• Jeg er nu kommet på denne tid af året hvor jeg skal i praktik et eller andet sted. Men jeg har ikke rigtigt nogen idé om hvad jeg vil.


    Jeg har besluttet mig for IT, og det er jo derfor jeg skriver til jer :)


    Jeg bor på Falster men har mulighed for at bo i lyngby i den periode jeg skal i praktik.


    Så hvis nogle har nogen idér til noget på Falster eller i kbh området, så ville det være super.


    Nu er der jo mange IT uddannelser, men er også meget åben. Jeg tænkte måske på noget datemekaniker men ligeså meget på noget med netværk, og maget andet. Det eneste jeg ikke lyster er nok programering.



    Så håber virkelig i vil hjælpe :)


    Mange tak.


    (tag jer ikke af stavefejl :P)

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • I Lyngby er der jo Lyngby udd. Center, de har
    Datamatiker udd. http://lyngbyes.dk/DK/Uddannelser/Datamatiker
    Er meget teori.


    I Ballerup ligger TEC der har de, Datatekniker (5 år) og Frontline pc-supporter (2 år)
    http://tec.dk/erhvervsuddannelser/?sid=91
    Her er der en del praktik med hands-on
    De 2 sidstnævnte udd. kræver en læreplads inden udd. start.


    Efter at jeg havde forsøgt mig med det føste semester af Datamatiker droppede jeg ud, og gik igang med IT-supporter på 2½ år (nu Frontline pc-supporter)
    Sidder nu som teamleder og driftkonsulent på Kbh. Amt klient- og print-teknikkerer under NNIT hos Topnordic. ( forvirret

  • Avartar Jeg skal bare ud at kigge på noget i en uge ikke i uddannelse.



    @Grill Tænker meget på noget med servere altså rende rundt og fikse servere få dem til at virker og sådan noget :)?

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Hey!
    Er selv i praktik som software/civil ingeniør hos AllSun A/S, måske noget i samme stil kunne være interessant?
    Har fået lov til at sidde og rode med programmering (C og Visual basic), Telnet, men også hardware og elektroniske kredsløb.
    Imorgen skal jeg enten hjælpe med at sætte en masse computere op til produktion, eller bygge et par elektroniske kredsløb på printplade.


    Det er ret sjovt, og kan sq godt anbefales! :)

  • Quote

    Originally posted by KreaTive
    Avartar Jeg skal bare ud at kigge på noget i en uge ikke i uddannelse.



    @Grill Tænker meget på noget med servere altså rende rundt og fikse servere få dem til at virker og sådan noget :)?


    okay .. tror hverken Grill eller jeg fik fat i den lange ende i starten så :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by shahid_2dk
    Tag en af afdelingerne på http://www.dtu.dk


    Vil næsten tro på at det bliver KANOONT!!!


    Jeg vil meget gerne ud i et firma på en arbejdsplads. ikke et uni :)

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

  • Quote

    Originally posted by DeH
    Hey!
    Er selv i praktik som software/civil ingeniør hos AllSun A/S, måske noget i samme stil kunne være interessant?
    Har fået lov til at sidde og rode med programmering (C og Visual basic), Telnet, men også hardware og elektroniske kredsløb.
    Imorgen skal jeg enten hjælpe med at sætte en masse computere op til produktion, eller bygge et par elektroniske kredsløb på printplade.


    Det er ret sjovt, og kan sq godt anbefales! :)


    Det der lyder sgu ret godt :)


    Hvor er det?


    Og er det flinke mennesker?


    EDIT: Kan se du bor på jylland så :P

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

    Rettet en gang, sidst af KreaTive ().


  • Ligger i Toftlund, i en EU støttet bygning kaldet "Bruntland Centeret Danmark".
    Jep, de er mega flinke - betaler endda min mad i kantinen:D


    Skal i praktik i næste uge som ingeniør igen, på Danfoss - Als/Nordborg, bliver nok noget i samme stil;)
    Og Danfoss ligger alligevel ret mange steder rundt omkring i DK, så det var da også en mulighed:)

  • Der skulle vel ikke være andre der havde noget at sige :)?

    Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S