Fyrværkeri

  • Har KUN lovligt, for hvis uheldet er ude, og det er ulovligt, så dækker ingen forsikring de omkostninger der evt ku komme...


    Og kan heller ikk se det vildt sjove i at noget kan sprænge i småstykker og sige bang, så hellere en flot raket 8)

  • Det lovlige, og ikke vildt meget af det, hygger mig sku meget godt med at se på andres. Jeg er ligesom kommet over den der drengerøvsperiode hvor nytår var eksplosionernes fest.

    zepto 6224w \ 14.1''
    c2d 1.66ghz \ 8600m gt

    dfi lanparty 915p-t12 ut \ intel p4 3.0ghz
    geil value 2*512 mb pc3200 [2,5-4-4-8]
    leadtek 6600GT pci-e \ seagate 120gb
    chieftec 410w \ lg flatron l1915s 19'' tft

    http://www.kidsmythology.com

  • Det er mange år siden jeg har brugt penge på fyrværkeri, lovligt som ulovligt. Det er ikke så fedt at sprænge ens penge i luften. Synes det er flot at se på nytårs aften, men ikke noget jeg selv vil bruge penge på.

  • Det lovlige, men jeg plejer at være for stiv til at kunne tænde det :$

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Nu bor jeg i 5000 C..
    Så har ikke rigtigt brug for noget..


    Køber jeg noget bliver det normalt til en pakke et eller andet småt..


    Men i år dropper jeg det nok..
    Er rigeligt at se på..

  • Tja plejer at købe for omkring 3-400kr blandet skidt i jem & fix og lign, men de seneste år har det sku været mindre og mindre spændende "sprænge sine i luften" som carlsen så fint udtrykker det :9xo


    Så iår står den på fest og evt. et par raketter til kl. 24...Bare for fun skyld.


    BTW: Bubbi du da tidligt ude med Jule sig'en iår, ku man ikk vente til d. 1 december? :$

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • Køber ikke fyrværkeri. Forholder mig meget bogstaveligt til det, når man siger at, "det er penge skudt ud ad vinduet".

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Happy^
    Gider sgu ikke.


    Holder mig til en god omgang kaliumnitrat og sukker - altid sjovt, og så kan man lægge en hel gade i røg.


    Ja det er god humor. :D


    Jeg køber højst et par kasser heksehyl og futter dem af på samme tid, det giver også en god røgeffect, gider ikke at bruge penge på store farlige kanonslag længere, selvom jeg dog stadig synes de er ret sjove. :)

  • Jeg gider det heller ikke. Ikke bruge pengene på det, når der allgievel er så meget af det, som andre fyrer af.


    Skal jeg endelig bruge penge på krudt så er det sjovt at købe en masse af noget billigt og lave noget spas, f.eks. med heksehyl eller faldskærmsraketter...der skal dog være mange..

  • Hmm jeg plejer altid at købe en palle heksehyl.. De billige fra Haraldnyborg, vist 400 for 10 kr.



    Også 300 faldskærmsrakketter.



    Også bare fyre hele lortet af på engang :D

    Intel i5-4690K @ 4,7ghz
    Coolmaster EVO212
    ASUS Z97-A
    Crucial Ballistix Sport 2x4GB
    Crucial MX100 240GB SSD
    Gigabyte 970 G1 4GB
    Fractal Design Arc Midi R2

  • For et par år siden brugte jeg mange penge på både lovligt og ulovligt, men nu bliver det til en ordentlig måtherfåcker raket og evt. et batteri :D Synes sgu det er råhygge at sende sådan en ordentlig svaber afsted :))

  • Quote

    Originally posted by Deef


    Ja det er god humor. :D


    Jeg køber højst et par kasser heksehyl og futter dem af på samme tid, det giver også en god røgeffect, gider ikke at bruge penge på store farlige kanonslag længere, selvom jeg dog stadig synes de er ret sjove. :)


    Har fundet ud af, at kaliumnitrat og mel faktisk giver en meget hvid og tyk røg, og at det brænder relativt langsomt.


    Utrolig god effekt som holder lang tid :D

  • Har da haft begge dele og de sidste par har det kun været et par kanonslag og lidt raketter og batterier. Noget som jeg altid har fået gratis pga. noget arbejde man nu laver for folk :)


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina