Svær gåde

  • Synes at det har været alt for let de sidste par gange, så har besluttet mig for at gøre det lidt ekstra svært.


    Hvis ikke der er noget korrekt svar indenfor 24 timer, gives første af i alt to ledetråde. Efter yderligere 24 timer kommer næste ledetråd.


    Here goes:




    Man kan med rette sige, at det er hvad der er indeni der tæller. Ja, man kan vel næsten sige: inside out


    [Blocked Image: http://alcoholic.dk/view.php?id=767&thumb=false]



    Motivet på billedet har i denne sammenhæng intet at sige, og svaret fås ikke ved at kigge på billedet - man skal tænke lidt alternativt, og læse hvad jeg skriver. Man må åbne op for nye ting.




    Hvad er svaret?

  • Det første jeg ser, er bare en leg med 3dsnyd.


    Så når man nærlæser teksten så siger at det er det der er indeni der tæller, så tænker man jo på to småfede tøser som aldrig har haft en kæreste.


    Så det kunne jo godt være noget med skønhed kommer indefra, men igen, det passer jo ikke på tegningen.


    For tegningen er jo bare snyd for øjnene, så synet kan bedrage.


    Det er mit bud. noget i stil med:


    Synet kan bedrage, skønhed kommer indefra.

  • Syns ligesom jeg mangler et decideret spørgsmål? Jeg ku jo - med rette - sige 2+2=4 og påstå det er løsningen


    Jeg kunne da også komme med en definition på hvad et svar er :)) Hvad er "svaret"? er det eneste spørgsmål jeg ser :crazyeyes:


  • Jeg vil vædde 300 kr på at det er MEGET langt fra løsningen. Løsningen har noget med tegningen at gøre. Spørgsmålet måske ikke så meget. Det vil være mit gæt på denne her. Og det skal nok give mening, jeg tror bare næppe jeg lige finder det gyldne clue.

  • Quote

    Originally posted by KarGa
    Syns ligesom jeg mangler et decideret spørgsmål? Jeg ku jo - med rette - sige 2+2=4 og påstå det er løsningen


    Jeg kunne da også komme med en definition på hvad et svar er :)) Hvad er "svaret"? er det eneste spørgsmål jeg ser :crazyeyes:


    Synes jeg nemlig også jeg gør, men det er nok det der er hele fidusen ved gåden? :ph34r:

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Jeg vil vædde 300 kr på at det er MEGET langt fra løsningen. Løsningen har noget med tegningen at gøre. Spørgsmålet måske ikke så meget. Det vil være mit gæt på denne her. Og det skal nok give mening, jeg tror bare næppe jeg lige finder det gyldne clue.


    Endelig en som møder udfordringen med frisk ånd ;) Bare læs hvad jeg skriver, så opdager du sikkert ledetråden på et tidspunkt!

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Synes jeg nemlig også jeg gør, men det er nok det der er hele fidusen ved gåden? :ph34r:


    Ih. I er så fucking analytiske. Tegningen indeholder helt sikkert et spørgsmål hvis man tænker out of the box xom han siger. Og det er der bare helt tydeligt ingen af de to htx-hjerner der sidder i flex og KarGa der er i stand til.
    At finde svaret på spørgsmålet kunne de evt godt være bedre til.
    Jeg vil sige med 99% sikkerhed at der skal tænkes ret abstrakt her. Jeg tror ikke jeg kan gøre det, især ikke når der direkte skrives at det ikke forventes at vi klarer den, men jeg forsøger da i det mindste ikke så halvhjertet som visse andre ;)

  • Jeg ved hvordan det løses, men jeg vil dog ikke røbe det da jeg ikke vil ødelægge denne svære gåde. Jeg må indrømme jeg havde lidt problemer med den. Men ja tænk abstrakt og tænk over det Happy^ har skrevet :)

    Fujitsu Siemens AMILO Pro V3205 - Core Duo T2050 - 512 Mb PC2-4200 - 12,1" Widescreen - 1,8 Kg

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Ih. I er så fucking analytiske. Tegningen indeholder helt sikkert et spørgsmål hvis man tænker out of the box xom han siger. Og det er der bare helt tydeligt ingen af de to htx-hjerner der sidder i flex og KarGa der er i stand til.
    At finde svaret på spørgsmålet kunne de evt godt være bedre til.
    Jeg vil sige med 99% sikkerhed at der skal tænkes ret abstrakt her. Jeg tror ikke jeg kan gøre det, især ikke når der direkte skrives at det ikke forventes at vi klarer den, men jeg forsøger da i det mindste ikke så halvhjertet som visse andre ;)


    Det er HTX, jeg siger dig.. Det svækker ens kreative og abstrakte evner! Rapporter, rapporter, rapporter!!


    For faen.. sidder og tar mig selv i at omregne længder og pi og hva ved jeg.. ABSTRAKT ANDREAS!

  • Quote

    Originally posted by Ramaskriget


    Det er HTX, jeg siger dig.. Det svækker ens kreative og abstrakte evner! Rapporter, rapporter, rapporter!!


    Been there, done that. Dansk er vel også verdens mest ubrugelige fag?

  • Quote

    Originally posted by Slacker


    Been there, done that. Dansk er vel også verdens mest ubrugelige fag?


    For nogen er det..! For de fleste er det! Glad for jeg har design, er da med til at opretholde en nogenlunde kreativ tankegang :D

  • Det er netop problemet. Dansk giver jo mange evner. Analyse af situationer, mennesker er blandt de vigtigste imo. Mange på HTX nedtoner dansk så kraftigt at man ender som metematiske analysemaskiner. Det er jo ikke meningen. meningen er at man skal komme ud som et menneske med analytiske og sociale egenskaber ;)

  • Quote

    Originally posted by Slacker
    Det er netop problemet. Dansk giver jo mange evner. Analyse af situationer, mennesker er blandt de vigtigste imo. Mange på HTX nedtoner dansk så kraftigt at man ender som metematiske analysemaskiner. Det er jo ikke meningen. meningen er at man skal komme ud som et menneske med analytiske og sociale egenskaber ;)


    Dette kan også skyldes læreren ;) Tror det kommer kraftigt an på denne, og hvilke ting han/hun synes elever bør lærer. Selvfølgelig skal de følge ministeriets øhm.. kan ikke huske hva det hedder. Men tror også selv de inddrager noget de personligt synes er vigtigt.


    I mit tilfælde, er det en utrolig kedelig lærer vi har. Det er analyse af artikel efter analyse af bog, og guldhornene mig der og jesper langballe mig der! Ting jeg umiddelbart ikke kan se vi kan bruge til noget senere hen ;)


    Og ikke analyse af mennesker. Hvilket jeg synes jeg har rimelig fint styr på pt :P

  • hmmm
    har ikke fulgt med i jeres tidligere gåder.


    tænker nok alt for "logisk" og ikke out of the box :boxed:


    jeg har i det mindste fundet dit billede


    http://locofonic.alphalink.com.au/imp1.htm
    (nederste link)


    Assessment of rate of hair growth using a simple trichometer :$

    PC: Defini Mini, Asus GENE VIII Maximus, 6700 K , Noctura 12S, 2 x 8 gb Vengance 3000 MHz


    Samsung pro 850, GTX 970 KFA 2 , 750 W psu EVGA G2


    Server/TV PC:Silverstone Sugo SG05 Black,Intel H57 M-ITX mobo 2x2 gb ram
    slimdvd, 80 SSD+ 1500 gb lager