Er jeg blevet rullet ? :/

  • Hey


    Handeltråden


    Ja, jeg købte disse 2 gfx's til 3025,-kr. Vi snakkede over msn og udvekslede personlige oplysninger osv. Overførte pengene her i tirsdags d. 3. Efter overførslen skrev jeg til ham at de var overført. Han sagde "ok", og sagde at han ville sende imorgen, onsdag.
    Der kom ingen pakke igår, og ingen idag. Fair nok. Jeg tænker at han er nok bare pænt langsom til at sende afsted.
    Jeg tjekkede for sjov hans identitet inde på krak.dk for 5 min. siden, og kan se at der findes ingen person med det navn på den bopæl osv. Og nu hvor jeg tænker over det, så har jeg kun set ham online 2 gange - da vi handlede, og da jeg sagde pengene var overført. Det er nu 3 dage siden han var online.


    Mit spørgsmål er; burde jeg skide bukserne ? Eller hvad skal jeg gøre ?

  • bare fordi han ikk er på krak, kan han have udeladt nummer (adresse, navn og nummer kan ikk ses i tlfbog/krak osv!)

  • Quote

    Originally posted by Hardstyler
    bare fordi han ikk er på krak, kan han have udeladt nummer (adresse, navn og nummer kan ikk ses i tlfbog/krak osv!)


    Ja, men på den bopæl han skrev han boede bor der nogle andre.

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand


    Ja, men på den bopæl han skrev han boede bor der nogle andre.



    det er så lidt mere intressant .. kunne godt lyde som om han er en idiot .. surt mand!

  • Quote

    Originally posted by Hardstyler
    Ingend er siger han er 18! ;)


    På hans msn stod der noget i stil med; "er snart 22 år, føler mig allerede gammel".



    Quote

    Originally posted by Hardstyler
    Bukkemand læs din PM!


    Ellers smid mig hans info så ser jeg hvad jeg kan gøre i aften!


    Takker for det gode råd - jeg vil lige tjekke det ud.

  • Jeg lukker lige tråden indtil videre, så den ikke hænger ham for meget ud på forhånd. Men han måtte meget gerne snart kontakte mig.

  • Jeg vil lige fortsætte hvor vi slap sidst.


    Jeg fik grafikkortene igår, mandag d.10. Han sendte åbenbart fredag. Jeg fandt hans hjemme telefon nr. efter noget search, men var aldrig hjemme, så tog mig en snak med hans mor et par gange :boxed:


    Varene -> Jeg fik grafikkortene i én kasse. Han glemte at sende det ene strømstik. Han har glemt at sende begge kvitts., efter jeg stærkt mindede ham om at huske dem.


    Nu skal jeg til at kontakte ham igen, og får sikkert hans mor i den anden ende af knoglen igen. Hvad sker der ??!! Hvad synes I jeg skal gøre ?

  • Ja det mener lidt om en historie for lidt tid siden, hvor jeg personlig havde vaeret en daarlig saelger... (skal siges at det var en misforstaelse der startede det, og det er 100% loest nu.)


    Men hvis han gerne vil ud af det med god samvitighed saa bliv ved med at ringe, til han giver sig. ellers saa maa du jo melde ham... der gaelder ogsaa regler ved privat koeb!

  • Quote

    Originally posted by sam
    Ring igen, så kan det være hun kan lære sønnen at handle ordentligt.


    Ja ;) Men det kan det kan min tålmodighed bare ikke længere...


    Quote

    Originally posted by Pancake
    Ja det mener lidt om en historie for lidt tid siden, hvor jeg personlig havde vaeret en daarlig saelger... (skal siges at det var en misforstaelse der startede det, og det er 100% loest nu.)


    Men hvis han gerne vil ud af det med god samvitighed saa bliv ved med at ringe, til han giver sig. ellers saa maa du jo melde ham... der gaelder ogsaa regler ved privat koeb!


    Hvis jeg ikke kommer i personlig kontakt med ham snart, ja, så bliver jeg jo nød til at skrue bissen på.. oss så han ikke opfører sig sårn overfor andre.

  • ville da også helt klart ringe igen, og for så vidt ligegyldigt om det er ham selv eller moderen i den anden ende.. Du skal bare klø på indtil du får hvad du har ret til, for på et eller andet tidspunkt bliver enten moderen eller ham den-(knap-så-gode)-sælger træt af det...

  • Det er sku en trist historie...
    du kan jo evt skrive at du møder op personligt efter de ting du mangler hvis han ikke letter los numsa NU!! og at han SELV må betale for din ulejlighed samt udgifter til transport osv, Altid noget du har fået begge kort. bare en skam der er så mange der syntes resterende små ting der faktisk burde og skulle medfølge er ligegyldige..
    held og lykke med det bukke, håber der kommer styr på det. :)

  • Quote

    Originally posted by Pancake
    Men hvis han gerne vil ud af det med god samvitighed saa bliv ved med at ringe, til han giver sig. ellers saa maa du jo melde ham... der gaelder ogsaa regler ved privat koeb!


    Og du tror selv på, at der er nogen der vil gøre noget ved to grafikkort sendt i en kasse, et manglende strømstik og to manglende kvitteringer?


    Selvom det er småting der mangler, så er det selvfølgelig ikke rart at stå i sådan en situation. Jeg ville nok fortsætte med at ringe, og evt. foreslå at handlen går tilbage, hvis du ikke har tingene indenfor et par dage. Forhåbentlig vil moderen være med til at hjælpe dig lidt, til at få personen til at gennemføre handlen på et fornuftigt plan.

  • Surt show, men stå fast på din ret!!!!! og ring igen.... :pokey:

    [SIZE=7]MOBO: ASUS M2N-E
    4Gb. GEIL DDR2 ram * AMD Dual 3800+
    ASUS EN9600 GT
    MAXTOR 120 Gb / SAMSUNG SP 120 Gb SP1213C
    Logitech G5.10 optical laser inputs
    NEC DVD Writer
    1.32G/532 LAN[/SIZE]

  • Quote

    Originally posted by BukkeMand
    Tak for de dejlige indlæg :)


    Efter min 10 timers arbejdsdag imorgen, må jeg gå i krig. Længe leve telefonspam.


    Nemlig :D


    Men har du ikke forklaret hans mor eller hvem det var, problemet?


    I5 4670K @ H100i, ASUS Z87-K, ASUS GTX980 STRIX , 16 GB ram, 250 GB SSD + 500 GB lager, XFX 650W
    MacBook Pro 13,3" Retina

  • Quote

    Originally posted by Legolas
    Surt show, men stå fast på din ret!!!!! og ring igen.... :pokey:


    Det vil jeg også mene du skal, men ta fat i hans mor da han ikke er voksen nok til at tage sig af den slags ting.
    Jeg har handlet her på siden mange gange efter hånden og synes at de fleste er sq meget rimelige og fleksible, jeg synes vi skal keep it that way, vil nødig hænge nogen ud men sådan en :oops: skal altså omtales, så vi ved hvem det er vi skal være opmærksom på når vi køber noget.

    ASUS P6X58D-E + Xeon X5675 @ 4400 mHz

    MSI 1080Ti Armor OC ed

    12 gb Kingston Hyper X

    Samsung 840 Evo 120GB + WD 500 3ABYX

    28" Samsung U28D590D

    CreativeSB Audigy 4 ~ Logitech Z-2300 ~ Kingston Hyper X

    1000W Corsair ~ LianLi PC-P60 Armorsuit

  • Lidt OT og alligevel, retsstillingen ved disse e-handler mellem private er rimelig simpel, det er nemlig sælger der har bevisbyrden for at varen er leveret. Hvad betyder det så, jo har du overført pengene via din bank, kan du bede dem om at tilbagefører beløbet og det er nu sælger som skal dokumentere salget for at kunne beholde pengene.
    Det betyder imidlertid at du som sælger, nok desværre er nød til at sælge tingene med forsendelse som pakke elller anbefalet brev, da du ellers ikke er i stand til at dokumentere leveringen, så dette går begge veje. Sorry for OT, men synes lige den skulle med. :offtopic:

    Chieftec DragonMidi 750W Silverstone Gold PSU E6400@3,3GHz 32GB GSKILL 3200MHz (capped 2933), 1TB Evo 960, 2x500GB EVO 850, NEC4551A, Sapphire RVII, Asus Pro Gaming Z170