Mit nyeste "klenodie"


  • Det ser ret godt ud, selvom jeg da næsten ikke tør komme forbi hvis du en dag skulle være i dårligt humør :D


    Ser meget godt ud det hænger der mellem "bladene" men du mangler lige fakler i stedet for herstal

  • Quote

    Originally posted by bublegum
    Hehe - troede først det var en violin. Men ser cool ud på væggen. Men er de overhovedet lovlige?


    Yes, hvis du har en blankvåbentilladelse, så er det.


    Våbenet er ikke skarpt, overhovedet. Godt nok er det spidst, så helt ufarligt er det egentlig ikke.


    Quote

    Originally posted by WebT
    Det ser ret godt ud, selvom jeg da næsten ikke tør komme forbi hvis du en dag skulle være i dårligt humør :D


    Ser meget godt ud det hænger der mellem "bladene" men du mangler lige fakler i stedet for herstal


    Hehe, Herstal laver vel også nogle fakler, men de passer nok ikke ind :crazyeyes:


    Og forresten, det er slet ikke Herstal, men et eller andet random fra A-Z eller lignende.


    Quote

    Originally posted by nonsens1
    det ser rigtig fedt ud, du har jo altså sans for stil, som jeg også nævnte ved dine billeder, det ser sku godt ud :9xo


    Hehe, mange tak :)


    Har lidt øje for den slags, men nu ikke noget med at foreslå jeg skal være en del af de fantastiske fem :razz:

  • Quote

    Originally posted by nonsens1
    ejj come on... hvorfor dog ikke det... der helt sikkert en masse som lige har brug for nye input, eller også kan jeg jo bare hyre dig endnu engang :crazyeyes:


    Hehe, bare jeg ikke skal være en del af de fantastiske fem. :razz:

  • Quote

    Originally posted by nonsens1


    jo jo du ved de 3 S'er charme selvtillid og lækkert hår :9xo


    Hehe. Er bare ikke rigtigt over i samme boldgade som de gutter der :razz:


    Quote

    Originally posted by WebT


    Sorry min fejl - nu plejer det jo bare være Herstal :pokey: og det lignede faktisk også


    Og som der bliver sagt ganske fin stil :)


    Hehe, så meget har jeg da heller ikke fra Herstal :$

  • Det ser sgu da meget godt ud. Personlig er jeg dog ikke så meget til de her færdige købe kit.
    Hvis det virkelig har din interesse skal du næsten ta rundt på diverse våbenmesser og kigge. Jeg kender tilfældigvis en der arangerer en kæmpe våbenmesse i Vandel (godt nok lidt langt at køre fra Atlantis :)) hvor man kan finde meget godt. Jeg fik selv et par Japanske militær sværd, som trænger til en kærlig hånd, til billige penge. Den kærlige hånd er dog lidt for doven til at jeg er kommet igang, men jeg burde nok snart ta mig sammen.


    Man får selvfølgelig ikke en fin "holder" det kan hænge på (ihvertfald ikke i alle tilfælder) men det er nu også meget sjovt at man kan fortælle lidt om hvad man har lavet ved det, hvis folk nu spørger.


    Det er for øvrigt en ret stor messe, de har i Vandel, og folkene der er der, er altid klar med en masse historier om deres interrese.


    Men det ser sgu ret godt ud, det du har hængene der. Lækkert med bladene der ligesom indramme sværet.


  • Hvor ligger Vandel i det hele taget henne i landet ?


    Er stor fan af Ringenes Herre, hvor sværdet også stammer fra. Kunne godt tænke mig stort set alle sværdene derfra.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz


    Hvor ligger Vandel i det hele taget henne i landet ?


    Er stor fan af Ringenes Herre, hvor sværdet også stammer fra. Kunne godt tænke mig stort set alle sværdene derfra.


    Vandel ligger imellem Vejle og Billund.


    Messen er jo så som regel autentiske våben, nok ikke så meget fra ringenes herre, men bestemt et besøg værd, hvis man er interesseret i blankvåben eller andre antikke våben.


    Edit:
    Her var lige et link til deres hjemmeside.
    http://www.j-v-m.dk/

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Vandel ligger imellem Vejle og Billund.


    Messen er jo så som regel autentiske våben, nok ikke så meget fra ringenes herre, men bestemt et besøg værd, hvis man er interesseret i blankvåben eller andre antikke våben.


    Edit:
    Her var lige et link til deres hjemmeside.
    http://www.j-v-m.dk/


    Takker. :9xo


    Ikke så pokkers langt fra Herning :)

  • Hvordan er reglerne egentlig på det område ? Er det ikke noget med at hvis man hænger knive mv op på væggen i andre rum end køkkenet, hvor der jo ofte hænger køkkenknive, så skal man have tilladelse til det ? ... Bare nysgerrig om det er ulovligt at kaste en kniv ind i væggen og lade den hænge ... eller om det er ulovligt hvis den bliver hængende :)) (indflydelse fra plat jysk humor får skylden da jeg sidder i Bjerringbro lige pt ... fnis)

  • Quote

    Originally posted by GrillRotten
    Hvordan er reglerne egentlig på det område ? Er det ikke noget med at hvis man hænger knive mv op på væggen i andre rum end køkkenet, hvor der jo ofte hænger køkkenknive, så skal man have tilladelse til det ? ... Bare nysgerrig om det er ulovligt at kaste en kniv ind i væggen og lade den hænge ... eller om det er ulovligt hvis den bliver hængende :)) (indflydelse fra plat jysk humor får skylden da jeg sidder i Bjerringbro lige pt ... fnis)


    Hvis man har en blankvåben tilladelse må du gerne have sværd osv. hængende på din væg.
    Det kræver heller ikke så meget at få den tilladelse. Jeg mødte bare op på politistationen og udfyldte et skema. Et par dage efter fik jeg min tilladelse.
    Jeg skal dog ikke garantere at man får den så nemt hvis man eksempelvis har 4 voldsdomme på sin samvittighed. Jeg aner dog ikke om de kiggede på mit straffe-register.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad


    Hvis man har en blankvåben tilladelse må du gerne have sværd osv. hængende på din væg.
    Det kræver heller ikke så meget at få den tilladelse. Jeg mødte bare op på politistationen og udfyldte et skema. Et par dage efter fik jeg min tilladelse.
    Jeg skal dog ikke garantere at man får den så nemt hvis man eksempelvis har 4 voldsdomme på sin samvittighed. Jeg aner dog ikke om de kiggede på mit straffe-register.


    Mener det kræver en ren straffeattest.


    Maci, ikke lige min stil, men meget fedt ser det da ud ;)

  • Synes det ser ganske flot ud..
    Har meget ofte overvejet at købe et sværd eller lign. og hænge op.
    -Hvorfor jeg aldrig har fået det gjort ved jeg egentlig ikke.. Der er vel altid kommet noget andet i vejen..


    Har til gengæld et par flotte økser som jeg har haft hængt op.. Dog ikke nogen der er beregnet til at ha hængende, men nogle håndlavede flæk-økser som bare var for flotte til at bruge, til trods for de er købt til det. :)

    MB: Asus Rampage V Extreme, CPU: I7 5820K@4.4Ghz, Ram: 4x4Gb Corsair PC2400
    PSU: Corsair HX1000watt, GFX: Asus Gtx980ti Strix, Main-HDD: 1x Samsung 850Pro, 250Gb