Søvnbehov

  • Af ren og skær nysgerrighed vil jeg høre hvor mange timer i sover om natten :)


    - Har endelig fundet en god balance her til vinter halvåret.. (for mit eget vedkomne er det så de 4:30-5:00 time)


    EDIT:
    ... Og er altid frisk til forelæsningerne!!
    - Desværre er det lille søvnbehov ikke skide praktisk med bulkin', hvorfor jeg prøver at holde relativt lavt energi forbrug da 3500-4000kcal dagligt er temmelig svært at opnå.. :\ (5.5-6.7 liter kakaomælk f.eks :P)

  • Quote

    Originally posted by CheezEDippaH
    Kan godt klare mig med 6-8, men gør alt for at få 8-10t - ellers føler jeg mig aldrig frisk... Stemte derfor 8-10t ;)


    Jah, jeg er en meget søvning mand! Elsker at sove! :D


    Har det på samme måde.... Normalt 6-8 t, men foretrækker 8-10t.

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Af ren og skær nysgerrighed vil jeg høre hvor mange timer i sover om natten :)


    - Har endelig fundet en god balance her til vinter halvåret.. (for mit eget vedkomne er det så de 4:30-5:00 time)


    EDIT:
    ... Og er altid frisk til forelæsningerne!!
    - Desværre er det lille søvnbehov ikke skide praktisk med bulkin', hvorfor jeg prøver at holde relativt lavt energi forbrug da 3500-4000kcal dagligt er temmelig svært at opnå.. :\ (5.5-6.7 liter kakaomælk f.eks :P)


    Til hverdag bliver det 6-8 t. Og ofte bliver det også 5t.
    Mens det i weekenderne er 8-10t.


    Har fundet ud af at hvis jeg går i seng 22:30 så er jeg EKSTREMT meget MERE frisk end når jeg f.eks. sover ved 23:00 tiden.
    Det er vist noget med at hjernen selv shutter down ved ca. 22:20 tiden, men det er noget læst noget.

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Har fundet ud af at hvis jeg går i seng 22:30 så er jeg EKSTREMT meget MERE frisk end når jeg f.eks. sover ved 23:00 tiden.
    Det er vist noget med at hjernen selv shutter down ved ca. 22:20 tiden, men det er noget læst noget.


    Det kommer vel an på hvem man er. Et b-menneskeskes hjerne går næppe ned klokken 2230...

  • Quote

    Originally posted by Butcher


    Det kommer vel an på hvem man er. Et b-menneskeskes hjerne går næppe ned klokken 2230...


    Det er ikke fordi jeg går ned ved 2300.
    Men jo, det kan godt være trættende at være vågen til f.eks. 2400


    Så er jeg vel et A-menneske :clap: Det passer så ikke, jeg må være en blanding, hvad med B+? :))

  • jeg stemte 6-8 men jeg sover sku nok meget mere..
    går i seng 12-01 hver dag forskelligt hvornår jeg stor op. men jeg kan simpelhen ikke stå op. jeg tror hvis folk lod mig sove så ville jeg sove til 1 hver dag :D


    :9xo

  • 4-6 her, men kan dog også sagtens fungerer til fx en forelæsningsdag på 2-3 timer hvis man har arbejdet sent eller lign.
    I Weekenden bliver det så en 6-7 timer, men kan simpelthen ikke sove længere - selv hvis jeg sætter uret til kl 9 en søndag, ja men så vågner jeg ved gerne ved 7-8 tiden lige gyldigt hvad tid på natten man er kommet i seng.
    Sover jeg mere end de 8 timer så synes jeg faktisk jeg bliver meget mere træt og dvask igennem dagen

  • Til hverdag 5-8 timer, i weekender 9 timer eller 10-11 hvis jeg har været i byen.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • 6-8 må det jo være da jeg i hverdagene sover mellem 6 og 7 timer. Kunne godt sove mindre eller mere, men jeg er social sover ... :)) Kommer dog også an på hvad jeg lige har gang i :$


    I weekenden står den på mellem 7 og 9 timer hvis tiden er til det. Har det dog været en "lang" uge med masse at lave og lidt søvn, så kan det dog godt ende på op mod 10 til 12 timer natten mellem fredag og lørdag.

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    6-8 må det jo være da jeg i hverdagene sover mellem 6 og 7 timer. Kunne godt sove mindre eller mere, men jeg er social sover ... :)) Kommer dog også an på hvad jeg lige har gang i :$


    I weekenden står den på mellem 7 og 9 timer hvis tiden er til det. Har det dog været en "lang" uge med masse at lave og lidt søvn, så kan det dog godt ende på op mod 10 til 12 timer natten mellem fredag og lørdag.


    Du mener vel bare...lørdag :P

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg


    Du mener vel bare...lørdag :P


    Så er vi tilbage til spørgsmålet ... hvad kommer først ... natten eller dagen. Derfor jeg skrev natten mellem fredag og lørdag ... Så kan ingen vel være i tvivl om hvilken nat jeg mener ;)

  • Jeg mener nu bare...man sover hele sin lørdag væk, som regel. :)

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless