Schumi...

  • Sikke et sørgeligt kvalifikations race... Jeg havde virkelig regnet med at Micheal ville have hentet den hjem, og han var jo også den bedst kørende! Men for andet race i træk holder motoren ikke, hvilket bare ikke er godt nok farrari! der røg jeres konstruktør pris!:(


    Nu må vi bare håbe at Massa tager sejren på hjemmebane, og at hans motor ikke også brænder af:(

  • Nyt blod!! :clap:


    Kimi tager den næste år, når nu den skod spand til McLaren Mercedes stinker så meget som den gør, må han jo gøre det i hadebilen over dem alle Ferrari. :)


    Jeg kunne godt ha' ondt Michael en bedre afskeds kvalifikation, han har jo trods alt være med i 16 år, men jeg har i alle samtlige år hadet ham, ligeså højt som Ferrari. (Og ja jeg hadede og Michael da han kørte for Benetton Renualt)


    Så jeg glæder mig til næste sæson, for at se om Alonso (& måske Louis Hamilton) kan få McLaren'en til at makke ret, om Toyota og Honda snart finder de vise sten og hvad med Red Bull? Men mest af alt håber jeg Kimi får en bil hvor motor og gearkasse ikke dør i utide, for den mand kan noget fantastisk i mine øjne.


    :cheers:

  • Ja det er totalt surt, man får ikke ligefrem lyst til at se løbet - med to løb tilbage så det ellers ud til det skulle blive rigtigt spændende, meeen det blev jo ret skuffende, i hvert fald for os Schummi fans - men lad os nu se hvad der sker i morgen. Under alle omstændigheder har det været en stor karriere, måske derfor endnu mere trist at det skal ende på denne måde for ham. Synes nu heller ikke man kan tillade at sige at det er Ferrari der skal tage sig sammen, de har sku gjort det rigtigt godt, og vi ved jo at før eller siden så går det ned ad bakke selv for de bedste teams.


    Kan forresten lige tilføje at Schummi får en pokal efter løbet pga det han har bidraget med til sporten
    http://formula1.com/race/news/5160/769.html


    Edit:
    Og lad os nu ikke udelukke at han i det mindste får et godt sidste løb, han har før vundet løb startende langt nede i feltet (hvis min husker virker så enkelte gange enda helt fra sidste startrække)

  • Quote

    Originally posted by WebT
    Ja det er totalt surt, man får ikke ligefrem lyst til at se løbet - med to løb tilbage så det ellers ud til det skulle blive rigtigt spændende, meeen det blev jo ret skuffende, i hvert fald for os Schummi fans - men lad os nu se hvad der sker i morgen. Under alle omstændigheder har det været en stor karriere, måske derfor endnu mere trist at det skal ende på denne måde for ham. Synes nu heller ikke man kan tillade at sige at det er Ferrari der skal tage sig sammen, de har sku gjort det rigtigt godt, og vi ved jo at før eller siden så går det ned ad bakke selv for de bedste teams.


    Kan forresten lige tilføje at Schummi får en pokal efter løbet pga det han har bidraget med til sporten
    http://formula1.com/race/news/5160/769.html


    Edit:
    Og lad os nu ikke udelukke at han i det mindste får et godt sidste løb, han har før vundet løb startende langt nede i feltet (hvis min husker virker så enkelte gange enda helt fra sidste startrække)


    Det synes jeg er en flot tanke som han helt sikkert fortjener!


    Edit:


    hehe ja det er selvfølgelig ikke umuligt, men at satse på 1. pladsen samtidig med at alonso skal udgå, virker lidt usandsynligt;)


    Edit2:


    Dog skal vi huske at Schumacher står stadig til at starte som 10'er! Så intet er umuligt endnu, dog højst usandsynligt:)

  • Quote

    Originally posted by shack
    Det synes jeg er en flot tanke som han helt sikkert fortjener!


    Edit:


    hehe ja det er selvfølgelig ikke umuligt, men at satse på 1. pladsen samtidig med at alonso skal udgå, virker lidt usandsynligt;)


    Det sker da helt sikkert :clap: - og det er en dansker der skal overtage Schummis plads :D - de to ting er der vist ca samme odds for - tror du har helt ret i han ikke har chancen for at vinde samtidig med at Alonso ryger ud - det vil være totalt åndsvagt hvis renault sætter alt over styr ved ikke at få Alonso hjem.
    Jeg synes godt man kan håbe på en podieplads for ham!

  • Jaja, det er jo ikke ovre endnu. Schumacher kan sgu godt køre sig op fra start position 10, og jeg er ret sikker på Montoya laver come-back imorgen, og laver hans sædvanlige kamakazi kørsel lige ind i alonso. Eller noget...



    Og ja, helt sikker Kimi som verdensmester 2007. Ingen tvivl overhovedet. Mclaren mercedes har da godt nok fejlet de sidste 3 år.

  • Hmm... Hva' er oddsne for den anden Ferrari starter med at vende 180 grader, kører - og går efter at waste Alonso i allerbedste "carmageddon" stil?


    Anyhow, så ville schumi vinde :P

  • det er da dejligt at se det ikke kun er ferrari som kan, de sidste par år har da været røvsyge at siden og glo på, rød bil i front hele tiden.. :rolleyes:


    og vil nu ikke helt sige Schumi er verdens bedste racerkører, men jeg vil derimod sige han har haft den mest dominerne bil.. men det har han så ikke mere :crazyeyes:

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Hmm... Hva' er oddsne for den anden Ferrari starter med at vende 180 grader, kører - og går efter at waste Alonso i allerbedste "carmageddon" stil?


    Anyhow, så ville schumi vinde :P


    Heldigvis ikke eksisterende! Det ville da være den mest ringe afslutning på en fin karrierer man overhovedet kunne tænke sig, og ødelægge sporten totalt – men derfor kan man jo godt håbe på at Alonsos motor ikke kan stå distancen :D



    Quote

    Originally posted by SplatDK
    det er da dejligt at se det ikke kun er ferrari som kan, de sidste par år har da været røvsyge at siden og glo på, rød bil i front hele tiden.. :rolleyes:


    og vil nu ikke helt sige Schumi er verdens bedste racerkører, men jeg vil derimod sige han har haft den mest dominerne bil.. men det har han så ikke mere :crazyeyes:


    Helt enig i at de sidste sæsoner har været geniale uden den store ferrari dominans, men direkte at sige at Schummi altid har haft den mest dominerende bil vil jeg ikke sige er helt rigtigt, jo i en lang periode var ferrari domminerende, men vil da først mene man kan snakke om at Ferrari dominansen startede omkring 99-2000, hvor man kan sige at fra 96 hvor Schummi blev en del af Ferrari var han med til at vende en halv-skidt Ferrari F1 historie til det det det er blevet (og endte da vist på 3pladsen allerede første sæson for Ferrari med en skodbil).
    Og man skal jo også huske på de to VM titlersom er fra før Ferraris tid i Benneton dagene, hvor man da slet ikke kan snakke om der var nogen der havde en direkte dominan.


    Men tror nu (ud fra de gamle løb jeg har set) at det står meget lige mellem Schumi og Ayrton Senna og Prost – for pokker da det ville ha' været fedt hvis hvis det ikke havde endt sådan for Senna – så havde der været rigtigt godt race hele vejen op igennem 90erne det er helt sikkert

  • Quote

    Originally posted by SplatDK
    det er da dejligt at se det ikke kun er ferrari som kan, de sidste par år har da været røvsyge at siden og glo på, rød bil i front hele tiden.. :rolleyes:


    og vil nu ikke helt sige Schumi er verdens bedste racerkører, men jeg vil derimod sige han har haft den mest dominerne bil.. men det har han så ikke mere :crazyeyes:


    Der holder jeg med dig, lige bortset fra at Ferrari havde McLaren år sidste år, men før sidste sæson og flere år tilbage har det været ren legestue fra Ferraris side, man kan selvfølgelig sige at de andre mærker ikke har været dygtige nok, men mange regler og kendelser er gået til Ferrari og Michael's fordel.


    Schumi er uden tvivl en fantastisk dygtig racerkører, men at kalde ham den bedste synes jeg er at stramme kablet lidt for meget, men det er nok mest fordi jeg synes han har en skrækkelig personlighed, fan*en tage den arrogante tysker. :pokey: :cheers:

  • Quote

    Originally posted by SplatDK
    det er da dejligt at se det ikke kun er ferrari som kan, de sidste par år har da været røvsyge at siden og glo på, rød bil i front hele tiden.. :rolleyes:


    og vil nu ikke helt sige Schumi er verdens bedste racerkører, men jeg vil derimod sige han har haft den mest dominerne bil.. men det har han så ikke mere :crazyeyes:


    Jeg har lidt svært ved at se forskellen på om det er ferrari dominans eller Renault dominans.
    Sidste år var da ligeså "kedelig" som når det var ferrari der vandt det hele. Det er da først i år der har været konkurrence om første pladsen.


    Anyway så syntes jeg også det er lidt ringe når folk siger det har været kedeligt bare fordi ferrari lå forest. Formel 1 er konkurrence på så mange forskellige aspekter, og der er så meget spænding hele vejen ned igennem griden. Det handler ikke bare om vinderen. Det har sgu været ligeså spændende for mig, uanset hvem der vinder. Det eneste der har været lidt kedelig er alle Kimi's motorskader. Det blev sgu lidt ensformig at se på, og at høre på Mercedes undskyldninger.


    For øvrigt har Ferrari ikke domineret så forfærdelig længe. Det kan godt være de har vundet mange år i træk, men det har sgu været ret tæt løb mange af årene.

  • Quote

    Originally posted by fhqwhgad
    Jeg har lidt svært ved at se forskellen på om det er ferrari dominans eller Renault dominans.
    Sidste år var da ligeså "kedelig" som når det var ferrari der vandt det hele. Det er da først i år der har været konkurrence om første pladsen.


    Anyway så syntes jeg også det er lidt ringe når folk siger det har været kedeligt bare fordi ferrari lå forest. Formel 1 er konkurrence på så mange forskellige aspekter, og der er så meget spænding hele vejen ned igennem griden. Det handler ikke bare om vinderen. Det har sgu været ligeså spændende for mig, uanset hvem der vinder. Det eneste der har været lidt kedelig er alle Kimi's motorskader. Det blev sgu lidt ensformig at se på, og at høre på Mercedes undskyldninger.


    For øvrigt har Ferrari ikke domineret så forfærdelig længe. Det kan godt være de har vundet mange år i træk, men det har sgu været ret tæt løb mange af årene.


    Ser ud til vi er rimelige enige. Synes dog at sidste sæson var en anelse mere spændende end de forrige 2-3 stykker. Du har helt ret i at dominans, ligegyldigt hvilket team, gør sporten halvkedelig, så kan man være Ferrari fan, Renault fan eller noget helt tredje, i år har virkelig været spændende og sådanne sæsoner vil vi gerne ha' mange flere af.


    Og mht Kimi – så tror jeg næste sæson vil være god for ham, men det bliver da næsten helt underligt ikke at skulle sige ”ahh så røg Kimi igen” hvert løb :D

  • Kan godt være Schumi ikke kører så pænt, men at påstå at han ikke er en af de surverent bedste indenfor sit felt, det er arrogant.. - Manden kan sit kram, længere er den ikke...


    At man ikek er Ferrari tilhænger er så en anden sag.... - Og ja, Schumi har haft lidt fordel i bilen, men ikke så super meget, Ferrari har dog det klart mest elite pit team, deres tid er altid unik :D

  • Quote

    Kan godt være Schumi ikke kører så pænt, men at påstå at han ikke er en af de surverent bedste indenfor sit felt, det er arrogant.. - Manden kan sit kram, længere er den ikke...


    Ja da, han kan sgu sit kram, stjal et wm i 94 og forsøgte igen i 97, jo den herre må man virkelig tage hatten af for. :boxed:


    At han stopper er det bedste der er sket i F1 de sidste 16 år. :cheers:

    R7 1800X Win 10
    2 x 8 GB G.Skill 3200 MHz
    MSI RX VEGA 64 8 GB Asus Rog Crosshair VI
    512 GB Samsung 960 m.2 ssd + div. ssd og lager hdd

    LG 4163b DVD + - r/rw og DVD ram
    AOC AGON AG271QX Fractal R4
    Razer Spex, G602 mus, osv
    .

  • Quote

    Originally posted by M.Beier
    Damn, det hørte jeg for idag :P


    Fordi Schumi endte på 4 pladsen? Det skal man skam ikke høre noget for, det var nok noget af det flotteste race han har præsteret i sin karriere - det er ikke hver dag man ser en F1 køre smutte ned på sidstepladsen for så at slutte på 4 pladsen, wow - selvom vi alle godt vidste han ikke ville blive verdensmestre synes jeg det var et rigtigt rigtigt flot sidste løb han præsterede - tror mange måske ville ha' valgt at stoppe da punkteringen betød han kom 2 minutter bagud så tidligt - men han kæmpede flot.


    Synes også det var en rigtig flot gestus af Alonso til pressekonferencen, da han sagde ”At vinde et F1 VM med Schumacher på banen er en meget flottere præstation end hvis han ikke var”