Henrettelse af Saddam Hussein

  • Synes ikke vi har haft emnet oppe?


    Hvad siger i til det?


    Jeg synes personligt selv, at det er helt fint. Den mand har ødelagt så mange liv, at jeg synes, at han fortjener, at få taget sit eget.


    Hvad er jeres mening om sagen?


    P.S. Ved ikke om han har appelleret sagen, men jeg vil vædde min hat på, at sagen forbliver uforandret.

  • Jeg går ikke normalt ind for dødsstaf, men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse. Saddam Hussein er efter min fattige overbevisning ikke et væsen der bør være på denne jord.

  • Jeg ved det sgu ikke.
    Jeg er meget imod at man kan gå ind i et fremmede land og erstatte dets regering ved militær magt, på den måde USA har gjort. Jeg kan ikke mindes at Hussein har været nogen trussel for omverdenen siden sidste golf-krig.
    Derudover, er der ingen der kan føre en neutral retsag imod ham. Hvis den første anklage var at han havde stjålet en cykel, tror jeg resultatet havde været det samme.


    Men jeg er ikke i tvivl om at han vil blive hængt. Irakerne tør sgu ikke at lade vær. Tænk nu hvis han en dag kom ud og kom til magten igen. Det vil de sgu ikke risikere.

  • Dødsstraf er forkert. Og desuden så er det kun godt for den dømte, da han på den måde undgår livstid, hvor han højst sandsynligt vil blive udsat for diverse overfald mm.


    Manden har godt nok gjort mange forfærdelige ting i hans liv, og tror egentlig ikke han frygter døden. Men derfor skal han ikke slippe så let.


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

    Rettet en gang, sidst af Don_Jabbe ().

  • Går ind for dødsstraf, så synes det er helt iorden at Sadam bliver hængt.
    Som Kongfuis siger, så har han ødelagt mange liv, så synes bestemt det er retfærdigt.


    Synes også vi skulle have dødsstraf genindført her i landet, men det er jo :offtopic:


    EDIT:: Synes dog at dødsstraf skal udføres på en ordenlig og human måde, som fx en giftsprøjte eller gas,. og ikke hængning, elektrisk stol eller halshugning! :rolleyes:

  • Quote

    Originally posted by Don_Jabbe
    Dødsstraf er forkert. Og desuden så er det kun godt for den dømte, da han på den måde undgår livstid, hvor han højst sandsynligt vil blive udsat for diverse overfald mm.


    Manden har godt nok gjort mange forfærdelige ting i hans liv, og tror egentlig ikke han frygter døden. Men derfor skal han ikke slippe så let.


    Jeg kunne ikke være mere enig. Det er da den mildeste straf at give manden dødsstraf.


    Alternativet: Tortur :))

  • Jeg går ikke ind for dødsstraf normalt, men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse..!!


    syntes den man har ødelagt så meget for alt for mange mennesker at han fortjener ikke livet, ikke engang og sidde i en sælle til hans død måtte indtraffe af naturlige årsager... han skal simpelst hen bare forlade jorden for den vil kun være bedre uden ham.

  • "Jeg går ikke ind for dødsstraf normalt, men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse"


    Det syntes jeg er en lidt underlig holdning af ha! Man må sige enten eller...


    Personligt går jeg ikke ind for dødsstraf, skal man død fordi man har taget et andet menneskes liv, så må samme regler os gælde for ham som giver sprøjten eller trykker på kappen som gør en ende på den skyldiges liv

  • Quote

    Originally posted by Speedy23
    "Jeg går ikke ind for dødsstraf normalt, men i dette tilfælde vil jeg gøre en undtagelse"


    Det syntes jeg er en lidt underlig holdning af ha! Man må sige enten eller...


    Personligt går jeg ikke ind for dødsstraf, skal man død fordi man har taget et andet menneskes liv, så må samme regler os gælde for ham som giver sprøjten eller trykker på kappen som gør en ende på den skyldiges liv


    henrettelse på 1 der har dræbt en anden, nej tak!


    henrettelse på 1 der har begået folkemord, ja tak

  • Quote

    Originally posted by ^Genzo^


    henrettelse på 1 der har dræbt en anden, nej tak!


    henrettelse på 1 der har begået folkemord, ja tak


    Netop, :) - Der skal jo være lidt alternativer... :)

  • Jeg går ikke ind for dødsstraf.


    Jeg vil hellere se ham få livstid i en lukket fængsel hvor muligheder for at flygte/blive befriet = 0.

    Bundkort: MSI P35-NEO-F, Intel P35, LGA775
    CPU: Intel Core 2 Duo E6550, BOX, LGA775
    Grafikkort: ASUS Radeon HD 5830 1GB GDDR5
    Harddisk: Seagate 7200.10 160GB, 8MB

  • Jeg er ikke tilhænger af dødsstraf, dog med undtagelser....


    Dog ser jeg intet formål i Saddam bliver elimineret, han udgøre ingen fare.... En "fed" straf til ham ville IMO være at give ham politi beskyttelse, og så begrænse hans område til de områder hvor han har begået folkemord, så han kan se hvor ulykkelig han har gjort mange mennesker, og hvad skade han har forvoldt.. Og hver evig eneste dag i resten af hans liv vil blive påmindet om hvor kynisk et menneske han har været..


    - Ikke realistisk straf.. Men det andet, det får ingen noget ud af.. - Er lidt det samme som ham nazisten man vil have udleveret, en firs årig gammel mand til fængsel, juhuu?

  • Går ikke ind for dødstraf.
    Og hængning virker brutalt, selvom man kunne mene at manden fortjener det.
    Dog er det muligt at der vil være flere forsøg på at "befrie" manden fra et fængsel hvis han blev kept alive.


    Men well, nu skal dommen igennem en appelsag...


    Hvis man vil give landet et ordentligt demokratisk system, så skal mænd som Saddam også igennem en fair og DEMOKRATISK retssag, ikke det shit de har lavet indtil videre.

  • Havde nu mere håbet på en "Død ved stening" end lige en hurtig hængning.


    Så man lige aben stå og råbe af højeste ret, ja det hjælper dig sikkert også helt vildt meget.


    Går ikke ind for dødstraf sådan for det meste af tiden og jeg tror at verden er bedre uden ham. Håber da lige de også når og får ham dømt for alt det andet lort han har lavet.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Jeg er imod dødsstraf. I mine øjne er det lige så mget mord som alt andet.

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Jeg er imod dødsstraf. I mine øjne er det lige så mget mord som alt andet.


    Skulle Saddam så have haft en anden straf.
    Problemet ligger nok også lidt i at folk forventer at han kommer til at dø, tror ikke at mindre vil tilfredsstille folk.

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Synes ikke han skal henrettes.


    Jeg synes han skulle pines med hva han har gjort resten af hans liv....Evt den metode de bruger i "LIttle nicky" hvor han hver morgen ska ha sparket et ananas op i røven :crazyeyes:

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2