

Det er vel en prioritetssag! Nu ved jeg ikke hvilken bil du har, men det er nok ikke den mest økonomiske du kunne finde.

Du har det sjovt i din bil, andre har det sjovt med fyrværkeri.

Køber heller ikke selv fyrværkeri, men syntes bare, at man skal se tingene lidt mere bredt inden man udtaler sig negativt :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "learner" (24.11.2006, 08:58)

107

fredag, 24. november 2006, 09:00

Citeret

Originally posted by learner
Det er vel en prioritetssag! Nu ved jeg ikke hvilken bil du har, men det er nok ikke den mest økonomiske du kunne finde.

Køber heller ikke selv fyrværkeri, men syntes bare, at man skal se tingene lidt mere bredt inden man udtaler sig negativt :)

Vi bliver spurgt hvad vi selv gør nytårsaften, og det er det både Carlsen og mange andre gør - det er der jo intet negativt i.

Jeg køber heller ikke selv fyrværkeri, men det betyder jo ikke, at jeg ikke nyder at se på det. Jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg. Vel er fyrværkeri flot, men det er også dyrt, og jeg kan finde mange andre ting at bruge penge på.

108

fredag, 24. november 2006, 09:10

Citeret

Citeret

Vi bliver spurgt hvad vi selv gør nytårsaften, og det er det både Carlsen og mange andre gør - det er der jo intet negativt i.

Jeg køber heller ikke selv fyrværkeri, men det betyder jo ikke, at jeg ikke nyder at se på det. Jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg. Vel er fyrværkeri flot, men det er også dyrt, og jeg kan finde mange andre ting at bruge penge på.

Præcis, og som studerende og udeboende, så er der heller ikke råd til det vilde fyrværkeri.

Det kan godt være man køber sig en rakat eller 2 næste år, hvor pengepungen formodentlig ser mere fornuftig ud. Men igen, jeg er en pisse nærig person.

Men som sagt, det er en måde at prioritere sine ting på.

109

fredag, 24. november 2006, 09:19

Har votet "intet" - Vil hellere have en fed aften i gode venners lag, og så få et nytårsskrald med kæresten senere :D

110

fredag, 24. november 2006, 09:27

Citeret

Originally posted by BasHuus
Har votet "intet" - Vil hellere have en fed aften i gode venners lag, og så få et nytårsskrald med kæresten senere :D

Hvis man forståer sådan en lille en, og det gør man *gnæk gnæk* ;)

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

111

fredag, 24. november 2006, 09:28

Citeret

Citeret

"Det er ikke så fedt at sprænge ens penge i luften."

Negativt imo. Det er heller ikke ligefrem noget han gør nytårsaften? Ligesom dit:

"jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg."

I har begge et negativt syn på fyrværkeri.. :))

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "learner" (24.11.2006, 09:31)

112

fredag, 24. november 2006, 09:45

Citeret

Citeret

Citeret

"Det er ikke så fedt at sprænge ens penge i luften."

Negativt imo. Det er heller ikke ligefrem noget han gør nytårsaften? Ligesom dit:

"jeg er bare personligt kommet over det stadie hvor jeg ikke gider få forfrysninger i fingerne og bruge en masse penge bare for at se dem gå op i røg."

I har begge et negativt syn på fyrværkeri.. :))

Kan jeg sku godt forstå de har :D

Det er jo også skide koldt at gå rundt udenfor nytårs aften.

Jeg holder mig indenfor og drikker mig lam.

Sidste år gik jeg ud og så forældrene til ham der holdte fest fyre noget af.

Underligt nok husker jeg ikke om jeg havde købt noget, men fik vidst et batteri af arbejdetet :crazyeyes:

Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

113

fredag, 24. november 2006, 10:38

Er kommet i den alder hvor nytårsaften bare er en afslutning på året jeg ikke rigtig gider gøre noget særligt ud af.
En god middag med konen og ungerne.
Fyrværkeri siger mig ikke noget (mere) og mine unger er bange for det, så ingen grund til at bruge penge på dét.

BTW: Hvad fanden sker der på tweak for tiden. En OK tråd bliver oprettet og udvikler sig næsten til mudderkastning. Er rystet.

MacBook Air / i5 4250U / 4GB DDR3 /13,3" LED [1440*900] / Intel HD 5000
128GB PCI-e SSD / Airport Extreme [ac] / iSight / Bluetooth 4,0

iPhone 5 / 2TB Apple Time Capsule / Brother DCP J725DW [WiFi]
Nikon D300 / Synology DS 214+ @ 2*2TB WD Red

114

fredag, 24. november 2006, 12:07

Citeret

Originally posted by Maverick
Er kommet i den alder hvor nytårsaften bare er en afslutning på året jeg ikke rigtig gider gøre noget særligt ud af.
En god middag med konen og ungerne.
Fyrværkeri siger mig ikke noget (mere) og mine unger er bange for det, så ingen grund til at bruge penge på dét.

BTW: Hvad fanden sker der på tweak for tiden. En OK tråd bliver oprettet og udvikler sig næsten til mudderkastning. Er rystet.
Jeg er nu også mest til en go middag og lidt vin, gider ik fyre en masse penge a på noget der suser op i luften og siger bang og giver lys i 3 sek.. nope, så hellere en dyreryg på grillen og så gå og nusse med maden og konen, gøre klar til en hyggelig aften, og på slaget 12 kan man jo nyde alle andres trang til at købe fyrværkeri. :)

115

fredag, 24. november 2006, 12:53

Citeret

Originally posted by BasHuus

Det vel standard.. Prikken over i'et på en god dag :D
Men sådan er det vel hver dag :))

MB: Asus P6T Deluxe V2, CPU: I7 920@3.95, Ram: 3x2Gb Corsair Dominator PC16000
PSU: Corsair HX1000watt, GFX: HIS ATI 5970, Lyd: Creative X-Fi Elite Pro
HDD: 1x Intel X25M 80Gb + et bundt andre små-diske

116

fredag, 24. november 2006, 14:07

Min bror og jeg var meget til fyrværkeri før i tiden - men efter 99" stoppede det faktisk rimelig hurtigt da min bror mistede de 2 yderste led på venstre hånd grundet ulovligt fyrværkeri. Så jeg har ikke brug for at skyde noget af - jeg er næsten blevet rædselsslagen for det lort. Det hænger nok sammen med at jeg stod ved siden af og så hans hånd blive revet itu..

Jeg drak mig gerne fuld nytårsaften, men det gider jeg faktisk ikke. Hvis jeg holder mig ædru og prøver at styre de andre til festen så sker der gerne ingen ulykker.. Mit behov for at drikke alkohol i så store mængder tænder mig ikke, lige netop den aften.. :ph34r:

MacBook Air - i7 powered ITX build

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Jacob Hansen" (24.11.2006, 14:08)

117

fredag, 24. november 2006, 23:26

hmm... har da vret med til det der med at sprænge postkasser og diverse andre ting :ph34r:

Men jeg plejer nu at købe en eller anden sortimentspakke og så evt. et batteri til og evt. en kasse heksehyl hvis ikke der er nok af dem i sortimentspakken.

118

lørdag, 25. november 2006, 12:28

Tjah de sidste 2 år har jeg været på arbejde (på skib) nytårsaften. 04/05 ud for Livorno i Italien for anker, hvor vi ikke nåede i havn inden de lukkede den for nytåret. Vi havde ellers fået at vide at vi ville komme ind, men havnen ændrede det lige inden ankomst så det var lidt surt. 05/06 var jeg midt på Stillehavet på vej til Balboa (Panama).

I år er jeg dog hjemme, men jeg skal heller ikke have noget krudt i år. Jeg gør ikke så meget i fyrværkeri. Jeg kigger på de andres.
I bund og grund er jeg lidt imod fyrværkeri da det forurener ekstremt meget.
Har desuden heller ingen sympati for dem der sprænger sig selv i luften. De er squ selv ude om det (det er dog noget skidt når det går ud over nogle uskyldige).

- Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

Seneste tests og artikler

0

MSI X99S Gaming 9 AC

Frisk fra NDA bragte vi jer fo
Læs Mere

10

Intel Core i7-5960 Extreme Haswell-E

Så oprandt dagen, som vi alle
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty Z97X Killer

Her på Tweak.dk har vi allered
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Her er afløseren til Cookie Clicker

To danskere har udviklet onlin
Læs Mere

0

G.SKILL Ripjaws 4 DDR4 hukommelse runder 4000MHz

G.SKILL og Shamino har opnået
Læs Mere

0

EVGA med tre X99 bundkort til Haswell-E

EVGA har annonceret deres X99
Læs Mere

2

NVIDIA sabler prisen på deres GeForce GTX TITAN-Z grafikkort

NVIDIAs absolutte top model in
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.