Pris for Hjemmeside

  • Hey...


    Først, ved ikke lige om den skal være her, eller nede i Hjemmeside - Kode og design tråden, da det ikke har noget med design af gøre, men det er op til en admin :p


    Men mit spøgsmål er så.


    Jeg skal til at lave en hjemmeside for min Onkels firma, og det skal han jo betale for, enten sort eller med regning så det kan trækkes fra i skat.


    Men, hvad skal man tag for at lave sådan en hjemmeside ca.


    Der vil være alt det alm. på den, med Info om dem, info om produkter hvor jeg laver noget 3d af deres produkter så man kan se dem fra alle sider og vinkler, billeder af det og en masse på skrift hvor de har ene ret på det og de er de førende inde for det markede ( børnesikre lighter, hvis nogle skulle være interssert )


    men med det samme sidder jeg og tænker på, jo mere jo beder, for så kan jeg få beder hardware hjem :p


    Men hvad skal sådan en Hjemmeside Ca koste vil i skyde på, og man skal tænke på at det IKKE er en vennetjenste, så man skal ikke sige, aj du gir mig bare 1000 for det ;)


    EDIT:
    Her er lige et billede af hvad den indtilvider muligvis skal se ud, bare et udkast:
    [Blocked Image: http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/alumnus.jpg]
    http://i13.photobucket.com/albums/a256/angelus84/alumnus.jpg

  • Såfremt siden ikke skal have et CMS-system, så vil jeg ikke mene prisen er så pokkers høj. Tag eventuelt en kigger på nettet for at få et indblik i, hvad firmaerne tager for en lignende side med ligende opsætning.


    Anyways, du kan opgive det på skattekortet som en Honorar, dvs. du ikke skal betale arbejdsmarkedesbidrag :)


  • Har sendt dig en PM

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Såfremt siden ikke skal have et CMS-system, så vil jeg ikke mene prisen er så pokkers høj. Tag eventuelt en kigger på nettet for at få et indblik i, hvad firmaerne tager for en lignende side med ligende opsætning.


    Anyways, du kan opgive det på skattekortet som en Honorar, dvs. du ikke skal betale arbejdsmarkedesbidrag :)


    Jeg syntes bare ikke rigtig at der står priser inde på hjemmesider, derfor jeg kommer her og spørg ;) da de ikke sætter priser inde på hjemmesider da de jo aldrig helt kan vide hvad de skal lave, så ikke engang en ca pris ville være fair fra deres side at sætte på en hjemmeside.


    Det med skat og alt det der, det ordner min mormor, hun er sådan en der arbejder med det kedlige noget hehe

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Jeg syntes bare ikke rigtig at der står priser inde på hjemmesider, derfor jeg kommer her og spørg ;) da de ikke sætter priser inde på hjemmesider da de jo aldrig helt kan vide hvad de skal lave, så ikke engang en ca pris ville være fair fra deres side at sætte på en hjemmeside.


    Det med skat og alt det der, det ordner min mormor, hun er sådan en der arbejder med det kedlige noget hehe


    Hmm ja okay, det er selvf. rigtigt nok.


    Kommer bare for, at der nogle steder står standardpriser på et standard system.


    eksempelvis, 10 undersider og 10 billeder = 5000 kr. (eller noget i den stil).


  • Oki, det har jeg ikke stødt på endnu hehe...

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Oki, det har jeg ikke stødt på endnu hehe...


    Hmm narj, det er måske også mere ved private og små firmaer man måske finder disse. I min søgen på webfirmaer, hvor jeg kunne søge arbejde, faldt jeg dog over 1 eller 2 som nævnte noget om priser. Har dog ikke gemt disse, da firmaerne ikke just virkede særlige professionele, set udfra et designmæssigt synspunkt.

  • Ville nok sige en 5000 fordi det er familie :D selvom det ikke er en vennetjeneste betyder det da en del alligevel. Hvis det var en helt ukendt virksomhed ville jeg nok sige 8-10k og så vil det stadig være billigt. Du skriver at du skal lave noget 3d produktvisning, og det er sådan noget der koster kassen hos de store, lige meget hvor lidt det er.


    Her er forresten en udbyder som har priser på deres site:
    http://danaweb.dk/


    De kører efter abonnement så det er sådan noget som:



    DanaWeb A/S tilbyder et unikt grafisk design ved oprettelse af webhotel til 3.588 kr. årligt.
    (DNS afgift 195 kr. årligt) hvilket inkluderer "10 sider som kunden selv kan administrere"


    eller 5.988 kr for 50 sider - og det er absolut ikke noget fedt design de så smider, har været i gang med at ombygge en side lavet af dem, fyføj!


    Men generelt, sæt prisen lidt højere end du tror de vil betale så kan man altid forhandle sig ned--- surt at sætte prisen for lavt og se virksomheden bare hoppe op og ned af bar glæde - tror jeg macimuz kan nikke genkenden til :dance:


  • det kan godt være det er Familie, men det er ikke go familie... såå... må snakke med ham om hvad vi skal finde ud af i pris, så kunne jeg evt. få nogle flere ram, beder skærm ved siden af bærbaren osv

  • Quote

    Originally posted by bublegum
    Dem jeg kender der lever af det tager 4.000kr for forsiden samt 4 undersider. Det hele kommer an på kvavene til designet.


    Forvent det koster hvis der er meget arbejde i photoshop mm


    Hmm ja det er der så, skal lave alle logoer, visitkort, billeder af produkter, 3D af dem, og meget mere

  • Husk ikke at prissætte dig for lavt.


    2.000-3.000 kr. kan lyde af meget, men hvis du nu skal bruge en hel arbejdsuge på siden (dvs. 37 timer), så er det faktisk ikke mange penge i timen.

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Husk ikke at prissætte dig for lavt.


    2.000-3.000 kr. kan lyde af meget, men hvis du nu skal bruge en hel arbejdsuge på siden (dvs. 37 timer), så er det faktisk ikke mange penge i timen.


    Man skal ikke regne sin timeløn ud. Så sætter man penge til.


    Stedet at snakke om sorte penge er nok heller ikke smart hehe

  • Quote

    Originally posted by Macimuz
    Husk ikke at prissætte dig for lavt.


    2.000-3.000 kr. kan lyde af meget, men hvis du nu skal bruge en hel arbejdsuge på siden (dvs. 37 timer), så er det faktisk ikke mange penge i timen.


    Inde i mit lille hovede, havde jeg endelig regnet med omkring 10.000,- da jeg skal lave en del jo... men ved ikke helt om det er højt, ved at ved HerningFolkeblad som også lave hjemmesider for folk, tager de vist 25.000 for forside og 4 undersider :boxed:



    OT. så lige på din hjemmeside, og kan ikke lade vær med at grine: din Livret - Ko :D

  • Quote

    Originally posted by Angelus


    Inde i mit lille hovede, havde jeg endelig regnet med omkring 10.000,- da jeg skal lave en del jo... men ved ikke helt om det er højt, ved at ved HerningFolkeblad som også lave hjemmesider for folk, tager de vist 25.000 for forside og 4 undersider :boxed:


    Umuligt at prissætte da meget spiller ind. Men du skal jo nok ikke sammenligne dig selv med dem som lever af at producere sites til firmaer.

  • Quote

    Originally posted by bublegum


    Umuligt at prissætte da meget spiller ind. Men du skal jo nok ikke sammenligne dig selv med dem som lever af at producere sites til firmaer.


    naaj ved jeg skam godt, men når man laver beder design end dem, så kan man godt sætte sig i deres stol, syntes jeg... men det var ikke det snakken gik om

  • Fuldstændigt rigtigt, undlad for alt i verden at udregne din timeløn - det giver bare grå hår i hovedet - altså med mindre man har freelance opgaver som er timebetalt :clap:


    Hvis du har tænkt på 10,000 så start der, prisen ryger nok nogle tusinde ned før du får bid, men det er jo forhandling


    Edit:
    mht til at lave bedre designs... Du har tilgengæld ikke et image at trække på og sikkert heller ikke muligheden for at sige du får din hjemmeside i morgen med fuldblods CMS system. De fleste firmaer vil hellere smide 50000 efter en standard hjemmeside fra et stort velkendt firma end de vil smide 5000 efter en ukendt person - derfor kan det godt være rigtigt svært at få solgt noget til en god pris!


  • Var i praktik oppe hos Mediehuset HerningFjolseblad sidste forår, så fik en smule indblik i tingene, selvom jeg ikke rigtigt var en del af noget som helst. Anyways, de er mellemhandler af Dynamic Web, et CMS-system. Det koster vidst nok som standard 13.000 kr. i mindste udgave. Dvs. med en pokkers masse begrænsninger på eksempelvis sideantal. Men ja, de tager ikke småpenge for en hjemmeside, men det gør sådanne firmaer generelt ikke. De tog dengang 695 kr. inkl. moms for timearbejde.


    Min hjemmeside, ja, syntes lige der gerne måtte være lidt ironi og humor indblandet. Alt behøver ikke være så hamonisk og formelt :)