Computerspillere skal overvåges som tv-seere

  • Computerspillere skal overvåges som tv-seere



    Spilproducenter kan snart få et indblik i deres kunders foretrukne computerspil



    Det er det amerikansk-baserede firma Nielsen Media Research, der er kendt for at overvåge tv-programmer, som nu lancerer muligheden for også at kigge de computerspillende forbrugere over skulderen.


    Det skriver virksomheden i en pressemeddelelse.


    Nielsen Media Research vil med ydelsen ”GamePlay Metrics” give deres kunder mulighed for at følge med i, hvem der spiller hvilket computerspil.
    10.000 overvåges


    Firmaet henter oplysningerne om vanerne foran tastatur og joystik fra de 10.000 husstande, der allerede får deres tv overvåget af Nielsen Media Research.


    Abonnenter på ydelsen som f.eks. annoncører og spilproducenter vil modtage en ugentlig såkaldt rating.


    Heraf vil det fremgå, hvad der er det mest populære computerspil, hvilken type spilkonsol, der er brugt og genren på computerspillet.
    Målrettet markedsføring


    Tanken er, at både spilproducenter og annoncører med dette værktøj til rådighed bedre kan målrette reklamer i computerspil til forbrugerne.


    Et element der – ifølge Nielsen Media Research – bliver vigtigere og vigtigere, fordi computerspil bliver dyrere og dyrere at udvikle.


    Samtidig får man mulighed for at lure på, hvilke tv-programmer som computerspillere foretrækker, hvilket kan være en værdifuld oplysning, hvis man omformer en reklame fra et computerspil over i tv-mediet eller omvendt.


    Systemet er planlagt til at gå i luften i midten af 2007.




    Hvad siger i til det? :crazyeyes:

  • Er sgu ligeglad. Er ikke så harm mht. min intimsfære og er heller ikke så voldsomt paranoid. Hvis de vil kigge med, skal de da være velkomne...men jeg garanterer ikke for indholdet. Have a nice day!

    AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H100i RGB Platinum RGB | ASUS ROG Strix X470-F Gaming | ASUS ROG Strix GeForce RTX 2080 OC 8 GB GDDR6 | G.Skill Trident Z 16 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 500 GB | Samsung 850 EVO 500 GB | Seagate Barracuda 3 TB | Corsair RM750x v2 | Corsair Obsidian 500D RGB SE | Alienware AW3418DW (34"/3440x1440@120 Hz) | ASUS ROG Claymore | Logitech G PRO Wireless

  • Quote

    Originally posted by Berleburg
    Er sgu ligeglad. Er ikke så harm mht. min intimsfære og er heller ikke så voldsomt paranoid. Hvis de vil kigge med, skal de da være velkomne...men jeg garanterer ikke for indholdet. Have a nice day!


    he he jaa ikke sikkert det er lige spændene for dem og kikke på :))



    ja jeg er nu egentlig også rimelig ligeglad... ved ikke helt hvad jeg kan bruge det til som person... fordi flertalet vælger og spille et spil betyder ikke at jeg vil spille det... ikke sikkert det jo siger mig noget..

  • Siger ikke så meget til. De kigger jo ikke med uden at have fået lov. Det er jo det samme som folk melder ind hvad de har set i tv herhjemme. Se'er tal er jo meget almindeligt, nu er der så nogen der laver det samme ved spil vel meget naturligt.

    | asus maximus VI Hero | i7 4770K | 2 x 8gb G.skill | Asus GTX 750 Ti OC |
    Common sense is creativities biggest enemy

  • Oh well, det vil næppe påvirke mig på nogen måde. Vil i det hele taget være ligeglad med, hvilke spil der spilles mest. Ligeså siger seertal mig heller ikke en masse. Ser de ting i tv og spiller de spil, som siger mig noget, basta!

  • Kan heller ikke få mit pis i kog, som der bliver sagt skal man jo selv give dem lov - det vil da først være hvis forskellige spil begyndte på den slags uden at spørge om lov jeg ville synes det var for meget.


    Den her slags kan jo være med til at gavne os - idet de skriver spil bliver dyre og dyre at producere, så kan sådan noget måske være med til at holde prisen nede